slutte å amme :(

mizzuno

Flørter med forumet
Huff i dag bestemt eg meg for at nok va nok. Amminga va over! Pakka bort pumpa og alt utstyret, men da nurket va lagt seg og eg satt og slappa av og såg tv, henta eg fram pumpa igjen og satt igang. Tåran spruta!

E så møkk lei av pumpinga som eg i grunn ikke får tell. En unge som hyl når han bi lagt tell puppen. Renn ned helsestasjon for veiing og oppmuntring. Babytreff hvor alle andre sett med puppen ute, blid og fornøyd.

Men eg klar ikke å bi fornøyd med avgjørelsen om at nok e nok. på babygruppa sett mødrene sett å snakk om at de vil amm til ungen e 2 år. Det e så koselig, det e så bra for ungen, det e så lettvindt... bla bla bla...

FAAN!!!!

Der va jaggu dagens utblåsning over gitt!!!!!!!

Om det bare er pes og du har prøvd mer enn 1-2 uker.... for guds skyld stopp. Du blir bare sliten.

Jeg slutter nå, men bare pga sur unge, lite melk o.l. Ammingen har vært problemfri frem til 3mnd alder.
Men jeg har også prøvd i 3-4 uker nå... og mer tid syns jeg ikke man skal bruke på det egentlig. Man går glipp av så mye god tid sammen med bebbisen pga pumping o.l.

Men jeg også syns det er sårt. En mamma skal kunne amme ungen sin tenker jeg... Men jeg ser ikke ned på andre som ikke ammer, så er bare jeg som er streng mot meg selv. Ikke vær streng mot deg selv du heller.

ORIGINAL: TonjeJenta

Om det bare er pes og du har prøvd mer enn 1-2 uker.... for guds skyld stopp. Du blir bare sliten.

Jeg slutter nå, men bare pga sur unge, lite melk o.l. Ammingen har vært problemfri frem til 3mnd alder.
Men jeg har også prøvd i 3-4 uker nå... og mer tid syns jeg ikke man skal bruke på det egentlig. Man går glipp av så mye god tid sammen med bebbisen pga pumping o.l.

Men jeg også syns det er sårt. En mamma skal kunne amme ungen sin tenker jeg... Men jeg ser ikke ned på andre som ikke ammer, så er bare jeg som er streng mot meg selv. Ikke vær streng mot deg selv du heller.

Er så enig i det du sier her! Viktig, for babyen og egen samvittighet å gjøre så godt en kan å prøve - men går det ikke mer så er ikke det noe nederlag!!

je vurderer å slutte selv nå.[8|] Ammingen har gått knirkefitt nå i 4 mnd, men de siste 2 ukene har vi "sluttet" å sove.. er så utrolig sliten. på dagen går ammingen forsåvidt greit ennå, men etter kl 18.00 til 7 om mårra'n, er det bare slit.. [:'(]

har nok ikke nok melk på kveldene og natta.. han ligger med puppen stort sett hele natta..

om du føler nok er nok syns je du skal pakke vekk pumpa og finne MME, stress er ikke bra for verken deg eller babyen[:)]

lykketil i allefall..[:)]

Jo,det er lettvint. Men barnet fortjener vel en mor som koser seg med matinga, da koser den seg også. De merker om vi stresser, og da kommer hvertfall ikke melka strömmende.
"Skit" i amminga om du föler for det, og heller kos deg med å flaskemat babyn. Ta å nyt babytiden uansett om det er flaske eller pupp:)

ORIGINAL: Baby Rickardsson

Jo,det er lettvint. Men barnet fortjener vel en mor som koser seg med matinga, da koser den seg også. De merker om vi stresser, og da kommer hvertfall ikke melka strömmende.
"Skit" i amminga om du föler for det, og heller kos deg med å flaskemat babyn. Ta å nyt babytiden uansett om det er flaske eller pupp:)

Uff,jeg har full forståelse!!Husker selv hvor fælt jeg syns det var at kosen var borte, og at det var tungvint med flasker.

Nå er jeg veldig glad for at jeg ikke stressa mer,syns det er veldig deilig med flaske,da får hun 5 måltider i døgnet,og jeg vet hvor mye hun har spist. Jeg kom meg mye lettere ut,og pappan fikk mye tettere kontakt.

Og sist men ikke minst,jeg slutta å stresse med mat, og snuppelure er blid og fornøyd hele døgnet.

Oså finner du dine metoder som gjør at flaske blir minst like lettvint.

eks. kjøp avent melkepulver dispenser (har det på rimi)jeg har alltid ferdig oppmålt pulver,både hjemme og på tur. Da går det fort å få i pulveret.

Når jeg er på tur har jeg med flaska hennes med litt mindre kaldt vann enn hun skal ha,også har jeg med termos med kokende vann som jeg fyller på med(har lært meg akkurat hvor mye jeg må tømme ut av flaska på forhånd).Bare å helle i varmtvann,og melkepulver riste og ferdig.

Vet ikke om det var forståelig,men bare å spørre.

Du finner egne gode vaner, og da er alt mye mer behagelig når amming alikevel er stress.

Lykke til[:)]

Skjønner godt at du ønsker å slutte med pumpinga, har tenkt tanken mange ganger selv!
 Synes selv det var veldig sårt når jeg ikke kunne amme lenger, men det er bare til man kommer seg over kneika og får rutiner på flaskene. Klart jeg savner amminga, men det viktigste er jo at mor og barn er fornøyde :)

Tenker at det er like viktig for barnet med en fornøyd og avbalansert mamma som har masse tid til kos og lek, som morsmelk. Og dessuten har du jo gitt hun/han en kjempefin start med 3 mnd med amming! Pakk bort pumpe for godt, og kos deg med babyen din [:)]

Tok Elias opp i senga i mårest og bare hadd ei kosestund. Da vart eg 100% sikker! Bi jo ikke slutt på kosen sjøl om man kutt ut amminga. Gidd han flaska, strøk på ham, vi såg hverandre inn i øyan... (reine kjærlighetshistoria det her[:D])

Elias er over 3 mnd og vi har aldri fått til amminga. Har vært et evig mas sia han kom tell. Har bitt værre og værre de siste uken. No e eg sliten! Har bitt meir og meir negativ. Mindre tålmodighet når det gjeld Elias. Bi sur hvis han ikke kan gi meg fred til å pump meg, å sånn vil eg absolutt ikke ha det. Nei no e det nok.

Tusen takk for de fine svaran. Kjent eg trengt å hør det [:)][:)][:)]

Sett å saumfar nettet etter forskjellige duppeditter og tips til en enklere hverdag med flaskebarn. F.eks flaske sterilisator. Tvil for at eg finn nå sånt i Mo i Rana( dårlig med babybutikka her). Nån som har nån tips?

klem

Her i norge snakker man bare hvor viktig det er å amme (det er det sikkert også) men ingen snakker om mammaer som ikke får det til eller bare har problemer med det.

Så mye mas og styr synes jeg!

Det viktigste er jo at baby og mamma har det best mulig sammen!!! Og da må man snakke om hvordan man får det til! Helt sikkert ikke med å stresse å får ammingen il å fungere! Og helst så lenge som mulig!

Jeg synes det er mest viktig å passe på seg selv og driter i det hva andre gjøre eller tenker! Du kjenner babyen og deg selv best og hvis ammingen ikke funger så er det bare sånn!

Jeg er helt enig i at man kan ha det koselig sammen også uten amming!

Du og din følelse er viktigst, hvis du har det bra har babyen det bra!

ORIGINAL: mizzuno

Tok Elias opp i senga i mårest og bare hadd ei kosestund. Da vart eg 100% sikker! Bi jo ikke slutt på kosen sjøl om man kutt ut amminga. Gidd han flaska, strøk på ham, vi såg hverandre inn i øyan... (reine kjærlighetshistoria det her[:D])

Elias er over 3 mnd og vi har aldri fått til amminga. Har vært et evig mas sia han kom tell. Har bitt værre og værre de siste uken. No e eg sliten! Har bitt meir og meir negativ. Mindre tålmodighet når det gjeld Elias. Bi sur hvis han ikke kan gi meg fred til å pump meg, å sånn vil eg absolutt ikke ha det. Nei no e det nok.

Sett å saumfar nettet etter forskjellige duppeditter og tips til en enklere hverdag med flaskebarn. F.eks flaske sterilisator. Tvil for at eg finn nå sånt i Mo i Rana( dårlig med babybutikka her). Nån som har nån tips?

klem

Gratulerer med det vanskelige valget. [:)]
Er gjennom det samme selv. Snuppa har hatt puppenekt til og fra siden hun var ca 6 uker. Den siste uka har jeg bare ammet henne om natten, ellers pumpet og gitt flaske og supplert med mme hvis jeg ikke har rukket å pumpe ut nok. Det er så utrolig slitsomt! Føler at jeg ikke gjør annet enn å pumpe, mate, sterilisere, varme opp. Dette går ut over tiden med snuppa. Men det er så vanskelig å slutte med mm også, vil jo at hun skal få den best mulige starten på livet.[&:]

Men som du og dere andre sier er det nok bedre at hun har en opplagt og fornøyd mamma, og man kan kose seg like mye ved å gi flaske ( ialle fall når det ender med hylskriking hver gang man prøver å legge babyen til).

ORIGINAL: Lizarella

Tenker at det er like viktig for barnet med en fornøyd og avbalansert mamma som har masse tid til kos og lek, som morsmelk. Og dessuten har du jo gitt hun/han en kjempefin start med 3 mnd med amming! Pakk bort pumpe for godt, og kos deg med babyen din [:)]

Signerer [:)]

klem

Sterilisator kan du bestille på nettet [:)]

ORIGINAL: Kristin982

Her i norge snakker man bare hvor viktig det er å amme (det er det sikkert også) men ingen snakker om mammaer som ikke får det til eller bare har problemer med det.

Så mye mas og styr synes jeg!

Det viktigste er jo at baby og mamma har det best mulig sammen!!! Og da må man snakke om hvordan man får det til! Helt sikkert ikke med å stresse å får ammingen il å fungere! Og helst så lenge som mulig!

Jeg synes det er mest viktig å passe på seg selv og driter i det hva andre gjøre eller tenker! Du kjenner babyen og deg selv best og hvis ammingen ikke funger så er det bare sånn!

Jeg er helt enig i at man kan ha det koselig sammen også uten amming!

Du og din følelse er viktigst, hvis du har det bra har babyen det bra!

Er så enig med deg!! Lillegutt nekta å ta puppen, så han har fått flaske siden dag 5, men vi har da et utrolig sterkt bånd alikevell [:)]

Huff i dag bestemt eg meg for at nok va nok. Amminga va over! Pakka bort pumpa og alt utstyret, men da nurket va lagt seg og eg satt og slappa av og såg tv, henta eg fram pumpa igjen og satt igang. Tåran spruta!

E så møkk lei av pumpinga som eg i grunn ikke får tell. En unge som hyl når han bi lagt tell puppen. Renn ned helsestasjon for veiing og oppmuntring. Babytreff hvor alle andre sett med puppen ute, blid og fornøyd.

Men eg klar ikke å bi fornøyd med avgjørelsen om at nok e nok. på babygruppa sett mødrene sett å snakk om at de vil amm til ungen e 2 år. Det e så koselig, det e så bra for ungen, det e så lettvindt... bla bla bla...

FAAN!!!!

Der va jaggu dagens utblåsning over gitt!!!!!!!

Vil bare si at jg syns du har vært KJEMPEFLINK jg[:)][:)][:)]
Du har prøvd lenge nå, og er sliten og lei og da syns jg du skal gi deg. Ga meg med å pumpe selv i sist uke. Da hadde jg pumpa i 3 mnder fordi snuppa slutta å ta puppen etter 2 uker pga hu har KISS! Og sa ifra om dette på helsestasjonen dagen etter pumpeslutt og fikk skryt til skyene om hvor flink jg hadde vært og at det var det ikke mange som var. Det var mange som ikke prøvde engang. Så fikk beskjed om å gi meg sjøl en god klapp på skuldern. Og det gjorde jg[:D] Og du burde gjøre det samme[:)] Vær stolt av deg selv som har holdt det gående sååå lenge

har du sett på barnet ditt om det har vondt i ryggen eller nakken? gutten min har hatt låsninger og stivhet i nakke, rygg og bekken. og vil ikke ammes på den ene puppen. snakk med helsestasjonen om det, evt ta en tur til manuell terapeut. det kan være løsninga på problemet.

klem

Her selges sterilisator på apoteket til 269kr[:)]

ORIGINAL: Belkin

ORIGINAL: TonjeJenta

Er så enig i det du sier her! Viktig, for babyen og egen samvittighet å gjøre så godt en kan å prøve - men går det ikke mer så er ikke det noe nederlag!!

Signerer denne jeg.. helt enig.

Jeg har og sluttet..syns det bare ble stress fra ungen var ca 3 mnd. No er både mor og barn mye mer fornøyd. Men vet du føler at de som ammer lenge er mye flinkere liksom..men ikke tenk på det, mme er ikke så dumt det heller. Mange fordeler..no kan du ta deg fri akkurat når du vil og far kan like gjerne gi flaske på natten..
På helsestasjonen sa jeg bare (men mye selvtillit) at jeg hadde bestemt at no var det nok. Da var det ikke noe mer snakk om det. Men hadde jeg vært usikker osv hadde de sikkert kommet med mange råd. Jeg velger selv hva som er best for mitt barn. Stol på deg selv, du er den beste moren for ditt barn!!!

Back
Topp