Sliter med å sove

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Jeg sover ikke godt en eneste natt for tiden. Våkner opp i 2-3 tiden, må tisse, blir kvalm, så etterhvert sulten. Etterhvert må jeg stå opp og hente litt frokostblanding/knekkebrød, og så har jeg våknet så pass at jeg ikke sovner før en halvtime før alarmen ringer og jeg må dra meg ut av en dyp søvn og gå på jobb. Begynner å bli mektig lei - noen som har noen gode tips til å sove bedre? Eventuelt tips til hva jeg skal gjøre midt på natten dersom jeg våkner, for å sovne fort igjen? Redd det bare er en ond sirkel nå hvor psyken min hindrer meg fra å sovne :confused1

Huff! Har det sånn jeg og! Har ingen gode tips dessverre :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Har det helt likt. Ingen gode råd, men det er en fin trening på nattevåk :) da blir det opp enda flere ganger.... Zzzzzzzz

Har det helt likt. Ingen gode råd, men det er en fin trening på nattevåk :) da blir det opp enda flere ganger.... Zzzzzzzz
Hehe så flink du er til å se det positive i situasjonen :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hvordan spiser du før du legger deg?
Det siste jeg gjør før jeg går i seng, er å spise litt. Da pleier sulten å holde seg greit unna til morgenen etter.
Samt at jeg ikke legger meg så altfor sent.
Våkner som regel mellom kl 03 og 05 for å tisse, men har ingen problemer med å sovne igjen..

Det høres ikke ut som om du er inne i en god periode akkurat nå, men det går forhåpentligvis snart over for deg.
Merkelig hvordan kroppen trener oss opp til å våkne midt på natten ;)

Hva med å ha en pakke salte kjeks/annen snacks og noe å drikke på nattbordet?
Det hjelper nok ikke så mye på toalettsituasjonen, men da blir det kanskje mindre trasking i forskjellige rom og mindre lys og diverse. Lettere å bli mer våken av sånt, har også lest at man skal holde seg unna mobilen når man våkner på natten. (Selv er jeg ikke flink med det og jeg sliter med å sovne igjen :/)

Enig med solbe89, ha noe spiselig og drikke på rommet. Jo mer en er oppe og jo mer lys en utsettes for jo mer våken blir en. Ikke se på mobil eller noe annet for å sjekke klokke eller lignende. Skjermer gjør at en våkner, og det å vite hva klokken er kan påvirke det psykiske delen av det. Skal ikke se bort ifra som du selv sier at psyken også påvirker nå. Håper det bedrer seg snart:)

Hehe så flink du er til å se det positive i situasjonen :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
hahaha, ja, husker sist gang med nattamming... følte som jeg sov i 1 minutt mellom hver mating.... Da han var litt over et halvt år holdt jeg på å bli sprø..nå MÅ jeg få sove mer en 2-3 t sammenengende snart!
....men da dabbet det litt av med nattmaten også da heldigvis.

Ja høres kjent ut, men er vist sånn det skal være... Skal vel liksom forberede oss på å være våkne, høre babyen osv... Det sier ivertfall JM min

Sent from my iPhone using BV Forum

Har faktisk vurdert matpakke på nattbordet!

Spis før du legger deg. Ikke drikk mye på kvelden og ha en niste på nattbordet, evt ta en banan i steden for å lage mat. Jeg må også opp å tisse, men er ikke så mye å gjøre med det. Men prøver å gå rett å tisse så rett i seng. Måtte opp å spise en stund, men hjalp når jeg la inn et ekstra måltid kl 21. Har alltid bananer i hus. Det er så enkelt om jeg må ha noe på natta. :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

sliter også med sånn :( utrolig slitsom å våkne opp midt på natta og prøve å sove igjen.

Sliter veldig med nattesøvnen selv, våkner hele tiden! Må verken på do eller er sulten, bare sover utrolig dårlig! Føler ofte at jeg er så mye våken at jeg bare hviler hele natta, ikke sover.. Er tøft å jobbe om dagen med så dårlig nattesøvn!

Sliter jeg også her :( er kjempetrøtt fra ca kl 18-19, men legger meg ikke før 22. Våkner mellom 2 og 3 for å tisse, og får ikke sove igjen på leeenge :( Er redd jeg er kommet inn i en vond sirkel siden det ikke er mye tiss å få ut når jeg våkner :(

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Back
Topp