Sliten....

Februar?

Forumet er livet
Ettter hver dag jeg er på jobb så er jeg så sliten. jeg drar hjem og må sove noen timer. Det er ikke verdt det mener jeg. Skal til legen på tirsdag og regner med jeg blir sykemeldt helt resten av tiden. Jobber nå 40% bare, men så lenge kroppen ikke vil. Har kynnere så å si hele tiden mens jeg er på jobb og orker ingenting. Har bare noen ting jeg må gjøre ferdig på jobb før jeg kan ta permisjon!

Tror nok legen gjør lurt i å sykmelde deg 100 % :) Du må ikke slite deg helt ut, det har ikke du eller babyen godt av :)

Jeg gjør jo kroppen min eller babyen min noen tjeneste med å være sliten. Hun fortjener at jeg har all krefter til hennes fødselsdag og dagene etter.

Ja helt enig med deg der :) 

Man får ikke premie for å holde ut i jobben og jeg "gjør" meg ikke sykere enn jeg er. Jeg er reelt sliten og vil ikke at folk skal tro at jeg ikke gidder å jobbe mer. Og at fordi jeg er gravid så har jeg lov til å være sykemeldt. Det er ikke sånn det er.

ORIGINAL: janpanmarsipan

Man får ikke premie for å holde ut i jobben og jeg "gjør" meg ikke sykere enn jeg er. Jeg er reelt sliten og vil ikke at folk skal tro at jeg ikke gidder å jobbe mer. Og at fordi jeg er gravid så har jeg lov til å være sykemeldt. Det er ikke sånn det er.

Er helt enig med deg. Vurderer å be legen om å bli 100% sjukemeldt snart sjøl. Har det på samme måte som deg og jeg har fått bekkenløsning som bare blir verre..
Lykke til hos legen:)

Du trenger ikke å unnskylde deg for at du er sliten i svangerskapet :) Vi er såpass langt på vei nå at det er normalt at kroppen merker at alt er myyye tyngre. Finnes jo de som blir sykmeldt i svangerskapet for de minste plagene, men du har jo holdt ut utrolig lenge! Tror nok de du jobber med kommer til å skjønne dette også :)

Jeg går 50% sykmeldt, og jobber halve dager, jeg er avhengig av å gå hjem å sove i et par timer før jeg kan klare resten av dagen. Og alikevel har jeg ikke energi til å gjøre mer enn det jeg må. Så jeg forstår deg veldig godt.

De på jobb forstår meg, og det gjør sjefen min også, og foreldrene i barnehagen, det er bare at jeg får dårlig samvittighet for jeg føler jeg forlater skuta om dere skjønner.
Jeg er jo ikke særlig stor så jeg er redd for at folk skal tro at jeg ikke kjenner så mye og at jeg heller ikke skal være så sliten som jeg er. Formen er jo egentlig fin men jeg er bare sliten og orker ingenting.

Jeg jobbet de 6 første ukene i svangerskapet, resten har jeg vært sykemeldt... Så du skal ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet.[;)]
Og det er ikke verdt det - du får ikke noe igjen for jobben du sliter deg ut på - utenom lønna og det sosiale så klart... Og det er jo bra kollegaene dine og sjefen din har forståelse.[:)]
Må passe på deg selv og lille gullet de siste ukene nå - "ingen" andre som gjør det...[;)]

Jeg synes ikke noen skal ha dårlig samvittighet for at de er sykemeldt i svangerskapet, men allikevel så føler jeg jo meg ikke syk og derfor burde jeg liksom ha jobbet.
Jeg har jo ikke så lenge igjen før jeg går ut i permisjon heller så jeg kan vel si at jeg har holdt ut lenge og kan få lov til å være sykemeldt resten. Har jo ikke tålmodighet til unga lengre, og ikke føler jeg at jeg klarer å gjøre så mye som kreves av meg på jobb heller.

Jeg er satt opp på vaktlista fram til en uke før termin jeg. Tror ikke sjefen har innsett at jeg snart skal ha permisjon [:D]

Jeg synes ikke noen skal ha dårlig samvittighet for at de er sykemeldt i svangerskapet, men allikevel så føler jeg jo meg ikke syk og derfor burde jeg liksom ha jobbet.
Jeg har jo ikke så lenge igjen før jeg går ut i permisjon heller så jeg kan vel si at jeg har holdt ut lenge og kan få lov til å være sykemeldt resten. Har jo ikke tålmodighet til unga lengre, og ikke føler jeg at jeg klarer å gjøre så mye som kreves av meg på jobb heller.

Gjør det som er best for deg.. Hvis det er å bli fullt sjukemeldt så gjør det. Ikke ha dårlig samvittighet for det. Sjefen min sa seinest til meg i går at hvis jeg ikke orker mere så må jeg bare bli 100% sjukemeldt. Ho ser at jeg sliter veldig på jobb og ho veit at jeg har en aktiv 2 åring hjemme som også krever sitt. Jeg er også sånn som deg og tenker på hva andre vil tenke om meg hvis jeg blir 100% sjukemeldt. Men i denne perioden framover nå så trenger vi å slappe av og forberede oss på det som skal skje. Jeg var helt utslitt før jeg gikk ut i permisjon forrige gang. Jeg jobbet helt fram. Jeg angrer på at jeg ikke lyttet til kroppen min. Jeg fikk i tillegg en vanskelig, lang og dramatisk fødsel. Så kunne trengt å hatt litt mer energi før jeg fødte. Og etter fødselen måtte jeg ha mannen hjemme i 3 uker for jeg orket ingenting annet enn å være hjemme og kose med babyen. Orket ikke besøk, orket ikke å gå tur osv.. Jeg var rett og slett utmattet..
Så ikke tenk på hva andre mener. Gjør det som er best for deg og babyen! Og de andre barna dine trenger også å ha en opplagt mamma[:)]

God klem

ORIGINAL: Mummimamma84

Gjør det som er best for deg.. Hvis det er å bli fullt sjukemeldt så gjør det. Ikke ha dårlig samvittighet for det. Sjefen min sa seinest til meg i går at hvis jeg ikke orker mere så må jeg bare bli 100% sjukemeldt. Ho ser at jeg sliter veldig på jobb og ho veit at jeg har en aktiv 2 åring hjemme som også krever sitt. Jeg er også sånn som deg og tenker på hva andre vil tenke om meg hvis jeg blir 100% sjukemeldt. Men i denne perioden framover nå så trenger vi å slappe av og forberede oss på det som skal skje. Jeg var helt utslitt før jeg gikk ut i permisjon forrige gang. Jeg jobbet helt fram. Jeg angrer på at jeg ikke lyttet til kroppen min. Jeg fikk i tillegg en vanskelig, lang og dramatisk fødsel. Så kunne trengt å hatt litt mer energi før jeg fødte. Og etter fødselen måtte jeg ha mannen hjemme i 3 uker for jeg orket ingenting annet enn å være hjemme og kose med babyen. Orket ikke besøk, orket ikke å gå tur osv.. Jeg var rett og slett utmattet..
Så ikke tenk på hva andre mener. Gjør det som er best for deg og babyen! Og de andre barna dine trenger også å ha en opplagt mamma[:)]

God klem

Jeg jobber i barnehage og har ikke barn selv, men barna i barnehagen jeg tenkte på. har ikke tålmodighet til dem. Dårlig formulert av meg[:D]
Jeg er enig i at jeg trenger energi til en fødsel. I å med at jeg gruer meg såpass mye til den også så er det jo greit å ha energi til den også. Det meste er jo klart her i huset til babyen kommer.
Sjefen min forstår også at siden babyen min ikke vokser som den skal så er det også en grunn til å ta det mer med ro. Og med diabetesen og det høye blodtrykket så hjelper ikke det på heller!
Skal heldigvis til legen igjen på tirsdag.

hei kjære deg.

Du er ikke den eneste nei..
Jeg har, den siste uken, virkelig kjent på kroppen at jeg er trett og sliten.
Har jobbet 100% både i min vanlige jobb og som instruktør på ELixia. MEN tirsdag sa det stopp
Jeg har innsett at jegm å ta hensyn - og ikke slite meg ut - det tjener ingen på.
Skal til legen på mandag, og så må jeg vel krype til korset og spørre om en sykmelding.. kanskje 50%.

Sover dårlig, og det går jo utover hele energinivået mitt... veldig uvanlig for meg å være, men sånn er jo livet!

Ønsker deg lykke til - og så gleder vi oss alle til mai! [:D]

IKKE SANT JENTER???????? [:)][;)]

ORIGINAL: Mummimamma84

God klem

Jeg jobber i barnehage og har ikke barn selv, men barna i barnehagen jeg tenkte på. har ikke tålmodighet til dem. Dårlig formulert av meg[:D]
Jeg er enig i at jeg trenger energi til en fødsel. I å med at jeg gruer meg såpass mye til den også så er det jo greit å ha energi til den også. Det meste er jo klart her i huset til babyen kommer.
Sjefen min forstår også at siden babyen min ikke vokser som den skal så er det også en grunn til å ta det mer med ro. Og med diabetesen og det høye blodtrykket så hjelper ikke det på heller!
Skal heldigvis til legen igjen på tirsdag.

Hehe. Jeg visste jo egentlig at du ikke hadde unger men er litt trøtt på morgenkvisten. Jeg skjønner godt hva du mener med ungene i bhg. Jobber sjøl i bhg. jeg eier ikke tålmodighet med ett par av de i det hele tatt og det er vondt for meg. de kan jo ikke noe for at jeg er sliten.. Ta vare på deg sjøl nå.. Det er nok det beste for deg og babyen:)

Jeg skal til legen i påske uka og da ber jeg nok om å bli fullt sjukemeldt.. jeg trur jeg skal klare å holde ut til da. Skal bare jobbe 2 dager neste uke så skal jeg ha 2 uker fri:)

Jeg syns du har vert utrolig flink å jobbe så lenge som du har gjort jeg![:)]
Få deg en sykemelding og bruk siste tiden på deg selv nå.. det fortjener du!

Klem!

Godt å se at så mange er enig med meg da. Og at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å sykemelde meg. Jeg regner med at jeg sykemelder meg, men skal en tur eller to på jobb for å gjøre ferdig alle oppgavene jeg skal gjøre ferdig før jeg går ut i permisjon. Har heldigvis gjort ferdig det meste så jeg trenger jo ikke å slite meg helt ut for det.

Back
Topp