Slutte å amme, hvordan få babyen til å ta flaske?

Agnete

Forumet er livet
Hvordan få babyen til å ta flaske? Noen gode tips? Alt som ikke er pupp dytter babyen ut.
Jeg kjenner det tar på kroppen nå med ammingen, sykdommen min blomstrer opp og jeg må snart starte på medisiner. De kan jeg ikke ta når jeg ammer. Kunne hende jeg kunne unngått å slutte helt med ammingen om jeg fikk babyen til å ta flaske så mannen kan ta nattskiftet å jeg fikk hvile. Så jeg tar i mot alt av tips. Har prøvd to forskjellige nuk tutter, avent, medela og mam;)

Ja, suger ikke noe. Bruker tungen til å dytte den ut. Prøvd flere ganger i måneden i snart fem måneder :p Hihi
Din som nekte smokk også sant? :p kanskje du kan prøve sånne brown flasker? Ellers tror jeg du bare må prøve litt hver dag. Min tok tutekopp når han var 4 mnd. Du kan jo prøve?

Din som nekte smokk også sant? :p kanskje du kan prøve sånne brown flasker? Ellers tror jeg du bare må prøve litt hver dag. Min tok tutekopp når han var 4 mnd. Du kan jo prøve?

Har tenkt litt på tutekopp også ja, men vet liksom ikke om den duger til ett fullverdig måltid.
Sutt er ikke ett alternativ nei :p Hihi
Ja, vi må jo bare fortsette å øve da kanskje, tenkte jeg skulle kjøpe en slik flaske. Men husker jeg ikke likte det med eldste, de lakk så mye. Verdt ett forsøk da :)

Har tenkt litt på tutekopp også ja, men vet liksom ikke om den duger til ett fullverdig måltid.
Sutt er ikke ett alternativ nei :p Hihi
Ja, vi må jo bare fortsette å øve da kanskje, tenkte jeg skulle kjøpe en slik flaske. Men husker jeg ikke likte det med eldste, de lakk så mye. Verdt ett forsøk da :)
Tenker kanskje om hun begynner å ta noe ( feks tutekopp så kan hun kanskje ta flaske etterhvert). Jeg ga vann til min da. Han elsket det. Og elsker det ennå :p verdt å prøve ja. Om hun tar den ;p er det mannen din som prøver å gi? Når du ikke er der? Sånn at det ikke lukter pupp ;)

Mine tok aldri flaske.

De begynte ikke å drikke av annet enn meg før de fikk tutkopp. Eldste tok smokk (men sluttet selv da han var et år) yngste tok ikke det heller. Jeg er heldig og kan amme lenge da, så det var ikke noe stort problem, bare litt upraktisk da det av og til hadde vært greit om noen andre kunne mate

Tenker kanskje om hun begynner å ta noe ( feks tutekopp så kan hun kanskje ta flaske etterhvert). Jeg ga vann til min da. Han elsket det. Og elsker det ennå :p verdt å prøve ja. Om hun tar den ;p er det mannen din som prøver å gi? Når du ikke er der? Sånn at det ikke lukter pupp ;)

Ja, mannen øver. Mammaen min øver :p Jeg får kjøpe en tute kopp og en de.brown å prøvd det. :D
Jeg har tenkt at om flasken blir godtatt så kanskje sutten ble godtatt også. Men her godtas kun puppen ;) Hihi

Mine tok aldri flaske.

De begynte ikke å drikke av annet enn meg før de fikk tutkopp. Eldste tok smokk (men sluttet selv da han var et år) yngste tok ikke det heller. Jeg er heldig og kan amme lenge da, så det var ikke noe stort problem, bare litt upraktisk da det av og til hadde vært greit om noen andre kunne mate

Jeg tror jeg kunne fått til ammingen lenge om babyen sov litt mer på natten. Hadde to flotte netter her om dagen, men er liksom ikke nok.
Opp annenhver time hele natten og gi pupp hele kvelden pga sugebehov sliter på meg. Og nå har jeg ekstremt mye smerter. Så hadde jeg kunne fått litt avlastning på natten så kunne jeg ammet lenge tror jeg :D
Er jo helst det jeg ønsker da!
Helt enig med deg at det er også godt at andre også kan mate litt :)

Vi samsover med ammebarn, så derfor er ikke nattamming egentlig så ille for meg, jeg gjør det i halvsøvne etter noen mnd....

Nei det har jeg ikke, ser ikke for meg at det er noe man kan få til på natten? Blir det ikke mye gris?
Har tenkt på kopp, men slått det i fra meg :)

Tja, ble ikke søl med min da jeg prøvde det, MEN så prøvde jeg ikke på natten heller :p Bare tenkte at kanskje det hadde blitt godtatt som et alternativ hvis ingen flaske ble godtatt. Det går bra om lyset er på, selv om jeg ser for meg at det kanskje ikke er det man ønsker om natten :p

Vi samsover med ammebarn, så derfor er ikke nattamming egentlig så ille for meg, jeg gjør det i halvsøvne etter noen mnd....

Samsover dessverre vi også. Det fungerer dårlig for meg og jeg sovner ikke under ammingen. Så blir lite søvn ;)

Her fikk jeg henne til å drikke litt hvis mm var helt fersk, altså ikke fryst og varmet igjen :p
Vanlig kopp funker best her, eller tutekopp fra avent med silikontupp

Tja, ble ikke søl med min da jeg prøvde det, MEN så prøvde jeg ikke på natten heller :p Bare tenkte at kanskje det hadde blitt godtatt som et alternativ hvis ingen flaske ble godtatt. Det går bra om lyset er på, selv om jeg ser for meg at det kanskje ikke er det man ønsker om natten :p

Skal prøve på dagen jeg :) Må lyse på er det litt uaktuelt, må lære babyen forskjell på dag og natt :p

Ja, mannen øver. Mammaen min øver :p Jeg får kjøpe en tute kopp og en de.brown å prøvd det. :D
Jeg har tenkt at om flasken blir godtatt så kanskje sutten ble godtatt også. Men her godtas kun puppen ;) Hihi
Lov å håpe. Hjalp ikke her :p haha. Forresten holdt mini tutekoppene selv når han var 5 mnd. Kanskje det kan hjelpe om hun har kontrollen selv?

Back
Topp