Slitsomme bleieskift

Januarmamma87

Elsker forumet
Januarlykke 2016
Noen andre her som har slitsomme bleieskift for tiden? Lille på rett over 6 mnd er jo nesten et mareritt å skifte på for tiden, hun skal bare snu seg over på magen. Dette resulterer i en irritert mamma og en illsint baby, hun vrir og vrenger seg og jeg holder fast så godt jeg kan og snur tilbake gang på gang. Er til tider redd for at jeg blir for hardhendt, hun er sterk lille, og det er tungt å holde henne igjen. Det er ikke så krise ved tissebleier, men bæsjebleier vil jeg helst skifte uten for mye styr.

Har prøvd med ulike ting for å holde henne opptatt, men det funker ikke. Synging funker ikke. Gleder meg til Up&Go bleiene passer!:-D Enn så lenge er de akkurat litt store, og jeg har aldri vært helt venn med teipbleier:p
 
Heldigvis, hun ligger fint på stellebordet. Litt mer makk på gulvet (nylig vært to uker på ferie uten stellebord) men ikke krise

Hvor steller dere? Kan dere prøve å bytte plass? Er det mulig å bare ta av bleia og skulle ungen så du ikke trenger at hun ligger i ro på rygg så lenge?
 
Jeg gir han pakken til de tørre engangsklutene så holder han seg opptatt med den mens jeg skifter:) ellers er det helt umulig! Den er forøvrig blitt en favorittleke hos han:p
 
Her ruller hun tvert til magen. Tar av basjebleie på badet og vasker stumpen med vann mens jeg holder henne fast.
 
Har vært sånn ihvertfall en mnd. Noen ganger er det ingenting som hjelper, andre ganger så kiler jeg han og teller til tre for hver gang. Da ligger han og venter på hver gang jeg skal kile han. Og plutselig har han glemt at han ville rulle over på magen :p
 
Heldigvis, hun ligger fint på stellebordet. Litt mer makk på gulvet (nylig vært to uker på ferie uten stellebord) men ikke krise

Hvor steller dere? Kan dere prøve å bytte plass? Er det mulig å bare ta av bleia og skulle ungen så du ikke trenger at hun ligger i ro på rygg så lenge?
Steller på stellebordet for det meste, av og til på gulvet, og hun er nesten like ille begge steder:p Syns desverre ikke det er så lett å bare skylle i vasken, hun vrir seg nemlig i armene mine også og vasken begynner å bli litt liten og badekaret er for stort (hjørneboblekar) :-/ Problemet er større når hun er trøtt, så kveldsstell er fælt for tiden og jeg har resignert og tar alt bortsett fra bleieskift på fanget:)
 
Jeg gir han pakken til de tørre engangsklutene så holder han seg opptatt med den mens jeg skifter:) ellers er det helt umulig! Den er forøvrig blitt en favorittleke hos han:p
Prøver med ulike leker/ting, men lite som slår ann når hun er som værst:p Vaskevannsfatet som henger på stellebordet derimot, det er spennende det! ;-)
 
Jeg kjenner meg heldig som bare må holde hendene hennes unna dersom bleien har en overraskelse. Snu henne over på magen på stellebordet gjør JEG, det klarer hun ikke selv. Hun er ikke så interessert, hun klarer det på gulvet altså, men ikke på den relativt smale stellemadrassen.
 
Høres veldig kjent ut! Synes ikke vi gjør annet enn å sloss på stellebordet for tiden. Han virker helt desperat etter å komme seg rundt på magen, og hyler helt vilt når jeg da må holde ham fast for å få på bleia. Noen ganger må pappaen kommer for å avlede, da går det fint.
 
Ruller frem og tilbake her også. Tar med en ny "leke" hver gang som hun kan smatte og leke med, hjelper i sånn 30 sek før det e på an igjen. Så må være rask !
 
Ja jeg hat gitt helt opp. Var på tur i campingvogna i 3 uker og hadde da stellematte med kanter i senga vår. Men han lå jo aldri på den i slutten av bleieskiftet. Det morsomste er å sette beina i matta og skyve seg bakover. Får ikke familien til å skifte bleier på han lengre heller siden det er så slitsomt og litt skummelt.
 
Back
Topp