sliter med navn

BAMBI84

Glad i forumet
Hei jenter

Vi sliter skikkelig med guttenavn...Samboeren liker ingen navn. De jeg liker er veldig opptatte.
Mine forslag er :

Sander Johan
Leander (Johan)

Dattern vår heter Norah Helene (vi bruker begge og ett navn om hverandre). Kanskje det er noen fine navn på N tenker jeg? Synes Nicolay er litt søtt,men det liker heller ikke samboer og fettern min heter det...

Synes dere Norah og Sander passer best? Eller Norah og N.... ?

Hjelp.[:D]

ORIGINAL: CogJ

Niklas?
Nikolas?
Nils Erik [:-]

hmm..

Her er fra sambo:

Nidar
Njål
Nils Gunnar (lie) floott det

Sa han.. hehehe

Takk for forslag. Niklas er ikke så ille da. Måtte le litt,for samboer heter Erik... Men synes kanskje kombinasjonen Nils Erik ble litt gammeldags/harry (håper jeg ikke tråkket på noen tær nå)

her blir det definitivt sander og jeg synes det passer med norah også:) vi har en frida fra før, og jeg synes frida og sander passer veldig bra,- litt samme stilen. realt og godt uten å være altfor norsk på en måte:) så jeg stemmer for sander da. men nikolai er også finfint!

ORIGINAL: lykkeligemeg

her blir det definitivt sander og jeg synes det passer med norah også:) vi har en frida fra før, og jeg synes frida og sander passer veldig bra,- litt samme stilen. realt og godt uten å være altfor norsk på en måte:) så jeg stemmer for sander da. men nikolai er også finfint!

Ja liker Sander best. Bare så j......... irriterende at samboer ikke har godtatt det (ENNÅ)[:D]

ORIGINAL: BAMBI84

ORIGINAL: lykkeligemeg

Ja liker Sander best. Bare så j......... irriterende at samboer ikke har godtatt det (ENNÅ)[:D]

bare begynn å kalle lille for sander fra denne dag av, så skal du se han blir vant til det[;)][:)]

Er det  bare du som foreslår navn og han slakter dem?
Da kan du jo f.eks be ham om å finne minst 5 navner han liker for å få ham litt mer engasjert?

Vi venter jente og jeg hadde et navn jeg likte veldig godt, men som han ikke var helt sikker på om han likte i starten. Så fant jeg det perfekte mellomnavnet som da betyr at hun bli oppkalt etter ham OG om det er flere jenter i klassen/barnehagen som heter det samme så kan man bruke begge navnene og sier man dem etter hverandre så høres det ut som et annet jentenavn som ikke er så mye brukt nå. Det gikk litt tid og plutselig så omtalte han babyen med navnet og da viser det seg at han også liker navnet og fra den dagen var navnet bestemt.

Så kanskje du kan få ham med på å foreslå eller gi ham noen alternativer han kanskje kan bli vant til når han tenker litt på dem selv?
Kanskje dere kan koombinere et navn du liker med et han liker? Eller bruke hans mellomnavn eller forbokstaver?
Her hjalp det nok mye at jeg viste at navnet var gjennomtenkt og at hun ble kalt opp etter ham, tror han ble litt stolt av det. [;)]

ORIGINAL: Jazina

Er det  bare du som foreslår navn og han slakter dem?
Da kan du jo f.eks be ham om å finne minst 5 navner han liker for å få ham litt mer engasjert?

Vi venter jente og jeg hadde et navn jeg likte veldig godt, men som han ikke var helt sikker på om han likte i starten. Så fant jeg det perfekte mellomnavnet som da betyr at hun bli oppkalt etter ham OG om det er flere jenter i klassen/barnehagen som heter det samme så kan man bruke begge navnene og sier man dem etter hverandre så høres det ut som et annet jentenavn som ikke er så mye brukt nå. Det gikk litt tid og plutselig så omtalte han babyen med navnet og da viser det seg at han også liker navnet og fra den dagen var navnet bestemt.

Så kanskje du kan få ham med på å foreslå eller gi ham noen alternativer han kanskje kan bli vant til når han tenker litt på dem selv?
Kanskje dere kan koombinere et navn du liker med et han liker? Eller bruke hans mellomnavn eller forbokstaver?
Her hjalp det nok mye at jeg viste at navnet var gjennomtenkt og at hun ble kalt opp etter ham, tror han ble litt stolt av det. [;)]

Takk for gode råd. Har bedt han gå igjennom navnelisten to ganger. Det har han gjort og han finner ingen han liker. Han heter Erik Johan selv,og vil at barna skal ha to navn hvor andre navnet er oppkalling (derav Norah Helene). Han har ikke selv sagt at han vil ha Johan som oppkalling,men jeg har tenkt at det er koselig.. Derfor har jeg foreslått Sander Johan feks.

Slet litt med valg av jentenavn til Norah og. Jeg hadde mange fine forslag,men han forkastet alle. Tilslutt skrev jeg Norah opp på ny helt til han plutselig likte det litt.Hehe

Kan hende han bare trenger litt tid, men du kan jo prøve å begynne å omtale babyen med navnet slik noen andre her foreslår. Ofte er det ikke de navnene man liker med en gang man liker best over tid, så kanskje han bare må bli litt vant til det.
Og så synes jeg du kan si at om han bare slakter dine forslag uten å komme med egne så må du få velge. Det sa jeg klart ifra om her også, han kunne ikke slakte alle mine forslag og ikke komme med egne forslag.
Burde jo være glad for å få barnet oppkalt etter seg også synes jeg. Ellers kan du jo si at du liker Sander så godt så om han har et annet mellomnavn han liker bedre som passer så kan han få velge det?  (Er jo stortsett fornavnet man bruker mest uansett [;)])

Jeg og samboeren pløyde gjennom hele navneboka etter tur, og skrev opp alle navn som vi syntes var aktuelle.
Så byttet vi lister og kryssa bort alle vi ikke likte.
Deretter lagde vi ny liste med navnene som var igjen på begge listene.
Satt vel igjen med ca 8 navn. Så begynte vi å diskutere og numerere etter hvilke vi likte best osv.
Vi sitter vel igjen med 2 navn nå, og kommer til å vente til lillegutt blir født før vi bestemmer oss helt.

Lykke til.

kevin? Nicolay, Sebastian. Marcus?

ORIGINAL: litenvenn

Jeg synes Sander var kjempefint! Og det passer absolutt sammen med Norah..  [:)]

Back
Topp