Slutt på dagsoving

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
noen som har kuttet ut dagsoving? Vi har prøvd nå en periode å ikke la han sove etter kl 1300 (samme i bhg) pga han brukte opp mot 1,5 t på å sovne til natten (har alltid brukt minst 45 min siden han var rundt året da, men ble verre i det siste). Brukte så rundt 50 min på å sovne men nå kryper det over en time igjen. Den eneste gangen han har sovnet momentant eller innen 30 minutter var noen dager han ikke hadde sovet på dagen.....han er imidlertid så aktiv at jeg er også redd for å frarøve han fra søvn han trenger. Legges kl 1900. Våkner alt fra 05-07. HS mente kanskje at siden han er så aktiv å bruker sånn tid at han ikke trenger å legges før kl 2000, ikke prøvd det ennda da. Har faste leggerutiner med fokus på roe ned men han blir regelrett spinnvill når han kommer i sengen uansett hvor rolig vi har tatt det. Har sikkert lagt ut tusen innlegg om dette hehe. Har prøvd å legge tidligere men funker ikke, han er ikke klar for sengen tidligere enn 1900.
 
Vurderer også t pröve t slutte/kutte ned. Legging tar ca 1,5 h her og.. sovner ca 21:30 hver kveld nå [emoji45] sover godt på dagen når hun vel somner, men er da ikke trött på kvelden
 
Når står hun opp, når og hvor lenge tar hun dupp? Hehe det ble mange spørsmål
 
Last edited:
Vi sluttet med dagsoving på nyåret. Da var det vanskelig å få henne til å sove både på dagtid og kveld. Etter at vi kuttet ut dagsovingen sovner hun med en gang vi legger henne kl 19 og sover til ca 7.30 uten å våkne :) Hun har alltid vært enkel å legge på kvelden og sovnet fort, men plutselig så tok det flere timer før hun sovnet, så da fant vi ut at hun sover lenge nok om natten og kuttet ut dagsovingen. :)
 
Vi sluttet med dagsoving på nyåret. Da var det vanskelig å få henne til å sove både på dagtid og kveld. Etter at vi kuttet ut dagsovingen sovner hun med en gang vi legger henne kl 19 og sover til ca 7.30 uten å våkne :) Hun har alltid vært enkel å legge på kvelden og sovnet fort, men plutselig så tok det flere timer før hun sovnet, så da fant vi ut at hun sover lenge nok om natten og kuttet ut dagsovingen. :)

Ååå så enkelt det høres ut[emoji23][emoji23] hadde han våknet kl 07 hver morgen hadde jeg ikke tenkt på det og avsluttet dupp straks men syntes det er litt vanskelig når han plutselig kan våkne kl 05-0530, syntes det kan bli en lang dag uten å duppe[emoji848] sover hun i BhG?
 
Ååå så enkelt det høres ut[emoji23][emoji23] hadde han våknet kl 07 hver morgen hadde jeg ikke tenkt på det og avsluttet dupp straks men syntes det er litt vanskelig når han plutselig kan våkne kl 05-0530, syntes det kan bli en lang dag uten å duppe[emoji848] sover hun i BhG?
Da blir det fort en lang dag ja.. Hun sover ikke i barnehagen nei, hun lå bare å sparket av seg vognpose og kavet i 30 min før de ansatte ga opp [emoji23] så vi ga beskjed om at de ikke trengte å stresse med det, så nå er det ingen soving på dagtid lenger.
Har egentlig ingen tips å komme med for jenta vår har alltid vært veldig flink til å sove på natt :)
 
Back
Topp