Slutt på dagen eller gradevis?

• Trådstarter Trådstarter Lykkeliten2019
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkeliten2019

Guest
Jeg har det siste tiden gitt 3 måltider morsmelk og 3 med Nan1. Jeg skal nå gå 10 dager på en antibiotika og en annen 14 dager. Fått beskje om at alt morsmelk i den perioden må kastes. Har derfor tenkt å slutte helt med mormelk og bare gi Nan1 til alle måltider også etter antibotika slutt.

Slutter man gradvis eller på dagen? hvor lenge vil man ha melkespreng? osv..

Hvis du går gradvis ned så får du ikke like mye melkespreng som om du gjør det på dagen :)

Når jeg slutta å amme sist så hadde jeg vell spreng 3 dager så forsvant melka på dag 4 eller 5. Pumpa bare ut litt når jeg hadde spreng og hadde på meg trange topper.

Sniker fra april, men jeg trappet ned gradvis. Bindte opp stramt med elastiske bandasjer på sykehuset, og gikk med sportsbh'er etter dette :) Gikk med vond spreng første dagene, etter 1 uke var melken borte og jeg kunne gå med vanlige bh'er igjen :)

Jeg ble anbefalt å ha på stram bh av sykehuset, men dette syntes jeg ikke noe om, så derfor brukte jeg mannens t-skjorter og lot melka renne fritt helt til melka gikk tilbake av seg selv. Byttet på et titalls t-skjorter daglig og tok lecithin for å unngå brystbetennelse. Det er viktig at t-skjortene er så store at de ikke berører brystvorta noe særlig da det hindrer melken i å renne. Dette holdt jeg på med et par uker og melka gikk tilbake av seg selv uten å få brystbetennelse eller harde klumper. Anbefales!! Da får kroppen ordne opp selv.

Sniker fra april.
Jeg bare brå sluttet og lot sprengen stå til. Gikk konstant med ull for og ikke få betennelse. Det verste gikk over etter ca 3 dager :)

Back
Topp