Slutt å syte!

ORIGINAL: KathMor

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: KathMor

ORIGINAL: toneany

Men skal vi være fornøyde med dårlige løsninger bare fordi de har det værre i andre land?

Man kan ikke gjøre alle 100% fornøyde - tror alle er enige der? Også enig om at det ikke en bunnløst i statens pengekasse? Man kan aldri bli 100% fornøyde! Nesten bare å slå seg til ro med det... Uansett om det meste av deres kampsaker hadde blitt satt i gang, så hadde det nok vært mere ting på veien som plutselig hadde dukket opp!.. Om barnehage prisene droppet til 1500, så hadde det plutselig sett mye bedre ut om det var helt gratis? Og om kontantstøtten ble, så hadde dte jo vært knall om den var 6000 heller? Og om man fikk ny skole, hade det jo vært knall om at de skulle få gratis mat på skolen også.. osv osv.. skjønner? [8|]
[:)]

Jepp, det hadde vært knall.[:)]

Jeg kan godt forestille meg et utopisk samfunn hvor alle som kan arbeide har et arbeid, kanskje ikke drømmejobben men man tjener uansett likt. Alle har akkorat så mye penger at de kan forsørge familien sin, har råd til å dra på ferie hvis man sparer litt, man får medisiner og legehjelp gratis, alle arbeider for felleskassen og ingen ser ned på de som ikke kan det. Barnehage er gratis, og de som vil være hjemmemamma kan få det til å funke uten å sulte seg, eldre bor og behandles med verdighet, og ingen bryr seg om olje og co2-utslipp fordi man har funnet miljøvennlige alternativer som alle bruker.

*sukk*

Hmmmm.... lurer på om jeg blir litt missforstått her, men men... (aldri vært lfink til å diskutere på nett gitt [;)])

Neida, jeg skjønte deg, jeg måtte bare fortelle om fantasien min, urealistisk som den er. [8D]

Åh hjelp. Fordi man har det bra så skal det ikke være lov å hige etter noe enda bedre??? Drømmer du ALDRI om å tjene mer penger eller vinne i lotto? SELVSAGT er det bedre å bo i Norge enn i de aller fleste andre land, og vi har det BRA. Men jeg ønsker å ha det BEDRE. Jeg ønsker meg veier det går an å kjøre på, jeg ønsker meg fulle basseng på skoler (løftebrudd fra de rødgrønne), jeg ønsker meg skoler med et godt inneklima, jeg ønsker meg full barnehagedekning på ordentlig (enda et løftebrudd), ikke bare for alle over 3 år (som er realiteten idag), jeg ønsker at jeg kan kjøre bil uten at det skal koste meg en haug med bompenger osvosvosv. Er jeg en skurk fordi jeg ønsker meg dette? Sitter du på din høye hest og kan med hånden på hjerte si at du aldri ønsker deg noe mer???? For deg og dine liksom.

Kanskje et Kibbutz-samfunn i Israel passer for deg da. Der jobber alle, og hver krone går i felleskassa, så er det noen utvalgte ledere som handler inn alt man trenger. Hurra for fellesskapet, men til en viss grad!!

ORIGINAL: Alexandra82

Faller man mellom to stoler i Norge så er jammen ikke de økonomiske støtteordningene mye å skryte av nei.

Saken er vel kanskje at i Soria Moria erklæringen lovet dagens regjering gull og grønne skoger, de har tilgode å holde noe særlig av dette. De har nå hatt 4 år på å gjøre noe, og ikke gjort det. Derfor klager jeg. Nå mener jeg det er andres sjanse til å få prøve.
Null arbeidsløshet, null fattigdom...hvor ble det av?
Dagens Norge er sikkert ikke så ille om man ikke har så mye med statlige organer osv å gjøre. Har man det derimot forstår man hvor lite kontroll det er over ting. Bare se på opptjening av fedrekvoten. Der er ikke rødgrønt interessert i å gjøre noe. Borgerlig vil at far skal selv ha opptjeningsrett. De mener de er så for familiepolitikk sin...men hardt mot hardt er det så mye som skurrer. De har ikke oppfylt lovnadene de ga, derfor synes ikke jeg det er rett at de får en ny sjanse.

Hadde FRP vunnet valget skulle det vært artig og sett dagens tråder her inne. Når man først snakker om sytetråder...å herregud hvilket leven det hadde blitt.

Som sagt var det ikke mitt poeng å mene noe om hvorvidt FrP eller AP bør bestemme (iallefall ikke i denne tråden). Men at enkelte syter over velferdsordninger som er fantastisk mye bedre enn i de aller fleste andre vestlige land. Jeg syns ikke det er en dårlig ide at far skal ha egen opptjeningsrett, men jeg syns samtidig det er viktig å huske at foreldrepermisjon i Norge er helt fantastisk lukerativ - sånn den er i dag.

Null arbeidsløshet har vel aldri eksistert i noe land, men hvis du sammenligner arbeidsledighetsnivået i Norge med andre Europeiske land tror jeg du vil tenke deg om to ganger før du klager. Den er oppsiktsvekkende lav i Norge.

ORIGINAL: kat*

Åh hjelp. Fordi man har det bra så skal det ikke være lov å hige etter noe enda bedre??? Drømmer du ALDRI om å tjene mer penger eller vinne i lotto? SELVSAGT er det bedre å bo i Norge enn i de aller fleste andre land, og vi har det BRA. Men jeg ønsker å ha det BEDRE. Jeg ønsker meg veier det går an å kjøre på, jeg ønsker meg fulle basseng på skoler (løftebrudd fra de rødgrønne), jeg ønsker meg skoler med et godt inneklima, jeg ønsker meg full barnehagedekning på ordentlig (enda et løftebrudd), ikke bare for alle over 3 år (som er realiteten idag), jeg ønsker at jeg kan kjøre bil uten at det skal koste meg en haug med bompenger osvosvosv. Er jeg en skurk fordi jeg ønsker meg dette? Sitter du på din høye hest og kan med hånden på hjerte si at du aldri ønsker deg noe mer???? For deg og dine liksom.

Kanskje et Kibbutz-samfunn i Israel passer for deg da. Der jobber alle, og hver krone går i felleskassa, så er det noen utvalgte ledere som handler inn alt man trenger. Hurra for fellesskapet, men til en viss grad!!

Å sitte på en høy hest er visst bv-brukeres favoritt uttrykk....

Ellers må jeg si at jeg ikke helt skjønner poenget ditt. Har jeg på noe tidspunkt sagt eller skrevet at jeg aldri ønsker meg noe mer?

Jeg skulle veldig gjerne vunnet i lotto, men jeg bruker ikke veldig mye tid og ord på å syte over at jeg ikke har vunnet til nå.

Faller man mellom to stoler i Norge så er jammen ikke de økonomiske støtteordningene mye å skryte av nei.

Saken er vel kanskje at i Soria Moria erklæringen lovet dagens regjering gull og grønne skoger, de har tilgode å holde noe særlig av dette. De har nå hatt 4 år på å gjøre noe, og ikke gjort det. Derfor klager jeg. Nå mener jeg det er andres sjanse til å få prøve.
Dagens Norge er sikkert ikke så ille om man ikke har så mye med statlige organer osv å gjøre. Har man det derimot forstår man hvor lite kontroll det er over ting. Bare se på opptjening av fedrekvoten. Der er ikke rødgrønt interessert i å gjøre noe. Borgerlig vil at far skal selv ha opptjeningsrett. De mener de er så for familiepolitikk sin...men hardt mot hardt er det så mye som skurrer. De har ikke oppfylt lovnadene de ga, derfor synes ikke jeg det er rett at de får en ny sjanse.

Hadde FRP vunnet valget skulle det vært artig og sett dagens tråder her inne. Når man først snakker om sytetråder...å herregud hvilket leven det hadde blitt.

null arbeidsløshet går jo ikke, de siste årene har vi hatt rundt 2% +/- og det er på grensen til sundt for økonomien og arbeidskraften det også...

vi må ha ett visst antall som til enhver tid er arbeidsøkende for å få rilktige folk til arbeid de er kvalifisert for. og viss det er null iarbeidsløshet, hvem skal da jobbe for de som er i permisjon, på ferie og sist men ikke minst er sykemeldt fordi de føler de fortjener en fridag.

jeg mener arbeidsløsheten hadde sin bunn før finanskrisen og er nå på vei ned igjen.

Må bare påminne folk om at vi har hatt en finanskrise som har gitt den nåværende regjeringene svarte ringer under øynene[;)]

Herregud som folk skal angripe hele tiden!
D r menneskes natur å ønske mer i livet hele tiden, men d betyr ikke at man skal angripe andre for at de faktisk r fornøyde.

Jg r fornøyd m min tilværelse. Ja noen av mine skattepenger går kansje til folk som sitter i sofaen og kunne jobbet osv. Men meste av d går til folk som trenger d, bedre velferds systemet osv. Jg betaler gjerne de ekstra for  eks å kjøre bil, så mine fremtidige genrasjoner skal ha en jord de kan leve på. Jg har bodd i andre land, og betaler min skatt m glede, for de godene vi har i Norge. Så JA jg r happy og fornøyd med systemt, at d kan finpusses og bli bedre ja, men jg r fornøyd.
Har ingenting m frp, ap, sv eller fuckings høyre. Har med at vi har et av de beste systemene i verden og at noen ganger r d lov å være fornøyd! Selvom man alltid vil jobbet mot bedre...............

ORIGINAL: Bitzyh

Må bare påminne folk om at vi har hatt en finanskrise som har gitt den nåværende regjeringene svarte ringer under øynene[;)]

Og denne finanskrisen ble de advart mot i god tid fra borgerlig side, men mente at de hadde alt under kontroll og dette ville ikke påvirke Norge. Det var ikke behov for noen støtteordninger eller statsfinansieringer. (OT; den planen FRP la fram ble hånledd av...i januar kom rødgrønn side etter med et nesten identisk forslag)
Eneste rød-grønt gjorde i forkant var å sette av 320 nye stillinger til Nav, for de trodde det kunne bli arbeidsledighet(?). Men de påla aldri Nav å sysselsette folk i disse stillingene. Og det gjorde ikke Nav heller, dermed var det et fullstendig bortkastet tiltak.

Og alle økonomer både her i landet og utenfor landets grenser mener den norske regjeringen var den regjeringen som taklet den økonomiske krisen best. De hadde mange tiltak mot finanskrisen, blant annet byggearbeid i offentlig sektor, samt øremerkede tilskudd til kommunene.

ORIGINAL: Black Beauty

null arbeidsløshet går jo ikke, de siste årene har vi hatt rundt 2% +/- og det er på grensen til sundt for økonomien og arbeidskraften det også...

vi må ha ett visst antall som til enhver tid er arbeidsøkende for å få rilktige folk til arbeid de er kvalifisert for. og viss det er null iarbeidsløshet, hvem skal da jobbe for de som er i permisjon, på ferie og sist men ikke minst er sykemeldt fordi de føler de fortjener en fridag.

jeg mener arbeidsløsheten hadde sin bunn før finanskrisen og er nå på vei ned igjen.

Da går man ikke i langtids arbeidsledighet. Og ikke kan få arbeid selvom man ønsker det mer enn noe annet og har utdannelse.

Dessuten vil jo det du sier være nøyaktig det samme som hvis de er engasjert gjennom vikarbyråer det da, men...

Som sagt, er slagordet "Arbeid for alle", så får de holde det. At alle som ønsker har mulighet til arbeid. Enten midlertidige ansettelser eller hva som helst. Eller bytt slagord.

er ikke helt md på hva du mente her, men tenlk litt selv på den biten. ville du hatt leger, lærerer og barnehageansatte til å passe barnbet ditt som ble ansatt kun fordi de trengte noen å fylle opp turnusen?? eller ville du de skulle hatt noen intervjurunder og et mangfold å velge blant når de ansatte nye folk??

ORIGINAL: LilleLalle

Jeg er helt enig. Er veldig glad for å bo i Norge.. 

Ja nå må virkelig folk slutte å klage!!!! "De rød-grønne gjør ingenting for MEG!" Meg, meg, meg! Er så lei den egoismen. Er derfor jeg misliker Frp, jeg syns det er et utrolig egoistisk parti, der man ikke vil dele med noen, og bare få, få, få masse penger uten å betale skatter og avgifter av noe slag! Skjerp dere, og vær glad for å kunne hjelpe andre her i samfunnet også! Det er sosialistene som har gjort Norge til det det er i dag!

Folk må vel få ha forskjellig meninger?Jo,jeg kan syte,for jeg gjor borgerplikten min og har lov og være uenig i resultete ..[:'(]

faktisk helt enig!

kanskje litt på siden - men jeg vil bare påpeke at vi betaler skatter og avgifter for å finanisere blant annet vårt eget liv.

Omtrent det jeg har betalt i skatt de siste tre årene før vesla ble født, har jeg fått tilbake nå, rett i lomma, siden jeg er i mammaperm. I tillegg hadde jeg tre netter på sykehus/pasienthotell i forbindelse med fødselen, jeg hadde kvalifisert personale under - og etter - fødselen, jeg hadde regelmessige kontroller hos jordmor, lege og på poliklinikk på sykehuset da jeg var gravid, jeg fikk medisiner jeg måtte ha på blå resept, vesla går nå til både lege og heslesøster og øyelege, jeg får barnetrygd rett inn på kontoen, jeg har åpen barnehage-tilbud.... sikkert mer også, men det er det jeg kommer på i farta - og alt dette GRATIS (gratis i den forstand at jeg ikke har trengt å betale noe underveis).

Poenget med dette lange innlegget, er at det jeg har betalt i skatt i allefall de fire siste årene - om ikke lenger - har gått direkte tilbake til meg i forbindelse med at jeg fikk barn. Tenk på hvor mye det egentlig koster? Tenk på hvor mange stillinger/ skatteytere det trengs for å "finansiere" ditt liv et år? JA - vi har det kjempefint her i norge. Jeg er så TAKKNEMLIG for at jeg bor her!! Og jeg er så TAKKNEMLIG for at systemet er lagt opp sånn at de aller, aller fleste ikke står ovenfor økonomisk ruin når de blir gravide, syke, mister jobben, blir uføretrygdet, blir alenemamma/ -pappa osv osv osv [:)]

Vi har det godt. And I like it, aha-aha!! [:D][:D][:D][8D][8D]

ORIGINAL: hildemor_84

Jeg er forsåvidt enig, men syns ikke at en skal la vær å lete etter bedre løsninger for det.. vi har det veldig bra her i Norge ja, men vi kan jo ikke tenke at siden vi har det bedre enn noen andre har, så kan vi ikke gå inn for å få det enda bedre... skal vi hver gang noe er bra tenke nei jeg kan ikke være glad, noen andre har det jo verre?

nei. Det skal man selvfølgelig ikke. Er jo lov å være takknemlig for det man har! [:)] Og det var vel det som var poenget med denne tråden i utgangspunktet. Vi har det godt i norge. Og det bør vi være takknemlige for. [:)]

Back
Topp