Sliter litt

• Trådstarter Trådstarter Mortil5
  • Opprettet Opprettet
M

Mortil5

Guest
Jeg har det skikkelig tung nå og føler meg litt alene. Høres sikkert teit ut for andre og jeg høres sikkert helt gal ut. Så derfor er det greit å være anonym.

Vi har nettopp fått vårt 5 barn og jeg er lykkelig over å ha fått 5 fantastiske barn. Mannen har snakket gjennom hele svangerskapet at når barnet er født så vil han sterilisere seg. Men nå når babyen er født så har ikke jeg lyst til at han skal gjøre det.
Det føles helt forferdelig at jeg aldri mer skal gå gravid og oppleve dette igjen :(

Det føles bare ikke riktig akkurat nå at han skal gjøre der. Jeg får en ekkel følelse når jeg tenker på det og alt virker så rart.
Får lyst til å grine når jeg tenker på det.

Og nå er det blir helt merkelig mellom meg og mannen.

Så føler jeg hele nyfødt tiden blir ødelagt fordi jeg tenker så mye på dette. Prøver å nyte hvert sekund med babyen men så klarer jeg ikke helt det. Selv om jeg absolutt burde gjøre det siden det er siste hang jeg har en baby.

Noen flere som har vært i samme situasjon? Er jeg helt gal? :(

Du er ikke gal. Jeg tror du trenger å snakke med noen om dette. Kan du snakke med legen din? Eller en annen tredjeperson? Har dere snakket sammen slik at din mann vet hva du føler nå? Er han 100% imot å få flere barn? Husk at det er mulig å reversere en sterilisering også, så om dere etter hvert finner ut at dere vil ha flere barn så kan dere prøve den muligheten.

Tenker heller ikke at du er gal! Det er naturlig å ha en type sorg over å vite at det ikke blir flere barn. Samtidig kan jeg forstå mannen din som syns fem barn er nok også. De skal følges opp både økonomisk og med tid. Det kan kanskje være det han føler på nå. Fem barn ER jo mange barn. Men dette er jo noe det er veldig viktig at dere er enige om, og at det ikke blir en kamp om hvem som skal få gjennom vilja si på.

Er enig med Sylvanas over her at det kan være lurt å snakke med en tredjepart om dette. Det kan bli lettere å få en fornuftig og saklig diskusjon når noen kan "oversette" litt av følelsene deres.

Uansett tenker jeg at det hadde vært naturlig at du hadde syntes det var trist og vanskelig at han steriliserte seg om dere har fem eller ti barn. Det blir jo en slags avslutning på det å få barn.

Du er ikke gal. Jeg tror du trenger å snakke med noen om dette. Kan du snakke med legen din? Eller en annen tredjeperson? Har dere snakket sammen slik at din mann vet hva du føler nå? Er han 100% imot å få flere barn? Husk at det er mulig å reversere en sterilisering også, så om dere etter hvert finner ut at dere vil ha flere barn så kan dere prøve den muligheten.

Føler ikke at jeg kan snakke med legen om det. Og jeg vet egentlig ikke hvem andre jeg skulle snakket med heller. Tror ikke noen vil skjønne meg.
Har sagt en gang at jeg ikke vil at han skal sterilisere seg men har vel egentlig ikke fortalt helt hva jeg føler. Syns det er vanskelig:(

Vet ikke om han er 100 % imot en til men tror egentlig at han føler at det er nok.
Jeg ser jo det at vi har mange barn men føler liksom at det er dette jeg er ment for. Jeg elsker å ha barna rundt meg og er liker veldig godt livet vi har med de.

I dag har jeg bare gått her hjemme å gråte. Men det vet han ikke.

Tenker heller ikke at du er gal! Det er naturlig å ha en type sorg over å vite at det ikke blir flere barn. Samtidig kan jeg forstå mannen din som syns fem barn er nok også. De skal følges opp både økonomisk og med tid. Det kan kanskje være det han føler på nå. Fem barn ER jo mange barn. Men dette er jo noe det er veldig viktig at dere er enige om, og at det ikke blir en kamp om hvem som skal få gjennom vilja si på.

Er enig med Sylvanas over her at det kan være lurt å snakke med en tredjepart om dette. Det kan bli lettere å få en fornuftig og saklig diskusjon når noen kan "oversette" litt av følelsene deres.

Uansett tenker jeg at det hadde vært naturlig at du hadde syntes det var trist og vanskelig at han steriliserte seg om dere har fem eller ti barn. Det blir jo en slags avslutning på det å få barn.

Vet ikke om dette er noe vi blir enig om. Vi har litt forskjellige meninger om dette.Timen til legen er bestilt :(

Hvis han er helt ferdig med barn så må du nesten respektere det. Hvis man snur litt på det så blir det jo det samme som om du hadde gått på prevensjon resten av ditt fruktbare liv hvis det var det du hadde villet. Kanskje det vil føles bedre for deg hvis dere snakker sammen om det. Spør han om hvorfor han vil gjøre det nå. Han er den eneste som kan gi deg et svar du kan slå deg til ro med :)

Du burde absolutt prate med han om det. Det hjelper ikke deg uansett hva vi sier. Det er han som må gi deg svaret :) Jeg kan forstå at du bil ha fler, men vil ikke han så må du dessverre bare respektere det :( Jeg håper det løser seg og at dere kommer til en enighet. Lykke til :)

Takk for svar :) Vi har snakket litt sammen nå og blitt enig om at han ikke skal sterilisere seg. Kjenner jeg ble veldig lettet og glad.

Back
Topp