Slutte å amme

zahra

Elsker forumet
William får forsatt pupp på morgenen, og noen ganger på kvelden, men nå gidder jeg ikke mer. I morest bet han meg 3 ganger [:@] Går greit helt til han er ferdig å suge, men rett før han slipper puppen så biter han til. Utrolig vondt [&:] Det jeg lurer på er hvordan dere andre slutta? Hva gjorde dere med melkespreng o.l?

jeg reiste bort en helg.....og angående melkespreng så gjorde det vannvittig vondt ei uke men når du kjenner det blir sprengt klemmer du ut litt melk for å lette trykket..etterhvert blir det mindre og mindre å klemme ut og til slutt er den borte...men må prøve og ikke klemme ut ofte og mye...men du kjenner jo når du MÅ gjøre det...men  den går fortere bort jo mindre du gjør det...men må jo ikke gå med intens brystspreng heller for da kan du få brystbetennelse fikk jeg beskjed om...litt rotete detta men...

Jeg gikk først ned til kun en gang om dagen, deretter hoppet vi over en dag innimellom. Og så ble det til slutt naturlig å la være.

Jeg hadde faktisk ikke melkespreng, for det var nok ikke så mye melk ho fikk de gangene hun lå til puppen på slutten.

Den siste tida før vi slutta helt med puppen fikk han bare om morran før vi stod opp. Var ikke rare skvetten som var igjen på slutten,så det gikk helt fint å slutte. Hadde ikke spreng i det hele tatt og det har ikke kommet noe melk etterpå. Har ikke prøvd å klemme ut heller da [;)][:)]

Lykke til med ammeslutt [:)]

Hiver meg med her jeg.  Har jo lyst å slutte, men Rikke våkner jo fortsatt på natten hun da.  Hyling og skriking, blir bare til at hun får.

Hvordan gjorde dere som har sluttet det på natten da?  Lot barna skrike?  Vann?

Tusen takk for tips [:)] Får vel begynne å hoppe over noen dager og se om produksjonen går ned fort.

Lindiloo - Jeg avvente William med nattmat da han var litt over halvåret tror jeg... Tilbydde vel vann, men det ville han ikke ha. Så jeg bare lot han ligge i sengen sin mens jeg trøstet han gjennom natten. Det var heldigvis ikke så mye hylskriking da hadde jeg nok gitt opp ganske fort [;)] Første natten sov vi ikke så mye, andre natten gikk det ganske greit og tredje natten var han bare så vidt våken. Etter det så har han for det meste sovet natten igjennom så lenge han ikke har vært syk el.l.

jeg trappet ned 2 uker før jeg sluttet, den siste uken før slutt fikk hun bare morgen, så reiste vi vekk en helg og da jeg kom tilbake så fikk hun om tirsdagsmorgen for da hadde jeg litt spreng, og etter det var det slutt

ORIGINAL: Trista

Jeg gikk først ned til kun en gang om dagen, deretter hoppet vi over en dag innimellom. Og så ble det til slutt naturlig å la være.

Jeg hadde faktisk ikke melkespreng, for det var nok ikke så mye melk ho fikk de gangene hun lå til puppen på slutten.

sånn var det her også. Slutta da Leon var 11 mnd.

Back
Topp