Sliter sånn

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Med sterk hodepine. Har hatt det i 5 døgn nå, og det gjør vondt. Prøver å være obs på dette med å få i seg nok væske, og prøver å spise regelmessig. Noe som i grunnen ikke er et problem, siden jeg stadig vekk er sulte.

Er det noen andre som også sliter med det samme? Er så lei av å legge meg med hodepine, våkne med hodepine! Noen som kanskje har noen råd? [:'(]

Jeg sliter med det samme[:(]

Ingen andre råd enn å prøve å slappe av på et mørkt kaldt rom, ta paracetter og rikelig med drikke! Ofte føles det bra for meg å spise salt chips, men det kan ha sammenheng med at jeg også blir kvalm..

Sliter til vanlig med migrene, så kan ikke si at de hersens paracettene hjelper så veldig!!![:(]

God bedring snuppa!!!

Uff, migrene...! Hørtes bare enda værre ut..!

Men hva er forskjellen på vanlig hodepine og migrene, eller hvordan merker du forskjellen? Kan du ikke ta tab for migrene, eller går ikke det når du er gravid?

Har enda ikke tatt noe paracet, i håp om at dette gir seg, men nå går jeg jo inn i det 5 døgnet med den sabla hodepinen, så jeg må nok krype til korset snart [:-]

Men takk vennen, og god bedring til deg også. Hørtes ut som du har det værre enn meg!

ORIGINAL: Mollå

Jeg sliter med det samme[:(]

Ingen andre råd enn å prøve å slappe av på et mørkt kaldt rom, ta paracetter og rikelig med drikke! Ofte føles det bra for meg å spise salt chips, men det kan ha sammenheng med at jeg også blir kvalm..

Sliter til vanlig med migrene, så kan ikke si at de hersens paracettene hjelper så veldig!!![:(]

God bedring snuppa!!!

Har det samme som deg mollå. Pluss skikkelig stiv i nakken. Men det er visst vanelig å ha en del vondt i hodet på denne tiden av svangerskapet, men da syntes jeg migrenen kan holde seg laaangt unna...

ORIGINAL: *Sperminator*

Men hva er forskjellen på vanlig hodepine og migrene, eller hvordan merker du forskjellen? Kan du ikke ta tab for migrene, eller går ikke det når du er gravid?

Har enda ikke tatt noe paracet, i håp om at dette gir seg, men nå går jeg jo inn i det 5 døgnet med den sabla hodepinen, så jeg må nok krype til korset snart [:-]

Men takk vennen, og god bedring til deg også. Hørtes ut som du har det værre enn meg!

Migrene er 1000 ganger værre!
Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare forskjellen på best mulig måte, men jeg kjenner selv forskjellen. Når jeg har migrene er jeg helt ute av meg selv. Kvalm, svimmel, kaldsvetter, ja rett og slett bare sykt dårlig! Hele hodet verker og dunker og det går over til magen.

De medisinene jeg tar for migrene er merket med rød trekant, og jeg kan ikke kjøre bil etter å ha tatt de. Ingen migrene preparater kan tas når man er gravid[&:]

Håper du blir god i hodet snart!! Det er ikke noe behagelig! Og du, det er IKKE farlig å ta paracet. Hvorfor piner du deg på den måten?

Klem

Mange ganger er hodepine muskulært.
Stiv nakke og ømme skuldre, har du det?
Varme-pute kan hjelpe.
Vet om ei som er kjempeflink behandler for migrene... Min far har hatt migrene i 25 år, etter 3 behandlinger var han frisk....Og det er 4 år siden... Ingen tilbakefall.... Har selv gått til henne med bekkenløsning etc. Forteller deg dette, da jeg ser du er fra Rogaland.... Hvilken side av boknafjorden bor du?

Nei jeg har faktisk verken stiv nakke eller ømme skuldre, er bare hodet som verker noe helt sinnsykt. Eller er vel heller tung i hodet hvis du skjønner. Bor på Klepp stasjon! Tror jeg skal gjøre som Målla sa (håper at jeg skrev nicket riktig) og ta en Paracet. Hvorfor pine meg unødvendig, vet ikke. Liker i grunnen ikke piller jeg, har en tendens til å sette meg selv på pinebenken lenge før jeg tyr til pillen [8D]

Ps, vet ikke om det siste innlegget var ment til meg eller til Mollå (nå skrev jeg det riktig), tror ikke jeg har migrene..! [:)] Heldigvis

Har hatt litt hodeverk den siste uka, men husker når jeg gikk med snuppa hadde jeg så intens hovederk noen dager at jeg trodde jeg skulle dø.... [8|]
Jeg var litt i mot piller, tenkte på hva jeg skulle gjennom når 9mnd var gått, derfor skulle ikke hodeverk ta knekken på meg, så jeg tok ingenting, men lå i et mørkt kjølig rom med kald klut på panna... Det hjalp en liten prosent hvertfall [;)]
Denne gangen har jeg tatt paracet for hodeverken, pga jeg må jo fungere med snuppa hjemme, å det hjelper til en viss grad ihertfall [:)]

Eg gikk på en fast medisin mot migrene før svangerskapet, for hadde ukentlige anfall som gjekk over fleire dager.. Måtte seponere med en gang. Brukte en som heiter Inderal Retard [:)] men tror dei kan finne medisiner som man kan bruke, men eg valgte å ikkje bruke noke.. Sjøl om eg har meget sterk migrene, liker ikkje tanken på at babyen får stoffa i seg.. Eg var heldigvis så heldig at svangerskapet har gjort hodet masse bedre!! [:)] ville tatt kontakt med legen viss eg var deg HI.. Så ønsker eg deg (og alle andre med migrene/hodepine) masse god bedring, for det unner eg ikkje min verste fiende!! [:)]

ORIGINAL: superlol

Eg gikk på en fast medisin mot migrene før svangerskapet, for hadde ukentlige anfall som gjekk over fleire dager.. Måtte seponere med en gang. Brukte en som heiter Inderal Retard [:)] men tror dei kan finne medisiner som man kan bruke, men eg valgte å ikkje bruke noke.. Sjøl om eg har meget sterk migrene, liker ikkje tanken på at babyen får stoffa i seg.. Eg var heldigvis så heldig at svangerskapet har gjort hodet masse bedre!! [:)] ville tatt kontakt med legen viss eg var deg HI.. Så ønsker eg deg (og alle andre med migrene/hodepine) masse god bedring, for det unner eg ikkje min verste fiende!! [:)]

Så bra å hørra at håvet ditt har blitt bedre pga svangerskapet og sje værre. Nå har eg tatt ein paracet, og satse på at det dempe litt av tungheten. E så kjedelig å ha så vondt i håvet når du har andre småbarn rundt deg som kreve oppmerksomheten din. Ska te legen i neste vega og hørra ka hu anbefale, men håpe for all del at sje håvepinen vare heilt te neste vega. Då daue eg trur eg [8D]

ORIGINAL: gullemitt09

Har hatt litt hodeverk den siste uka, men husker når jeg gikk med snuppa hadde jeg så intens hovederk noen dager at jeg trodde jeg skulle dø.... [8|]
Jeg var litt i mot piller, tenkte på hva jeg skulle gjennom når 9mnd var gått, derfor skulle ikke hodeverk ta knekken på meg, så jeg tok ingenting, men lå i et mørkt kjølig rom med kald klut på panna... Det hjalp en liten prosent hvertfall [;)]
Denne gangen har jeg tatt paracet for hodeverken, pga jeg må jo fungere med snuppa hjemme, å det hjelper til en viss grad ihertfall [:)]

Ja, kan alltid prøva et kjølig mørkt rom, men føle sje for å ligga i et kjølig kaldt rom heile dagene [:'(] Sjøl om det sikkert funke fett [:)]

Tatt ein paracet nå, satse på at det lindre någe av tungheten [:)] Tusen takk for tipset [;)]

Back
Topp