Slutte å amme uten betennelse?

Krösa Maja

Forumet er livet
I dag har jeg bestemt at amming legges på hyllen for godt!!
Jeg trapper ikke ned, jeg må slutte med engang.
Har til i dag ammet ca hver andre time dagen og hver time natt.
Hopper babyen over ett måltid på natten har jeg spreng!! :p
Hvordan slutte uten å pådra seg brystbetennelse? Om jeg pumper litt vil jeg ikke holde produksjonen oppe da?

Da må du nok pumpe ut sprengen. Men ikke tømme brystet. Bare akkurat toppen for at du ikke skal stimulere produksjonen.

Bedre om du håndmelker bare noe skvetter i ny og ne. Er så sug i pumpa, at den gjerne vil stimulere. Gikk fint for meg da. Hun sluttet jo helt brått her etter jeg begynte å jobbe. Pumpet meg på jobb da beholdt jeg bra produksjon. Men ble bedre da jeg håndmelket toppen bare. Lykke til! :)

Jeg bare håndmelka det verste sprenget når jeg slutta. Gikk overraskende nok bra!
Tror det er rett valg for deg, lykke til! :)

Du kan få noe av legen eller hs for å stoppe produksjonen også. Jeg ble tilbudt det når jeg sluttet å amme. Jeg slutta fordi der var for lite melk og da ga det seg selv, men som sagt så kunne jeg få noe for å stoppe det.

Bedre om du håndmelker bare noe skvetter i ny og ne. Er så sug i pumpa, at den gjerne vil stimulere. Gikk fint for meg da. Hun sluttet jo helt brått her etter jeg begynte å jobbe. Pumpet meg på jobb da beholdt jeg bra produksjon. Men ble bedre da jeg håndmelket toppen bare. Lykke til! :)
Jeg bare håndmelka det verste sprenget når jeg slutta. Gikk overraskende nok bra!
Tror det er rett valg for deg, lykke til! :)

Da prøver jeg å håndmelke litt!! Satse på jeg slipper unna betennelse :)

Du kan få noe av legen eller hs for å stoppe produksjonen også. Jeg ble tilbudt det når jeg sluttet å amme. Jeg slutta fordi der var for lite melk og da ga det seg selv, men som sagt så kunne jeg få noe for å stoppe det.

Tror ikke jeg får noe sånt av legen min, litt streng med medisiner :)

Jeg håndmelka ut til det ikke sprengte lenger. Fikk beskjed om at det var best å gjøre det sånn, var viktig at brystet ikke ble tømt. Da ville produksjonen holde seg oppe:p

Jeg har blitt fortalt at det er ganske skumle medisiner med endel skumle bivirkninger...vet ikke så mye om fet da, men.

Jeg har blitt fortalt at det er ganske skumle medisiner med endel skumle bivirkninger...vet ikke så mye om fet da, men.
Har jeg aldri hørt om. Men jeg tok det jo ikke siden jeg hadde slutta å produsere melk uansett

Jeg ville håndmelket det værste og passet på at puppene er varme. Ville helst ha trappet ned, om så bare over noen dager/en uke, men om det ikke er noe alternativ, så er det jo bare å bråstoppe og se hvordan det går :)

Litt sånn på siden av tema: har du introdusert annen mat enda? Morsmelk er jo gull for tarmen til babyen, så kom til å tenke på at kanskje babyen ender opp med mye mageknip? Har ingen erfaring i det hele tatt så bare tenker høyt :)
Ville bare tro at du evt ender opp med en baby som er like mye våken pga magetrøbbel?

Jeg ville håndmelket det værste og passet på at puppene er varme. Ville helst ha trappet ned, om så bare over noen dager/en uke, men om det ikke er noe alternativ, så er det jo bare å bråstoppe og se hvordan det går :)

Litt sånn på siden av tema: har du introdusert annen mat enda? Morsmelk er jo gull for tarmen til babyen, så kom til å tenke på at kanskje babyen ender opp med mye mageknip? Har ingen erfaring i det hele tatt så bare tenker høyt :)
Ville bare tro at du evt ender opp med en baby som er like mye våken pga magetrøbbel?

Ja, på god vei til å få til flere måltider nå! Jeg slutter ikke pga våkenettene, men slutter fordi babyen har ikke gått opp mer enn 15 gram i uken de siste 8 ukene. Fikk sjokk når jeg veide henne i dag og ble ordentlig lei meg. Jeg har sultet barnet mitt for å holde på ammingen. Etter å ha prøvd å gi mer og mer flaske uten å lykkes, kom jeg og hs frem til at å slutte med engang er det beste. For da vet babyen at melk=flaske.
Har nå ikke gitt pupp siden 06 i dag og allerede nå får jeg i babyen mer mat. Som hs sa jeg har prøvd alle råd de har på lager og nå burde jeg kanskje lytte mer til mitt eget råd.
Så jeg slutter nå tvert, det er vondt og sårt for meg. Føler meg mislykkes av at min melk ikke er bra nok, men for min baby er det best slik. Ikke sikkert vi vil få nettene tilbake av den grunn. Lov å håpe, men jeg vet at det går ikke alltid som tenkt ;)

Du kan ikke slutte på flekken sånn og forvente å ikke få spreng og betennelse.
Du mp i det linste pumpe ut sprengen. Litt nedtrapping hører med - det er lite å få gjort med det.

Må bare spørre. :) Hvordan skal du gi melk? Har du fått til å gi på flaske nå?

Må bare spørre. :) Hvordan skal du gi melk? Har du fått til å gi på flaske nå?

Vi øver og øver, i dag som puppen ikke har vært tilgjengelig har hun tatt flaske to ganger :D
Så fått grøt, og fruktmos i tillegg!
Så satser på at denne babyen går opp i vekt nå, kurven går nedover og det er ikke bra :(

Back
Topp