Slutte å amme uten betennelse?

Vi øver og øver, i dag som puppen ikke har vært tilgjengelig har hun tatt flaske to ganger :D
Så fått grøt, og fruktmos i tillegg!
Så satser på at denne babyen går opp i vekt nå, kurven går nedover og det er ikke bra :(

Så bra! :D
Ikke gøy når kurven går nedover, nei! Håper det retter seg opp. :)

Ja, på god vei til å få til flere måltider nå! Jeg slutter ikke pga våkenettene, men slutter fordi babyen har ikke gått opp mer enn 15 gram i uken de siste 8 ukene. Fikk sjokk når jeg veide henne i dag og ble ordentlig lei meg. Jeg har sultet barnet mitt for å holde på ammingen. Etter å ha prøvd å gi mer og mer flaske uten å lykkes, kom jeg og hs frem til at å slutte med engang er det beste. For da vet babyen at melk=flaske.
Har nå ikke gitt pupp siden 06 i dag og allerede nå får jeg i babyen mer mat. Som hs sa jeg har prøvd alle råd de har på lager og nå burde jeg kanskje lytte mer til mitt eget råd.
Så jeg slutter nå tvert, det er vondt og sårt for meg. Føler meg mislykkes av at min melk ikke er bra nok, men for min baby er det best slik. Ikke sikkert vi vil få nettene tilbake av den grunn. Lov å håpe, men jeg vet at det går ikke alltid som tenkt ;)
Vil bare si at det ikke svar slemt/frekt ment, om du oppfattet det slik :)
Jeg vil nå si du har stått godt på og ammet lenge :) det er ikke alle som har fløte i puppene, noen har lett melk :P
Heier på at du får sove natten gjennom da! :D her har jeg selv begynt for alvor å gi mat utenom morsmelk i håp om å få en natts søvn, om så mer enn 2 timer i strekk :P

Vil bare si at det ikke svar slemt/frekt ment, om du oppfattet det slik :)
Jeg vil nå si du har stått godt på og ammet lenge :) det er ikke alle som har fløte i puppene, noen har lett melk :P
Heier på at du får sove natten gjennom da! :D her har jeg selv begynt for alvor å gi mat utenom morsmelk i håp om å få en natts søvn, om så mer enn 2 timer i strekk :P

Nei, jeg tok det bare som ett råd egentlig :)
Amming er jo veldig sårt for oss kvinner, jeg har nå kjempet meg gjennom flere utfordringer og må gi meg fordi babyen ikke går opp i vekt er nederlag.
Babyen går først, så nå håper jeg pilen bare peker oppover.
En flott bonus måtte vært å fått igjen nettene, man blir gal uten søvn :p
Håper litt fastføde hjelper hos babyen din, lykke til :)

Har det noe å si da? 6 måneder.
Det har noe med om produksjonen er styrt bare av stimuli og hvor mye som tappes, eller også av hormoner. Sistnevnte ikke lenger hos deg da (bare de som utskilles under amming).

Altså jeg ville pumpet vekk sprengen så sjelden som mulig. Men også tømt brystet helt en gang i døgnet de første dagene for å forhindre tette melkeganger. Produksjonen vil gå drastisk ned ved å redusere mengden melk som blir tatt ut og ved at det tappes sjeldnere.

Btw siden det er vondt og sårt å slutte å amme. Hvis babyen din får i seg nok mat gjennom fast føde og flaske så kan morsmelken bidra til andre nyttige ting. Selv skummetmelk;) Bare en amming i døgnet kan gjøre stor forskjell på fordøyelse og avføring nå i starten med fast føde og overgang til mme. Har selv ammet like ofte og antagelig skummetmelk som er årsaken til hyppig amming, lite mettende. Men de har fått nok da. Nå er baby stor nok for fast føde så da har du gjort en bra jobb!! :)

Et tips jeg kom på! Ikke håndmelk/pump foran babyen om du har veldig spreng :)

Her blir hun i alle fall helt gal om hun st puppen og melken uten at det går i munnen hennes :P skulle håndmelket litt i en flaske(venner henne til flaske nå) og hun "gikk i taket" og ble fra seg. Ingen får leke med melken hennes :P så må gå ut av rommet om jeg skal melke meg

Jeg har blitt fortalt at det er ganske skumle medisiner med endel skumle bivirkninger...vet ikke så mye om fet da, men.

Det med mange skumle bivirkninger stemmer. Om jeg skulle måtte slutte på dagen neste gang, så foretrekker jeg heller å få brystbetennelse enn bivirkningene av den medisinen en gang til. For jeg ble så dårlig av de at jeg klarte ikke ta vare på ungen, så jeg måtte bare kutte medisinen etter noen dager.

Det har noe med om produksjonen er styrt bare av stimuli og hvor mye som tappes, eller også av hormoner. Sistnevnte ikke lenger hos deg da (bare de som utskilles under amming).

Altså jeg ville pumpet vekk sprengen så sjelden som mulig. Men også tømt brystet helt en gang i døgnet de første dagene for å forhindre tette melkeganger. Produksjonen vil gå drastisk ned ved å redusere mengden melk som blir tatt ut og ved at det tappes sjeldnere.

Btw siden det er vondt og sårt å slutte å amme. Hvis babyen din får i seg nok mat gjennom fast føde og flaske så kan morsmelken bidra til andre nyttige ting. Selv skummetmelk;) Bare en amming i døgnet kan gjøre stor forskjell på fordøyelse og avføring nå i starten med fast føde og overgang til mme. Har selv ammet like ofte og antagelig skummetmelk som er årsaken til hyppig amming, lite mettende. Men de har fått nok da. Nå er baby stor nok for fast føde så da har du gjort en bra jobb!! :)

Det er bare det at babyen nekter flaske spesielt fra meg, jeg lukter jo melk og pupp. Og siden jeg er mye alene med barna så må jeg kunne gi flaske uten at babyen klikker fordi puppen ikke kommer. Dette da spesielt på natt, for dagen kan jeg jo bare øke med grøt, brød og middag.
Men jeg har nå ammet før babyen la seg i går, og på morgen i dag for jeg fikk ikke en dråpe ut med pumpa og det var allerede klumper i puppene. Kjenner det verker i den ene i dag. Synes det er utrolig trist at babyen ikke går opp i vekt med min melk, hadde trodd det kanskje ble en lettelse å slutte, men det ble det ikke :o Så får vi bare se hva denne dagen bringer, mulig jeg må fortsette en stund morgen/kveld for å ikke bli syk.

Et tips jeg kom på! Ikke håndmelk/pump foran babyen om du har veldig spreng :)

Her blir hun i alle fall helt gal om hun st puppen og melken uten at det går i munnen hennes :P skulle håndmelket litt i en flaske(venner henne til flaske nå) og hun "gikk i taket" og ble fra seg. Ingen får leke med melken hennes :P så må gå ut av rommet om jeg skal melke meg

Haha.. Ja samme her blir jo helt gal når hun ser puppen :p
Så jeg har holdt meg unna når jeg har prøvd :)

Det er bare det at babyen nekter flaske spesielt fra meg, jeg lukter jo melk og pupp. Og siden jeg er mye alene med barna så må jeg kunne gi flaske uten at babyen klikker fordi puppen ikke kommer. Dette da spesielt på natt, for dagen kan jeg jo bare øke med grøt, brød og middag.
Men jeg har nå ammet før babyen la seg i går, og på morgen i dag for jeg fikk ikke en dråpe ut med pumpa og det var allerede klumper i puppene. Kjenner det verker i den ene i dag. Synes det er utrolig trist at babyen ikke går opp i vekt med min melk, hadde trodd det kanskje ble en lettelse å slutte, men det ble det ikke :o Så får vi bare se hva denne dagen bringer, mulig jeg må fortsette en stund morgen/kveld for å ikke bli syk.
Vil det ikke hjelpe å bare gi fast føde i tillegg da tror du?

Vil det ikke hjelpe å bare gi fast føde i tillegg da tror du?

Nei, når vekten stuper så må vi få inn mye mer. Tar tid før vi er oppi så mange måltider at det skulle hatt en betydning. Har brukt to måneder på to grøt måltider :o:(
Så må ha tillegg, og jeg må si at jeg har en hyggeligere baby her i dag. Krever ikke bare kos og pupp nå :)
Så det er nok riktig for babyen sin del dette! :)

Når jeg sluttet å amme ga jeg bare mer å mer tillegg og mindre og mindre pupp, gradvis. Så tilslutt var det bare noen få ml som kom ut og da orket jeg ikke pumpestyret for så lite melk. Fikk aldri betennelse eller spreng :) kan ennå klemme ut noen dråper hvis jeg prøver men prøver å la de være mest mulig ifre :p

Back
Topp