Alive and kicking
Glad i forumet
Det er jo unektelig et sjokk for de å være så lenge hos fremmede/så lenge vekke fra mamma og pappa. Og 1 år er ganske tidlig. er hun sosial av natur? Tror ikke det er alle som trives i barnehage nødvendigvis. Ser du bare har fått oppmuntrende svar, så jeg tar sjansen på å si at du tåler å tenke igjennom dette også; Vet at noen rett og slett ikke har mulighet til å ha ungen hjemme lenger, men om det er en mulighet, så ville jeg nok vurdert det om det ikke gikk seg til over det nærmeste tiden...At de ikke har det vondt når de gråter tror jeg var en drøy påstand...De gråter vel fordi de ikke skjønner hvorfor mamma skal dra og la de være med fremmede...Og er de 100% i barnehage ser de jo knapt foreldrene (ca 2 timer på kvelden før leggetid -som ofte inkluderer barneTV og mat, så det er lite kvalitetstid igjen med barna utenom i helgene...) -så så det an -hvordan hun takler det. prat med henne og gi henne masse konsentrert oppmerksomhet når hun er hjemme - det kan hjelpe om hun føler seg avvist. Mest sannsynlig merker hun også at du er engstelig og nølende når du leverer henne ibarnehagen, og det hjelper ikke på hennes engstelighet. Så snakk oppmuntrende om barnehagen og skap glede rundt det. Smil når du går og vær sikker i stemmen når hun gråter og du sier noe sånnt som "dette går bra. Det blir så kosli, så..." Og vis at du er glad for å se henne når du henter henne (selvfølgelig :) )
Håper det ordner seg for henne (og deg).
Håper det ordner seg for henne (og deg).