Slutte å amme?

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Noen her som har sluttet å amme nå, rundt fem mnd?

Mia er fullstendig avhengig av puppen og kunne sikkert ligget koblet til 24 timer i døgnet om hun fikk muligheten. Hun vil amme når hun skal sove, mens hun sover, når hun er sulten, når hun vil kose, når hun kjeder seg, osv... Gud forby at jeg kobler henne fra når hun har sovnet, da våkner hun med engang og vil ikke sovne igjen(på dagtid). På kvelden kan jeg sitte med henne på soverommet i timesvis for å få henne til å sove, legger jeg henne i sin seng for tidlig våkner hun og vil ha mer pupp. Hun har også begynt å våkne rundt en time etter at hun er lagt i sin seng for å få mer pupp, selv om hun ikke er sulten.
Hun får foreløpig tre måltider med fast føde om dagen, så det er ikke at hun trenger mer mat som gjør at hun ammer hele døgnet.

Hun sparker, slår, kliper, klorer, biter, river og sliter mens hun ammer. Det er vondt og jeg syns ikke det er kos å amme lenger. I det hele tatt. Jeg gruer meg til hver amming og har egentlig veldig lyst til å slutte.
Problemet er at hun ikke tar flaske. Hun drikker litt vann fra flaske, men tuller mest og mye havner utenfor munnen.

Så hvis jeg slutter å amme, hvordan skal jeg få i henne næring og væske? Er det noen som har gjort det som har noen forslag?

Hvis du slutter å amme nå, må hun få mme..
Hadde også planer om å slutte å amme, men så ble det så mye trøbbel med magen at jeg ville ikke gjøre vondt værre med mme itillegg!

Jeg synes at om du ikke synes det er greit med ammingen lengre så har du din fulle rett til å slutte. Man må gjøre det som føles best for seg og sitt barn... :) lykke til!

edit : og nå ser jeg at hun ikke tar flaske ... :p prøvd tutekopp ?

Støtter deg i å slutte med amming hvis det er sånn. Jeg har vurdert å slutte et par ganger, så har diskutert med hs om dette. Tuteflaske som nevnt over. Eller at mannen bør mate en periode (bort fra puppene). Og hs sa, litt satt på spissen, at er det en frisk baby så vil h*n spise av hva som helst når h*n er sulten nok... Nå har jeg aldri klart å la han gå sulten lenge, gir han grøt istedet hvis han nekter pupp....

Du kan gi melk fra kopp.:) kanskje tilogmed skje?:) og kanskje hvis hun er veldig sulten så drikker hun av flasken etterhvert?
Du kan blande mye væske i maten hun får.
Det vil nok bli en overgangsfase hvor du må jobbe litt med henne for å vise henne hvordan det skal være nå. Alle endringer kan ta tid, men det er lett å endre barn vaner. De er veldig tilpasningsdyktige.:) husk å bevar tryggheten.

Prøv å la pappaen gi flaske, de pleier vel å ta flasken når de vet at puppen ikke er i nærheten :happy:

Har dessverre ingen råd. Men er det ein reaksjon på at ho treng mykje nærhet og omsorg frå deg?
Mykje lykke til ;-)

Gjør d som føles best førr dæ ☺

Prøv å la pappaen gi flaske, de pleier vel å ta flasken når de vet at puppen ikke er i nærheten :happy:
Hos oss funka ikke det. Og pappan ble bare sittende igjen med å bli lei deg for at han ikke fikk til - selv om det såklart ikke var hans feil.

Mye av det samme her, og jeg blir veldig sliten. Jeg vil ikke slutte å amme, men skulle gjerne ha kommet bort fra all "unødvendig" puppekos. Her også klypes det og klores det mye ved amming, og jeg har vurdert votter på mini ... Problemet her er at han ikke interesserer seg for smokk eller kosekluter. Er bare mammas pupp som gjelder :(

Hos oss funka ikke det. Og pappan ble bare sittende igjen med å bli lei deg for at han ikke fikk til - selv om det såklart ikke var hans feil.

Huff, ikke noe ålreit når man får den følelsen!

Back
Topp