ORIGINAL: KathMor
ORIGINAL: toneany
ORIGINAL: KathMor
ORIGINAL: toneany
Men skal vi være fornøyde med dårlige løsninger bare fordi de har det værre i andre land?
Man kan ikke gjøre alle 100% fornøyde - tror alle er enige der? Også enig om at det ikke en bunnløst i statens pengekasse? Man kan aldri bli 100% fornøyde! Nesten bare å slå seg til ro med det... Uansett om det meste av deres kampsaker hadde blitt satt i gang, så hadde det nok vært mere ting på veien som plutselig hadde dukket opp!.. Om barnehage prisene droppet til 1500, så hadde det plutselig sett mye bedre ut om det var helt gratis? Og om kontantstøtten ble, så hadde dte jo vært knall om den var 6000 heller? Og om man fikk ny skole, hade det jo vært knall om at de skulle få gratis mat på skolen også.. osv osv.. skjønner? [8|]
[:)]
Jepp, det hadde vært knall.[:)]
Jeg kan godt forestille meg et utopisk samfunn hvor alle som kan arbeide har et arbeid, kanskje ikke drømmejobben men man tjener uansett likt. Alle har akkorat så mye penger at de kan forsørge familien sin, har råd til å dra på ferie hvis man sparer litt, man får medisiner og legehjelp gratis, alle arbeider for felleskassen og ingen ser ned på de som ikke kan det. Barnehage er gratis, og de som vil være hjemmemamma kan få det til å funke uten å sulte seg, eldre bor og behandles med verdighet, og ingen bryr seg om olje og co2-utslipp fordi man har funnet miljøvennlige alternativer som alle bruker.
*sukk*
Hmmmm.... lurer på om jeg blir litt missforstått her, men men... (aldri vært lfink til å diskutere på nett gitt [;)])
Neida, jeg skjønte deg, jeg måtte bare fortelle om fantasien min, urealistisk som den er. [8D]