Slitsomt søvnmønster?

Celineth

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg må få ut litt frustrasjon. Datteren min er fem måneder på fredag, og jeg må fremdeles bysse henne i søvn både dag og kveld. Hun våkner én gang i løpet av natten, og det er den eneste gangen i løpet av døgnet hun sovner av seg selv. Legger henne i egen seng, men hun sover mellom oss etter nattmåltidet, ellers må jeg opp å bysse da også.
Hun blir forferdelig sint når hun er trøtt (det ble visst jeg også da jeg var liten), så det er en utfordring innimellom. Jeg bysser og bysser, ellers skriker hun som om hun har skreket i timesvis. Ingenting annet har funket til nå. Jeg får ikke lov til å sitte engang, jeg må opp og gå. Når hun endelig sovner på dagtid, så sover hun alt fra 10 minutter til 30 minutter. Da er hun kjempe sint når hun våkner fordi hun fremdeles er stuptrøtt, da er det på'n igjen. Nå sover hun ca en time-halvannen til sammen i løpet av dagen før hun legger seg halv ni om kvelden. Hun sover når vi går tur, men så fort vognen stopper, så skriker hun så brutalt igjen. Føler jeg har prøvd alt. Jeg nekter en sånn skrike-seg-i-søvn-metode... Det er utrolig slitsomt. Mannen er borte fra 11-20.30, så jeg sitter alene med alt hver dag.
Flere som har det sånn? Eller har gode råd? Hun er veldig blid og fornøyd ellers.
 
Høres ganske likt ut som min lille. Nå er hun i tilleg forkjølet så d gjør d bare enda verre. Vokner flere ganger om nattan og sover korte lurer på dagen.
Jeg har begynt og legge ho en del i vogna på soverommet. Også vugger jeg på vogna og holder litt i hånda hennes. Skriker ofte. Og ho og skriker sånn at d høres ut som ho har skreket leeeeenge! Så lenge ho ikke skriker alt for ille så lar jeg ho skrike mens jeg holder i hånda eller stryker litt på ho og bysser på vogna. Skriker ho veldig tar jeg opp bysser litt og legger ned igjen. Da roer ho seg gjerne. Så bruker kortere tid nå enn jeg gjorde i starten for å få ho til og sove.
 
Høres ganske likt ut som min lille. Nå er hun i tilleg forkjølet så d gjør d bare enda verre. Vokner flere ganger om nattan og sover korte lurer på dagen.
Jeg har begynt og legge ho en del i vogna på soverommet. Også vugger jeg på vogna og holder litt i hånda hennes. Skriker ofte. Og ho og skriker sånn at d høres ut som ho har skreket leeeeenge! Så lenge ho ikke skriker alt for ille så lar jeg ho skrike mens jeg holder i hånda eller stryker litt på ho og bysser på vogna. Skriker ho veldig tar jeg opp bysser litt og legger ned igjen. Da roer ho seg gjerne. Så bruker kortere tid nå enn jeg gjorde i starten for å få ho til og sove.
Uff, det er ganske slitsomt. Burde slutta med det for lenge siden, men det er ikke lett når de bare skriker. Stakkar, ikke noe særlig å være syk, nei :(
Jeg har også tatt vogna på soverommet og lagt meg i sengen selv. Fungerer innimellom, men jeg må trille med foten hele tiden, så det blir jo liksom ikke tid til hverken husarbeid eller soving, hehe. Hun min blir det bare verre for når jeg prøver meg på nærkontakt når hun er sint. Blir bare mer sint. Heldigvis ikke ellers da. Vi holder handa hver natt og hun elsker å kose og klemme ellers.

Har lest om den opp-ned metoden. Skal visst funke, men kan ta litt tid. Jeg skal på helsestasjonen til uka, så jeg tenkte å høre med hs om råd.
Det er jammen ikke lett!
 
Uff, det er ganske slitsomt. Burde slutta med det for lenge siden, men det er ikke lett når de bare skriker. Stakkar, ikke noe særlig å være syk, nei :(
Jeg har også tatt vogna på soverommet og lagt meg i sengen selv. Fungerer innimellom, men jeg må trille med foten hele tiden, så det blir jo liksom ikke tid til hverken husarbeid eller soving, hehe. Hun min blir det bare verre for når jeg prøver meg på nærkontakt når hun er sint. Blir bare mer sint. Heldigvis ikke ellers da. Vi holder handa hver natt og hun elsker å kose og klemme ellers.

Har lest om den opp-ned metoden. Skal visst funke, men kan ta litt tid. Jeg skal på helsestasjonen til uka, så jeg tenkte å høre med hs om råd.
Det er jammen ikke lett!

Ikke lett å være syk nei ho sover nesten bare i armkroken. Så føler jeg er konstant trøtt og sliten.

Opp-ned metode har jeg aldri hørt om. Må google d.
 
Minst'n her sover gjerne opp til 4timer, når han får ligge ute i frisk luft, men kanskje bare 30-45 min inne i kurven.. Merker veldig forskjell..!
 
Min er helt lik:p Men sålenge de sover på natten så går det synes jeg;) Har en på 2.5 også så får sjeldent sovet på dagen. Første var likedan men hun sov ikke på natten heller så;p Har funnet ut at mine barn ikke er sove dukker..

Ingen tips å komme med.
Her sovner lillebror alene i vuggen men ellers må han alltid ammes og ammes og ammes i søvn. Trøst deg med at det går over ved 1 års alder somregel. Første året et det mye styr med søvn.

Jeg er alene fra vi våkner i 6-7 tiden til 19-22. Så her er det travelt. Noen dager rekker jeg ikke rydde på kjøkkenet engang..noe helt annet med 2 barn enn 1
 
Minst'n her sover gjerne opp til 4timer, når han får ligge ute i frisk luft, men kanskje bare 30-45 min inne i kurven.. Merker veldig forskjell..!
Så deilig! Min sover når jeg går, men ikke når vogna står ute :(
 
Høres akkurat ut som gutten min! Har vært såå mye styr med søvnen hele tida! Nå er han 5,5mnd og må somregel bysses i søvn.. Og blir helt hysterisk når han er trøtt! Sover sjelden mer enn 30 min på dagtid, og da er han kjempetrøtt og grinete når han våkner! Har prøvd å legge han ute i vogna men da våkner han som regel av lyder (bor i tettbebygd strøk med mye biler og folk). Sover sjelden mer enn 30min når vi triller også.. Om kvelden er han helt utslitt når klokka blir 17.30, men synes det er for tidlig å legge han for natta, så prøver å holde han våken til 18.30. Da kan han sove til 02-03 men skriker gjerne et par ganger før dette og må bysses for å roe seg ned igjen.. Resten av natta går det aldri mer enn 2 timer mellom hver gang han gråter (tilsynelatende i søvne) eller er våken. Får mat litt sånn kontinuerlig da han havner i min seng og får puppen, også sovner vi begge. Nå er det nesten ikke melk i puppene lengre, så veldig spent på hvordan dette skal bli nå!
Gode råd mottas med takk! :)
 
Ca samme her, aner ikke hva vi skal gjøre, men må vel begynne med noe form for oppdragelse snart.. Men jøss, det var uventet å lese at flere slet med det. Til nå har jeg nesten bare hørt om de som sovner av seg selv og sover natta rundt. Her bysser vi ofte flere ganger hver natt. Bysser fortsatt når vi legger ham for kvelden. Om dagen sover han maks 3 x 30 min med mindre det er noe spes. Må seff bysses med mindre vi går tur.
 
Nesten godt å høre det er fler som sliter med det samme, det er fryktelig slitsomt. Noen som har funnet uten noen triks? Her kan frøkna sove lenge om dagen om vogna går og går (og går), sjelden overskudd til det da.
 
Ja, litt deilig å høre at man ikke er alene, samtidig skulle jeg jo ønske at vi alle ikke hadde det problemet. Tenk å bare kunne legge dem ned og stryke på dem litt, også sov de! Så lei av å bysse, bysse, bysse.. Også at hun bare sover i 10 min liksom
 
Her merker jeg at det noen ganger går bedre når jeg er hjemme alene med ham. Tror det kan ha noe å gjøre med at da er man flinkere til å lese signaler på om han er trøtt etc. Dvs det er fortsatt byssing, men hvis man gjør det til rett tid så sovner han på 2 min istedenfor 1 time. Og her om dagen våknet han når jeg prøvde å legge han ned men han var så trøtt at han bare så på meg og sov videre. Hvis han ikke er trøtt nok el overtrøtt så er det helt uaktuelt. Men håper vi knekker koden snart. Tenkte at når han blir 6 mnd så må man begynne å oppdra. Gleder meg ikke. Og skrikekurer etc er uaktuelt. Så det blir spennende å se hvordan vi løser dette.
 
Jeg må få ut litt frustrasjon. Datteren min er fem måneder på fredag, og jeg må fremdeles bysse henne i søvn både dag og kveld. Hun våkner én gang i løpet av natten, og det er den eneste gangen i løpet av døgnet hun sovner av seg selv. Legger henne i egen seng, men hun sover mellom oss etter nattmåltidet, ellers må jeg opp å bysse da også.
Hun blir forferdelig sint når hun er trøtt (det ble visst jeg også da jeg var liten), så det er en utfordring innimellom. Jeg bysser og bysser, ellers skriker hun som om hun har skreket i timesvis. Ingenting annet har funket til nå. Jeg får ikke lov til å sitte engang, jeg må opp og gå. Når hun endelig sovner på dagtid, så sover hun alt fra 10 minutter til 30 minutter. Da er hun kjempe sint når hun våkner fordi hun fremdeles er stuptrøtt, da er det på'n igjen. Nå sover hun ca en time-halvannen til sammen i løpet av dagen før hun legger seg halv ni om kvelden. Hun sover når vi går tur, men så fort vognen stopper, så skriker hun så brutalt igjen. Føler jeg har prøvd alt. Jeg nekter en sånn skrike-seg-i-søvn-metode... Det er utrolig slitsomt. Mannen er borte fra 11-20.30, så jeg sitter alene med alt hver dag.
Flere som har det sånn? Eller har gode råd? Hun er veldig blid og fornøyd ellers.

Vi har også byssa i søvn hver kveld, så ble det blitt bedre, men så ble hum syk og vi gikk 1000 steg tilbake. Nå har det forandret seg igjen, og hun kan finne på å sovne av seg selv om kvelden, bare jeg stikker inn smokken 10000 ganget først. På dagtid er det veldig stor forskjell på om hun sover inne eller ute, og sover hun inne sover vi gjerne sammen og jeg holder litt rundt henne så kom det ble 30-60 min. Da hun ble syk måtte jeg bare godta at hun ville sove på meg, byssa da til hun sovna på soverommet og så gikk jeg ut i stua å så på tv og lot henne sove på meg til hun hadde sovna skikkelig, da kunne jeg legge henne ned. Jeg tenker mye på at det er viktig at hun finner trygghet i søvnen. Om det er noe i det eller ikke aner jeg ikke :) men det har nå gått seg gradvis til, og nå er hun 4,5 mnd.
 
Back
Topp