Slutt med vaginal UL?

LykkelitenSeptember2018

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Når slutter de med vaginal ul egentlig? Var på Ul 10+4 da med vaginal, skal tilbake i uke 14.. Lurer på om det blir vaginal da også eller at de kanskje prøver på magen? :) Usikker på dette da jeg sist svangerskap var på tidlig ul, så rett på oul.

Ville tro at de hvertfall prøver først med vanlig UL, og heller vurderer behovet for vaginal UL om det ikke kommer frem noet. I uke 14 begynner jo babyen å få litt størrelse, og burde være synlig med vanlig. Men er ikke helt sikker altså =)

Det kommer vel kanskje an på formålet, hvis det er medisinsk sjekk, så går han vel inn vaginalt?

Jeg hadde utvendig i uke 8, og så alt helt tydelig da, men har nok litt å gjøre med kvaliteten på apparatet...

Jeg hadde begge deler i uke 12 sist. Tok innvendig for å finne ut hvor blødningene kom fra.

Jeg hadde utvendig i uke 9. Har hatt innvendig i uke 7 i tidligere svangerskap. Kommer sikkert Ann på legen, formålet med ul. Legen har også fortalt meg at det kommer Ann på hvor mye polstring man har på magen. Er man slank, så er det lettere å se noe på utvendig ultralyd tidlig.

Sniker fra mars. Jeg var på UL mellom uke 8 og 9 og han tok da utvendig, han sa jeg var akkurat på grensen til at det gikk bra :). Så jeg fikk utvendig .

Back
Topp