Sliter med babynavn...

Engi89

Glad i forumet
Skriver i dette forumet siden det er så stille i februar-forumet :)

Jeg venter en liten gutt, og sliter veldig med å finne navn både jeg og mannen er fornøyd med. Jeg har endel forslag, men har på en måte "sett meg blind" på dem, og aner ikke hvilket navn jeg skal gå for.. Er veldig lettpåvirkelig, så litt tilbakemelding fra dere hjelper kanskje litt :)

Lurer på disse tre nå:
Peter
Kristian
Lukas

Hvilket er finest??

Kristian. Med K.

Kristian

Peter =) et annet vakkert navn er Emilian.

Peter :) Men jeg liker kanskje varianten Peder bedre (bare et forslag :P) 

Kristian.., men med Ch..

Jeg synes Peter er finest av de, hadde vurdert å bruke det selv om ikke min manns søskenbarn som vi omgår mye nettopp kalte sin sønn for det.. ;P Kristian er også fint.
Lukas er etter min mening FULLSTENDIG oppbrukt, men iallefall bra at du evt vil skrive det med k og ikke c.. ;)

Lukas heter "alle" nå... så ville nok styrt unna det, om dere vil ha et navn som ikke 10 andre på barnehagen heter.
Peter er det lenge siden jeg har sett noen som som heter. Og også kristian...

Peter liker jeg ikke så godt, liker enten Petter eller Peder bedre.
Lucas er såååå oppbrukt nå... 
Kristian er klassisk og sterkt! Gå for det:)

P E T E R !

Vi fikk akkurat en liten Peter i 'familien', så det er jo en soleklar favoritt for tiden :-)

Takk for svar :)
Er enig i at Lukas er veldig oppbrukt, er derfor jeg er i tvil om det... Tviler egentlig på at vi velger det. Liker best Kristian med K, men det er jo en smakssak :)
Peter har egentlig vært favoritten lenge, vi har til og med blitt vant til å kalle babyen for det når vi prater om han. Kjenner heller ingen som heter det, og det er ikke blant de topp 10 mest populære navnene heller (ikke så lett å komme unna den lista!). Spørs om ikke det blir det.... ;)

DenUngeMammaen skrev:
Peter =) et annet vakkert navn er Emilian.

Emilian er veldig fint, men kanskje litt for likt Emilie. Har ei venninne som er gravid som skal kalle jenta si for det, så blir kanskje for likt... Dessuten kan ikke mannen fordra det :P

ikke peter..  kristian er fint:)

Lukas er jo veldig "poppis", men det er et fint navn :)

Ellers liker jeg Kristian VELDIG godt, hadde det på lista selv :) Peter er også fint, men litt tungt synes jeg, liker heller Petter da :)

Back
Topp