Sliter med...

mamma for 1 gang

Glad i forumet
å få i Oliver "fastere" mat, sånn som brød og 8mnd glass. Eller jeg det jo i han sånn litt i hvertfall, men problemet er at det kommer opp igjen fordi han begynner å brekke seg......
Han kan jo ikke spise 6 mnd glass, grøt, frukt mos, og drikke mme i lange tider .. Har prøvd 8 mnd middagsglass og til og med most bitene enda litt, men det nytter ikke...

Er det flere som sliter med det ? Har der funnet ut noe lurt...?

Plutselig en dag gikk 8 mnd glassene ned uten problemer( i hvertfall hipp sine glass, nestle sliter lillegutt med ennå...) SÅ la han bruke den tiden han trenger på disse klumpene tenker jeg[:)]

ORIGINAL: lan77

Plutselig en dag gikk 8 mnd glassene ned uten problemer( i hvertfall hipp sine glass, nestle sliter lillegutt med ennå...) SÅ la han bruke den tiden han trenger på disse klumpene tenker jeg[:)]

Oki, men det brød går det greit med eller ?

Knerten min er helt lik, snakket med HS om det og ho sa vi skulle ta en pause fra prøvingen go la han spise 6 mnd også prøve igjen om et par uker, da trodde ho det skulle gå bra....[;)]
Noen som bruker lengre tid på å venne seg til mat med klumper osv....

Jeg fikk ikke i mi mat med klumper så jeg måtte mose det helt i en mikser. Da slukte hun det [:)] Men nå moser jeg mindre og mindre for å venne henne til klumpene [:)]

ORIGINAL: teamo10

Knerten min er helt lik, snakket med HS om det og ho sa vi skulle ta en pause fra prøvingen go la han spise 6 mnd også prøve igjen om et par uker, da trodde ho det skulle gå bra....[;)]
Noen som bruker lengre tid på å venne seg til mat med klumper osv....

Takk, godt å høre det ikke er noe galt, da får vi bare vente å se :0)

ORIGINAL: MetteJ

Jeg fikk ikke i mi mat med klumper så jeg måtte mose det helt i en mikser. Da slukte hun det [:)] Men nå moser jeg mindre og mindre for å venne henne til klumpene [:)]

god idè , takk :0)

ORIGINAL: mamma for 1 gang

Han sutter på bitene han får, og stort sett så spruter han de ut igjen[:D] men brekker seg ikke lenger

ORIGINAL: mamma for 1 gang

Han sutter på bitene han får, og stort sett så spruter han de ut igjen[:D] men brekker seg ikke lenger

oki [:D]

Gutten min klarer å tygge sånne babycheerios, gjennomkokt frukt og grønnsaker, pasta og brød.
Tok litt tid fra han begynte med det til han likte det.. Er jo en overgang.
Et godt råd vil jeg gi deg. For lillemann spiste ikke middag på glass. Frukt gikk helt greit, men ikke stor fan av det heller. Men når jeg begynte å gi han hjemmelaget middag og fruktmos, da spiste han som bare det. Han kan godt spise mer enn det jeg gjør. Men glassene klarte han ikke.. Så jeg ville prøve å gi han maten dere spiser, jeg tar av kjøtt til han før jeg krydrer det. Så får han en mini sprut med ketchup på for å adde litt taste!! :) Han elsker det.. :)

Her slet han med det i begynnelsen, går nok over, men det eg gjorde var at eg bare delte de største bitene i to og så hadde eg ett glass vann slik at han fikk i seg en del veske og :D

sleit litt med den overgangen vi o, kjøpte spagetti glassene e store biter i de o men de sklir litt lettere ned liksom::)

Storebror slet VELDIG med mat som ikke var flytende LENGE..

Mitt beste råd er å lage middagen selv, med stavmikser. (kan også lage av brødskive + fruktmos/frukt+vann/sviskesaft -alt ettersom)
Også når poden er vant med slik mat (for den blir jo HELT most=suppe) Så ha grønnsakene gooodt kokt og ikke mos helt, bare sånna t det er en anelse "klumper" i den.. for så mer å mer å mer.

Men ikke press poden, ta det i tempoet som kreves.

Theodor er også slik, bare at jeg ikke får i han 6 mnd middags glass heller, men det tror jeg er litt at han ikke blir vant med smaken....

Men brødskive f eks så går det nesten greit med to små biter, så bare brekker han seg og vil ikke ha mer...
Middagsglass funker som sagt ikke i det hele tatt....
frukt er nam, uansett om det er pure eller skrapa, men ikke noen klumper, da kommer det ut igjen....

Men jeg stresser ikke så veldig mye med det ennå, han får prøve litt forskjellig hver dag, så regner jeg med det går seg til etterhvert....

:)

Hehehe.. Da skulle du ha sett min datter hvordan hun har holdt på!!!
Hun måtte ha aaalt most til hun var 2 år og fortsatt holder hun på med middager, det må moses.
Bare nå i det siste hun er blitt skikkelig glad i brødskiver, og tåteflaska griner hun etter enda.

Så det der må de vel bare bestemme helt selv, ikke vits i å sitte å tvinge barnet med mat den brekker seg av.

Tusen takk for at dere delte erfaringer og råd med meg.

Stresser ikke med det, men blir jo liksom til at en bekymrer seg litt for det..

Back
Topp