Sliter med søvnen

Junepie

Betatt av forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows 2022
I alle mine tidligere svangerskap har jeg sovet meg igjennom 1 termin uten problemer, i dag er jeg 8+5 og våkner hver natt 3-4timer etter jeg sovnet. Lys våken og får ikke sove mer. Må ikke på do, er ikke kvalm, bare lys våken. Noen flere som har det sånn? Noen gode tips til å fremme søvn? :sleep002

Jeg har hatt det sånn gjennom hele svangerskapet så langt. Litt på grunn av magesmerter hos meg da, men likevel sinnsykt frustrerende. Det som pleier å «vugge»meg tilbake til søvn er tv-serier på mobilen. Men kan ofte litt en times tid våken før jeg sovner igjen....:arghh:

Jeg sliter litt mer med å få til og sove nå, enn på starten. 11+0 i dag. Har i det siste bråvåknet på natten, litt som følelsen av at jeg faller utfor sengen (men gjør ikke det). Reiser meg da brått opp, for så å legge meg ned igjen og sove videre.

Husker ikke drømmer, så vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.

Sliter også med søvnen, spesielt innimellom. Selv om jeg er trøtt hele dagen.
Prøv pusteøvelser - det kan hjelpe med å senke pulsen og gjøre kroppen roligere, slik at du får sove.

12+5 og har sovet dårlig leeenge. I natt lå jeg bare å rulla fram og tilbake. Vokner alt fra 3 til 5 ganger pr natt.

Har sove dårli sia 2 daga etter insett (ivf)..
Våkne hele tia.. eller, får sove i ca 2 tima når æ først sovne, men så våkne æ sikkert hvert 15. Min resten av natta.. å nån gang bi æ ligganes våken i et par tima.. helt i ørka, men klare ikke sov... så har vært helt utslitt i nån uke nu.

Back
Topp