Slutte å røyke

sas

Gift med forumet
Dere som har sluttet å røyke men som faktisk slet veldig med det..hvordan gikk dere frem?
Noen som har prøvd den nicorette inhalatoren? Hvordan er den?

Har ikke prøvd inhalatoren da jeg synes det blir for teit å "tørrøyke" på noe som ikke ligner en røyk, men jeg har brukt tyggegummi fra Nicotinell og bruker nå sugetablettene istedet. Merker at det blir mindre og mindre for hver uke. Jeg har passert 8 uker nå (sluttet 1. november) og klarer meg helt fint. Jeg har heller aldri savnet å måtte ha noe mellom fingrene. Dessuten har jeg en jobb hvor det ville sett ganske teit ut med en slik inhalator[;)] Sitter i resepsjonen ganske ofte[;)] Synes fra uke 4- 6 var det jævligste og holdt på å fly på veggen, men jeg er sta som et esel og vel så det, så for meg er det ingen vei tilbake[:)]

ORIGINAL: skytte76

Har ikke prøvd inhalatoren da jeg synes det blir for teit å "tørrøyke" på noe som ikke ligner en røyk, men jeg har brukt tyggegummi fra Nicotinell og bruker nå sugetablettene istedet. Merker at det blir mindre og mindre for hver uke. Jeg har passert 8 uker nå (sluttet 1. november) og klarer meg helt fint. Jeg har heller aldri savnet å måtte ha noe mellom fingrene. Dessuten har jeg en jobb hvor det ville sett ganske teit ut med en slik inhalator[;)] Sitter i resepsjonen ganske ofte[;)] Synes fra uke 4- 6 var det jævligste og holdt på å fly på veggen, men jeg er sta som et esel og vel så det, så for meg er det ingen vei tilbake[:)]

Så flink du har vært[;)]

Kan jeg spørre om hvor mange du røyket om dagen? Hvor avhengig var du lissom?[:)]

Her må jeg følge med, jeg skal slutte nå fordi oppvaskemaskinen min daua i dag ...
så klarer jeg å slutte skal jeg kjøpe meg ny, meeen gruer meg!!!![:-][8D][:D]

Jeg har prøvd de tyggisene å de funker faktisk veldig bra, jeg blir veldig rolig kroppen av de
å føler ikke at jeg blir like sur[8D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Så flink du har vært[;)]

Kan jeg spørre om hvor mange du røyket om dagen? Hvor avhengig var du lissom?[:)]

Jeg røykte mellom 10 og 15 om dagen, alt avhengig av hvilken funksjon jeg hadde på jobb osv.

Takk for svar så langt. Jeg vet alt er oppe i hodet selv om det føles veldig fysisk til å begynne med (tidligere erfaring) Jeg hater også å stinke og hoste. Men så synes jeg røyken er så forbasket god[:@] og det gjør jo at det blir så utrolig vanskelig.
Ønsker dere andre lykke til som skal slutte å røyek også. Så får vi se hvordan vi klarer det.

Jeg slutta for 2,5 mnd siden [:D]
Røyka da ca 15 om dagen eller mer. [:)] Og tro meg, jeg kjenner røyksuget enda jeg! Helt ekstremt til tider. Men har prøvd meg nå uten røyk i fylla også, og jeg holdt det fint ut. [:D] *jej*

Jeg fikk bare en tankegang da jeg ble dårlig for noen mnd siden at om det skjer noe, og røyken er skylda, er det faktisk bare min skyld at det skjer. Så jeg slutta på dagen, på impuls. Og har klart meg uten røyk i 2,5 mnd [:D][:D][:D]

Lykke til! [:D]

ORIGINAL: GreenLady

Jeg slutta for 2,5 mnd siden [:D]
Røyka da ca 15 om dagen eller mer. [:)] Og tro meg, jeg kjenner røyksuget enda jeg! Helt ekstremt til tider. Men har prøvd meg nå uten røyk i fylla også, og jeg holdt det fint ut. [:D] *jej*

Jeg fikk bare en tankegang da jeg ble dårlig for noen mnd siden at om det skjer noe, og røyken er skylda, er det faktisk bare min skyld at det skjer. Så jeg slutta på dagen, på impuls. Og har klart meg uten røyk i 2,5 mnd [:D][:D][:D]

Lykke til! [:D]

Kjempebra![:D] Imorgen har jeg klart meg i 2 mnd og det går helt supert. Får jo lyst på røyk innimellom, men de tankene  blir mer og mer fjerne heldigvis. Får lyst på hvis jeg går forbi noen som står og røyker, men derimot IKKE hvis det går noen forbi som det lukter av eller kommer bort til resepsjonen som det lukter gammel røyk av. Da vemmes jeg bare [&o] 
Grunnen til at jeg sluttet var rett og slett fordi jeg har sagt til meg selv, at hvis jeg får 100% fast jobb et sted jeg trives, da er det slutt. Og det ble det 1. november [:D] Ungene synes det er helt topp å ha en røykfri familie [:D]

Jeg skal slutte engang på nyåret, men har vurdert hypnose [:D] 
Noen som har forsøkt det?

Har sluttet flere ganger uten problemer, helt til jeg skal drikke.. kan jo ikke
slutte med alt heller da [8|] derfor tror jeg kanskje hypnose kan funke på festrøykinga.

Nå har jeg kjøpt meg nicorette inhalator. fy og fy hvor det svir og og er sterkt. ble faktisk ganske slapp etter å ha "røyka" en dose. Men fikk da nikotin i meg. røyker fortsatt men tenkte at dette kanskje var en start. gjorde iallefall at jeg ikke tok en vanlig røyk på fire timer etter å ha "røyka" nicorette.

Dytter frem denne igjen jeg. Nysgjerrig på om noen flere har "kastet seg på bølgen" mtp røykeslutt[:)]

Leste "Endelig ikke-Røyker" boka [:D][:D][:D]
Og utrolig nok, så funka den..T.o.m på meg..[:D]

Jeg sluttet på dagen 31 desember 2009, å har ikke brukt noe..
DEILIG ER DET, kvitt røykesuget å alt!![:)]

ORIGINAL: sas

Dere som har sluttet å røyke men som faktisk slet veldig med det..hvordan gikk dere frem?Noen som har prøvd den nicorette inhalatoren? Hvordan er den?

Jeg ble gravid [8D]

Ellers er visst snus et effektivt alternativ [:D]

ORIGINAL: Heijdii

Hvor lenge tror du det varer? [;)]

ORIGINAL: Heijdii

Hvor lenge tror du det varer? [;)]

Det varer nok heletiden, jeg sleit egentlig ikke med røykesug når jeg røykte heller![:)]
pluss at jeg har ett mål, det er å kjøpe meg oppvaskemaskin.. så det er psyken min det går på![:)]

Jeg sluttet på dagen tvert, tenkte ut hvordan jeg skulle gjøre det og kom frem til at jeg skulle gå å tenke bare positivt om røyk hele tiden, sette meg i situasjoner jeg røyket ofte, og ikke erstatte det med noe. Med andre ord å gjøre det til et skikkelig helvete. Hvis man da klarer seg gjennom de 3-4 helvetesdagene er det ingenting igjen å være "redd" for eller måtte "unngå", de fysiske/psykiske abstinensene avtar kraftig, og dermed blir all ettertid barnemat i forhold til de 3-4 første dagene.

Virket 100% her (røyker igjen nå, men jeg begynte igjen av helt andre medisinske årsaker hvor jeg trodde svimmelhet jeg hadde i nesten 3 år var pga. nikotinslutt, lang historie).

jeg har vært røykfri i 1 år, siden vi prøvde å bli gravid så tenkte jeg at det ville være godt å sleppe røyksuget under graviditeten. jeg begynte på champix, som hjalp meg bra, men ble så dårlig av de så måtte bare slutte etter ei stund.. men greide det forde[:D] så no er det sambo sin tur. driver og lurer på å teste ut hypnose da..

Prøvde nicorette tyggis, og den var helt super! Hadde bare min egen viljestyrke vært bare LITT sterkere, så hadde jeg klart det. Ved hjelp av nicorette kom jeg meg igjennom de første ukene uten noe spesielt røyksug.

ORIGINAL: Kal-El

Jeg sluttet på dagen tvert, tenkte ut hvordan jeg skulle gjøre det og kom frem til at jeg skulle gå å tenke bare positivt om røyk hele tiden, sette meg i situasjoner jeg røyket ofte, og ikke erstatte det med noe. Med andre ord å gjøre det til et skikkelig helvete. Hvis man da klarer seg gjennom de 3-4 helvetesdagene er det ingenting igjen å være "redd" for eller måtte "unngå", de fysiske/psykiske abstinensene avtar kraftig, og dermed blir all ettertid barnemat i forhold til de 3-4 første dagene.

Virket 100% her (røyker igjen nå, men jeg begynte igjen av helt andre medisinske årsaker hvor jeg trodde svimmelhet jeg hadde i nesten 3 år var pga. nikotinslutt, lang historie).

Det hørtes ut som en ganske bisarr måte å gjøre det på, men funket det så er det jo topp [:)]

Back
Topp