Sliter med leggingen...

maria79

Forelsket i forumet
Lille snupp har fått fullstendig skrekk for sengen sin. Hun er supertrøtt og sovner i armene våre, men med en gang hun legges i senga si, så setter hun i å hylskrike og gir seg ikke før hun blir tatt opp igjen.
Hun la seg og roet seg så godt i sengen sin før, men etter noen dager med sykdom har hun blitt helt hysterisk i senga si [:(]
Jeg aner virkelig ikke hva vi skal gjøre [&o]

Om dere vet at hun har spist seg mett, rapt seg ferdig og har tørr bleie, så vær litt "harde" og la henne skrike litt.. Med litt mener jeg ca 10 min før dere tar henne opp for å roe.. så prøver dere igjen...og igjen.. og gjen.. om det trengs da..De fleste roer seg relativt fort om  ikke mor eller frar kommer løpende med en gang..
Det er mitt råd i hvertfal- lykke til[:)]

Har du prøvd å legge henne der mens hun fortsatt er våken?? Mange ganger det kan hjelpe, for da blir hun ikke sjokket over at hun er flyttet fra deres trygge armer :) Lykke til!

har du sjekket så hun ikke kan ha ørebetennelse?

for da gjør det vondt å ligge rett... [&:]

ORIGINAL: Wibe^

har du sjekket så hun ikke kan ha ørebetennelse?

for da gjør det vondt å ligge rett... [&:]

Godt poeng, ja!!

kan hende liker hun bare å bli bært eller ligge nært inntil, og våkner litt når dere prøver å legge henne ned. Kan sørge for at det hun legges ned på er like varmt. F.eks. bær henne rundt i en dyne som ligger på ryggen hennes, når hun legges ned ligger hun fremdeles i denne dyna som har kroppsvarme. Og legg pledd eller en annen dyne oppå henne. Eller ha soveskinn som er lunt og varmt å legges ned på, eller evt. et ullpledd. Eller varm opp senga med en varmeflaske før hun legges sovende nedi. Om hun skriker så prøv om du kan få henne til å roe seg der, hvis ikke ta opp, gå litt til og prøv å legge igjen, prøv dette flere ganger, men vent gjerne til hun er helt rolig og nesten ikke klarer å holde øynene oppe før du legger henne fra deg.

Neste skritt er å legge henne før hun sovner, eller at det går lettere og lettere å legge henne når hun er søvnig. Hvis det må litt stryking eller vugging til, så er dette jo bare helt normalt for babyer.

Tusen takk for gode svar! [:)]
Vi legger henne alltid våken, fordi hun våkner når vi beveger oss mot sengen. Så tar det ca.2 sekunder etter hun er lagt før hun begynner å hyle...

Hun har nok ikke ørebetennelse, fordi hun sover fint på dagen - både i vogna si og senga i stua. (Men absolutt en ting verdt å tenke på!)
Det er først når vi legger henne for kvelden at hun får disse skriketoktene [&o]

Hun sovnet til slutt i stad, så da er det bare å grue seg for i morgen kveld [&o]

Men forresten, kom på noe... Det kan ikke være at hun er i en sånn økeperiode ang mat?? Vi hadde lignende skrikeproblem for en drøy ukes tid siden og da var det rett og slett for lite mat som hun "klagde" på... Hun var litt sutrete på dagtid også, men ble snill som et lam igjen da vi økte dosering på maten!

Bare en ting jeg kom til å tenke på[:)]

ja huff, min er slik hver eneste kveld! skjedd 1 eller 2 ganger hvor han har sovnet med en gang..

Slik er våre rutiner på kvelden ihvertfall:
På kvelden får han flaske.. Så først drikker han litt av den til han ikke vil ha mer.. Det er ca 30-50ml.. Så raper han og da går vi på badet å tar kveldsstellet.. Går så ut i stuen igjen å gir han mer flaske og koser litt..
Så går vi inn på soverommet ( der er det da mørkt ) Da får han litt pupp for å fylle opp og for at han skal på den puppe kosen..

Så legger vi han i sengen og da blir det alltid ett helvettes leven :( Da pakker jeg han godt inn i dynen, legger kosekluten helt opp i ansiktet hans og dytter inn smokken.. lener meg ned til han å "shhh´r" han i øret samtidig som jeg stryker litt på han.. Hjelper ikke det tar jeg han opp litt og evnt prøver å gi han mer pupp.. Å legger han ned igjen å gjør det samme.. Etter en liten stund med Shhh`ing da pleier han som regel å sovne.. Våkner han igjen da er det som regel fordi han har mistet smokken.. da er det bare å dytte den igjen igjen så sovner han igjen...

Jeg har også lagt han heeelt ned i fotenden fordi han er veldig urolig i beina, så da får han den "motstanden" der :) Å har rullet ett håndkle til en "pølse" som jeg har lagt ved hodet hans.. :)

Dette er ihvertfall mitt triks.. Det hjelper 98% av kveldene :))

Håper det roer seg for deg.. For vet at det er veldig frustrerende! :(((
Lykke til! :D

Hær fikk lillebror plutseli karamba når jeg la han i vugga si. Måtte la han sove ilag med meg. Fant plutselig ut en kveld at jeg skulle prøve på nytt. Badet han og la varmeflaske i vugga. Rulla et pledd til ei pølse og la det rundt hode hannes. Da var det plutselig ingen panikk mere. Eneste at han styrer enda men innsovninga og mister tutten. Ligger i senga attme og holder handa og putter den inn iallefall en time hver kveld. Dette var det som hjalp for oss iallefall[:)] Håper dere snart finner ut av det[:)]

ORIGINAL: maria79

Tusen takk for gode svar! [:)]
Vi legger henne alltid våken, fordi hun våkner når vi beveger oss mot sengen. Så tar det ca.2 sekunder etter hun er lagt før hun begynner å hyle...

Hun har nok ikke ørebetennelse, fordi hun sover fint på dagen - både i vogna si og senga i stua. (Men absolutt en ting verdt å tenke på!)
Det er først når vi legger henne for kvelden at hun får disse skriketoktene [&o]

Hun sovnet til slutt i stad, så da er det bare å grue seg for i morgen kveld [&o]

Hva med å la henne sove i bagen en periode i senga til hun føler seg trygg?

Her gjorde vi det og gikk over til senga for kort tid siden og det funker helt fint! [;)]

Lille M likte ikke sengen sin før hun var ca. 6 uker. Det som hjalp oss MASSE var å ha ammeputa rundt hodet hennes i sprinkelsenga OG en "gamle" klut med melk og mammalukt på den ene siden. Da snudde hun seg alltid etter denne og sov som en stein. Nå har hun sovet i egen seng siden da, og vi kunne nok sikkert ha fjerna ammeputa og kluten (den blir jo selvf. skiftet ut fra tid til tid). Men jeg ammer ikke, så jeg har den puta der inntil videre.

Back
Topp