Sliter med å drikke nok

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Hei!

Jeg trenger noen råd i hvordan å få i meg nok drikke i løpet av en dag. Er så kvalm store deler av dagen, utenom når jeg sover eller er nyvåknet, og en liten slurk drikke gjør meg kvalm alene.. I går gikk det greit med solbærsaft, i dag blir jeg kvalm av det også. Har så langt i dag fått i meg noen små slurker vann, litt saft og en kopp te. Føler det er altfor lite.

Håper dere har et godt råd til meg :bunny
 
Vannmelon? Eller en god juice?
 
Hei. Har du prøvd saftis? Eller å lage deg smoothie? Du kan også lage is av smoothie i sånne isformer eller isbitposer. Da får du i deg litt næring samtidig med væske☺
 
Frosne druer eller suge på sånn frossen mango til smoothies? Små slurker eplejuice (den sureste du kan finne) blanda med litt farris hjalp litt for meg. Eller; hvis du klarer å få i deg noe frukt er det jo mye fruktsaft som vil gi deg litt væske.
 
Google nausea pops så finner du oppskrift på kvalmestillende is (ikke sikkert de funker da) du (eller partner da) kan lage selv :) syns ofte sukkerholdig saftis bare gjorde kvalmen verre, men disse er basert på frukt og gresk yoghurt tror jeg
 
Eg får i meg nok drikke, ved å drikke tynn grønn te, med mjølk i. Ikkje sikkert det hjelper for deg, men hjelper mot min kvalme i alle fall.
 
Hei. Har du prøvd saftis? Eller å lage deg smoothie? Du kan også lage is av smoothie i sånne isformer eller isbitposer. Da får du i deg litt næring samtidig med væske☺

Ja, har spist et par lollipop de siste dagene, og det hjelper også mot kvalmen en halvtimes tid. Må bare få samboeren til å spise av sjokoladen først for det byr meg skikkelig i mot :silent (trodde aldri det skulle skje!) Men skal sjekke ut noen smoothieoppskrifter og se, takk for tips!
 
Frosne druer eller suge på sånn frossen mango til smoothies? Små slurker eplejuice (den sureste du kan finne) blanda med litt farris hjalp litt for meg. Eller; hvis du klarer å få i deg noe frukt er det jo mye fruktsaft som vil gi deg litt væske.
Takk for tips! Skal i fryseren når jeg kommer hjem og prøve litt smoothiemix-frukt jeg har liggende. Magen min takler så dårlig sure ting nå, er det en grunn til at sur eplejuice er best?
 
Google nausea pops så finner du oppskrift på kvalmestillende is (ikke sikkert de funker da) du (eller partner da) kan lage selv :) syns ofte sukkerholdig saftis bare gjorde kvalmen verre, men disse er basert på frukt og gresk yoghurt tror jeg
Takk for tips! Jeg skal hjem å Google etter jobb :) har du en å anbefale?
 
Hva er vannkefir? :happy:

Det er ein fermentert drikke, med dei samme probiotiske bakteriane som i vanlig/melke-kefir. Den smaker litt som brus som ikkje er søt, men med litt meir smak i enn farris. Vanskelig å forklara, ein må nesten smaka det sjølv. Ein lager det ved å tilsette vannkefirkorn i sukkervatn med litt sitron og rosin oppi. Det blir naturlig kullsyre oppi med mykje fres i.
Så ein forfriskande og sunn leskedrikk. Om du googler det finn du masse informasjon.
 
Takk for tips! Skal i fryseren når jeg kommer hjem og prøve litt smoothiemix-frukt jeg har liggende. Magen min takler så dårlig sure ting nå, er det en grunn til at sur eplejuice er best?

Nei, sikker bare smak og behag. Appelsinjuice er og godt :) men litt søter er jo f eks anansjuive
 
Hei!

Jeg trenger noen råd i hvordan å få i meg nok drikke i løpet av en dag. Er så kvalm store deler av dagen, utenom når jeg sover eller er nyvåknet, og en liten slurk drikke gjør meg kvalm alene.. I går gikk det greit med solbærsaft, i dag blir jeg kvalm av det også. Har så langt i dag fått i meg noen små slurker vann, litt saft og en kopp te. Føler det er altfor lite.

Håper dere har et godt råd til meg :bunny
Har du prøvd å suge på isbiter?

Liker du smootie? Da får du i deg litt næring også ;)
 
Back
Topp