Sliter med bekkenet?

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Noen fler som sliter med bekkenet? Med guttungen så startet jeg med å få bekkenlåsning med bekkenløsning i uke 7, og jeg er kun 4+0 i morgen men har de siste 2 dagene fått veldig vondt i korsryggen igjen. Og jeg kjenner igjen den smerten og plasseringa fra forrige svangerskap :( Bare så ergerlig at det skal starte SÅ tidlig! Håper virkelig at dette ikke utvikler seg, for kostet 2500kr sist å få orden på bekkenet igjen :(

Uff å æsj!!! Så trasig..
Med nr 2 begynte jeg og utrolig tidlig med bekken plager. Lå nesten, for det gjorde utrolig vondt! Nå merker jeg ingenting foreløpig, heldigvis.

Bli henvist tidlig.. Jeg gikk til Fysio med utdanning i bekken, kostet lite å hu var råflink!:)

Uff å æsj!!! Så trasig..
Med nr 2 begynte jeg og utrolig tidlig med bekken plager. Lå nesten, for det gjorde utrolig vondt! Nå merker jeg ingenting foreløpig, heldigvis.

Bli henvist tidlig.. Jeg gikk til Fysio med utdanning i bekken, kostet lite å hu var råflink!:)

Ja bekkenet kan gjøre veldig vondt dessverre :( Og synd å høre at du slet sånn du også, men godt å høre at det foreløpig holder seg borte! :)

Fastlegen min trodde det var isjaas nerva som var i klem, så jeg var vel i uke 19-20 før jeg krevde å få en henvisning til fysio, men jeg måtte rett til kiropraktor. Og det hjelper ikke hvor mye svangerskapsrelatert det er hos kiropraktor, der må man betale uansett :(

Jeg begynte å kjenne det før test, og det ble mer og mer uke 4 og 5, men så stoppet det
Jeg har blitt flinkere til å huske å ikke gjøre det som blir vondt og sitter bedre etc.

Jeg kjenner at jeg har et bekken, men det går fint.

Om du går til kiropraktor koster du uansett ja, jeg fikk god hjelp av fysio sist

Legen min trodde ikke det var bekken så han ga under tvil en henvisning som det sto blir annet på men jeg valgte en fysio som var god på bekken, og hun endret den etter å ha undersøkt meg.

For meg var fysio bra

Er d sånn at hvis man blir henvist til fysio så blir d billigere? Jeg har plagdes med bekken i litt over 5 år nå uten å ha vært gravid. Men kjenner jo nå at graviditeten tar ennå mer på bekkenet.

Dersom du henvises til fysio med "bekkenløsning med gangvansker" har du rett på gratis fysio for de plagene dette gir deg i svangerskapet og inntil 6 mnd etterpå.

Men da skal du altså ha den diagnosekoden

Hadde 0 plager med storesøster, begynte i uke 13 med lillebror , og nå med mini så kjenner jeg igjen smertene i ny og nes allerede . Er 7+0 idag . Får det nesten hver kveld foreløpig hvis jeg har gjort mye (noe jeg da gjør hver dag), men prøver å ta hensyn til det , vil ikke ha det som sist.

Kjedelig høre om dere som nesten må krangle dere til Fysio henvisning!! Det går ikke Ann :O evt få ny lege time fort og si det er til stor plage og at du kjenner igjen bekkenplager. Legen kan vel ikke nekte det??!!

Kjedelig høre om dere som nesten må krangle dere til Fysio henvisning!! Det går ikke Ann :O evt få ny lege time fort og si det er til stor plage og at du kjenner igjen bekkenplager. Legen kan vel ikke nekte det??!!
Legen kan nekte p henvise med "bekkenløsning med gangvansker" om h*n mener det ikke er det. Men henvisning med annen kode må de da minimum gi? (jeg fikk jo det sist, som fysio endret)

Jeg fikk bekkenløsning i uke 5 sist og bar sykmeldt fra uke 15. Hadde en jobb som trur satte det litt i gang. Er 4+1 nå og kjenner det litt. Men ikke på langt nær som sist. Gikk til manuelterapaut til ca uke 26 og da gikk var det såpass greit at jeg ikke gikk dit mer. Men der var gratis. Alt skal jo være gratis for gravide.

Legen kan nekte p henvise med "bekkenløsning med gangvansker" om h*n mener det ikke er det. Men henvisning med annen kode må de da minimum gi? (jeg fikk jo det sist, som fysio endret)

Ja med gangvansker regner jeg deg må mer utredning enn å si det første gang men henvisning til å betale egenandel må da de kunne gi uten å diskutere?

Eller regner de fleste få det dekket helt? Da skjønner jeg det kan være vanskelig :)

Jeg fikk henvisning til fysio med varmebasseng sist. Skal visst fungere bra. Jeg benyttet meg ikke av det da... Er ikke så veldig glad i varmebasseng på sykehus ;) Men kiropraktorbehandling gjor underverker for meg. 3 ganger i uken gjor det til en svindyr affære :)

Skal til legen på mandag, så skal ta det opp med han da, så får vi se om vi legger en plan hvis det blir verre :)

Har også en forhistorie med bekkenplager :( Med første gikk jeg med krykker fra oul å til jeg fødte, hadde det værst i hoftene. Med nr 2 var det litt bedre, hadde det mer i korsryggen å slapp krykker. Er veldig spent på om hvordan det blir med nr 3, men husker at jordmor sa til meg sist at er man så plaget med bekkenet så blir man det som regel i alle svangerskapene, med variert styrke.

Dersom du henvises til fysio med "bekkenløsning med gangvansker" har du rett på gratis fysio for de plagene dette gir deg i svangerskapet og inntil 6 mnd etterpå.

Men da skal du altså ha den diagnosekoden
Jepp det fikk jeg i mitt første svangerskap :)

I dag har jeg hatt veldig vondt i korsryggen når jeg går/sitter. Kan det være starten på bekkenløsning? Hadde det litt på førstemann, men ikke før i uke 30... Nå er jeg jo bare i uke 5!! :(

I verste fall, men trenger ikke være det. Ta hensyn til kroppen, ikke provoser bekkenet og håp på det besten

Får håpe det er fordi jeg stod litt i stige i går :) hadde blitt et laaaangt svangerskap om det skulle starta allerede ....

Back
Topp