Sliter med ammingen

Rico82

Gift med forumet
Jeg får liksom ikke til ammingen. Dro hjem fra sykehuset i dag uten helt å få teken på det. De sier bare at det blir tilslutt.
Prøver alt av ting for å få melken ordentlig igang,men lillegutt synes ikke at jeg har nok.
Er så rådvill. Flere som har problemer her? Og hva har du gjort?

De kan ta flere dager för melken kommer i gang. denne gangen tok de ca 2,5 dager för mig. bara ge massa pupp hele tiden så mye han vill ha. er helt vanligt att man ikke har så mye i begynnelsen og att babyen blir urolig.

lycka till.. de går sig till[;)]

Jeg fødte den 2 august så synes at melken er veldig treg. Er jo 3 døgn siden. Er kanskje litt utålmodig men vil så gjerne amme..

Signerer de over, hos meg gikk det også tre dager før melka kom skikkelig! Oliver fikk litt mme på sykehuset, tre ganger tror jeg! Jeg var så redd han var sulten siden melka ikke hadde kommet ordentlig[:)]
Legg han til ofte i begynnelsen til melka kommer!

Signerer tipsene over og vil bare legge til at Ammehjelpen er UTROLIG hjelpsomme!!!
Ring dem heller for tidlig enn for sent hvis du sliter veldig[:)]

Ønsker deg masse lykke til!

Har sluttet å amme jeg for jeg ble så syyykt sår.
Så nå pumper jeg å gir henne flaske.

På sykehuset fikk jeg beskjed om å legge Dennis ofte til puppen. Melka mi kom ikke skikkelig før den 4. dagen. Ikke gi opp enda, melka vil komme hos deg også snart [;)]

Melka er det liksom,men han vil ikke suge ordentlig. Han gir opp så lett.
Prøver å pumpe meg men da kommer det bare noen dråper. Håndpumper jeg meg så kommer det mye mer.
Skal på helsestasjonen i morgen å høre med de,om de har noe tips.

ORIGINAL: Rico82

Prøver å pumpe meg men da kommer det bare noen dråper. Håndpumper jeg meg så kommer det mye mer.

Jeg har det akkurat likedan, ble over 24 timer med intens gråt her og en mamma som hørte at babyen ikke var fornøyd. Eneste jeg fikk beskjed om var å la henne suge på puppen så ofte hun ville, som var HELE tiden uten at hun ble mett/tilfreds og tilslutt kom verdens beste barnepleier å ymtet frem så forsiktig at kanskje hun kunne få litt erstatning. Og jeg sa JA du!
Men nå var ikke jeg så ivrig på å amme så her ble det erstatning som ble løsninga, iallefall mens jeg pumper for å få opp produksjonen men pumping gir jo bare smådråper, mens håndmelking gir mer. Legger jeg henne til får hun liksom ikke ut noe, hun svelger ikke. [&o]

Har ikke noen gode råd, synes bare jeg har det så likt så måtte fortelle om det. Håper det blir en løsning på det, her tror jeg det blir flaskebarn, men har ikke gitt opp ennå...

ORIGINAL: PersillesLille

ORIGINAL: Rico82

Jeg har det akkurat likedan, ble over 24 timer med intens gråt her og en mamma som hørte at babyen ikke var fornøyd. Eneste jeg fikk beskjed om var å la henne suge på puppen så ofte hun ville, som var HELE tiden uten at hun ble mett/tilfreds og tilslutt kom verdens beste barnepleier å ymtet frem så forsiktig at kanskje hun kunne få litt erstatning. Og jeg sa JA du!
Men nå var ikke jeg så ivrig på å amme så her ble det erstatning som ble løsninga, iallefall mens jeg pumper for å få opp produksjonen men pumping gir jo bare smådråper, mens håndmelking gir mer. Legger jeg henne til får hun liksom ikke ut noe, hun svelger ikke. [&o]

Har ikke noen gode råd, synes bare jeg har det så likt så måtte fortelle om det. Håper det blir en løsning på det, her tror jeg det blir flaskebarn, men har ikke gitt opp ennå...

Melken min har kommet for fullt nå,men han vil ikke suge. Virrer bare på puppen. Gud så slitsomt dette er!!
Har ikke prøvd flaske enda. Gir han gjennom hjelpebryst og har en finger inni munnen hans. Så den eneste utveien er vel å pumpe seg og gi flaske. Vis han vil ha flaske da...? Var på helsestasjoen i dag,og der var det ingen hjelp å få..[:@][:@][:@][:@]. Ingen der som var noe ammeeksperter for de hadde ferie!!
Hvordan gir du erstatningen da?

ORIGINAL: _milla

Mener jeg har hørt at det er en nesespray som skal hjelpe for at melken lettere kommer ut?

Håper det blir lettere etterhvert...lykke til!

Trur ikkje vanlig nesespray hjelper men eg fekk forrige gong ein nesespray som skal hjelpe til med melkeproduksjon og utdriving av melk. Den er på resept. Husker ikkje kva den heiter.

Back
Topp