Sliten

Kathrin

Glad i forumet
ja for det er akkurat det jeg er.
 
Kjenner at i kveld/natt ko alt over meg som har vært di siste 5 årene.
rettsaker,svangerskap,fødsel,krangling ja alt.
 
Jeg er sliten helt inn i fan av å klare alt selv,så sliten at jeg ser ingen løsning på noe.
Lei av aldri å ha nok penger,ingen barnevakt eller pappa som stiller opp for minsta.
Lei av å ha sett på di samme veggene i 5 år vær jævla kveld.
 
Aldri komme seg ut,aldri gjøre noen verdens ting uten at det koster penger jeg ikke har.
 
Nyforelsket joda,men hva fan hjelper det når man altid skal ha minsta med for man har ikke barnevakt.
 
Å di gangene man har barnavakt så må man alikevel opp tidlig for å få i ungene mat og stelle dem.Jeg er forferdelig gla i barna mine men jeg klarer ikke å være helt alene om alt mer.
 
IKKE kopier
 
 
 
Kontakt helsestasjon, kommune og barnevern og hør om det er muligheter for å få avlastning.
Avlastningshjem, barnevaktordninger, HomeStart eller liknende.
Noen steder (større byer, f.eks.) har de kanskje aleneforeldreforeninger som går sammen om barnevaktordninger - type du stiller opp og hjelper til å passe en gruppe barn en helg, mot at du får barnefri to helger.
 
Har du ingen familie eller venner som kan stille opp om nødvendig? Bor du for langt unna dem? Ville det vært aktuelt å flytte nærmere dem?
Noen ganger er vi alenemødre alt for treige når det gjelder å be om hjelp - vær ærlig, si til folk som bryr seg om deg at du er på bristepunktet!
 
Og en stoooor styrkeklem fra meg!
 
Stoooooor klem til deg!
Håper du finner igjen litt energi snart og at det tunge slipper taket.
 
Enig med Minerva sine råd. Sender deg en goklem og håper det løser seg for deg. Alle trenger litt avlastning iblant.
 
Vil anbefale deg å kontakte HomeStart og barnevernet i kommunen.
Er det en terskel for deg, så ta kontakt med helsesøster, så kan hun kontakte videre for deg.
Ser du bor på Helgeland, i min kommune er det ihvertfall homestart som kan hjelpe til med
avlastning, for det virker som du trenger det......virkelig!
Det er lov å være sliten, og det er lov å be om hjelp, vi er bare mennesker og det er ikke meningen at vi skal klare alt................
 
Masse klemmer til deg [:)] Håper du får noen som kan avlaste deg litt snart [:)]
 
ORIGINAL: gira

Vil anbefale deg å kontakte HomeStart og barnevernet i kommunen.
Er det en terskel for deg, så ta kontakt med helsesøster, så kan hun kontakte videre for deg.
Ser du bor på Helgeland, i min kommune er det ihvertfall homestart som kan hjelpe til med
avlastning, for det virker som du trenger det......virkelig!
Det er lov å være sliten, og det er lov å be om hjelp, vi er bare mennesker og det er ikke meningen at vi skal klare alt................


 
Klem til deg[:)]
 
huff da [:(][:(] hørtes ikke ut som du har det no bra nei!!! gjør som de andre har sagt her, og oppsøk hjelp!!! DET ER IKKE FLAUT!!!! Jeg takker Gud hver dag for at jeg mange rundt meg som stiller opp, men nå var dette en viktig faktor når jeg var så ung når jeg blei gravid...

sender deg masse varme klemmer og håper lykken snur seg for deg snart!!!
 
tusen,tusen takk for alle svarene,jeg har veldig lyst til å flytte men ikke mulighet til det siden jeg har to eldre barn som har ett supert forhold til pappaen sin å jeg har ikke hjerte til å ta dem med meg,så da må det bli uten å det klarer jeg ikke.
 
Jeg skal på helsestasjonen i begynnelsen februar,må vel bare krype til korset å spørre om råd i allefall.
 
har stor familie,men jeg har nok kanskje brukt mine søsken som barnevakt 4 ganger di siste 5 årene.
Kunne nok vært flinkere å spørre men dem alle har mange barn selv.
 
Men jeg er uendelig takkemelig for trøstene ord fra dere,tusen takk [:)]
 
ORIGINAL: Kathrin

tusen,tusen takk for alle svarene,jeg har veldig lyst til å flytte men ikke mulighet til det siden jeg har to eldre barn som har ett supert forhold til pappaen sin å jeg har ikke hjerte til å ta dem med meg,så da må det bli uten å det klarer jeg ikke.

Jeg skal på helsestasjonen i begynnelsen februar,må vel bare krype til korset å spørre om råd i allefall.

har stor familie,men jeg har nok kanskje brukt mine søsken som barnevakt 4 ganger di siste 5 årene.
Kunne nok vært flinkere å spørre men dem alle har mange barn selv.

Men jeg er uendelig takkemelig for trøstene ord fra dere,tusen takk [:)]


Hva med å spørre de om de kan ha de på overnatting, så kan du ha dine søskens barn en gang de trenger det?
Hos oss så var jeg den første som fikk barn, nå har de kommet etter den ene etter den andre, så nå er det jeg som stiller opp med barenvakt for de når de spør. Jeg må jo likevel være hjemme med snuppa, så om jeg har ett eller to barn til, så gjør ikke det noe. Når jeg så trenger barnevakt tar de og har snuppa mi på overnatting
 
Joda men det går mest bare en vei men,å det gidder jeg ikke lenger.
Jeg syntes det er koselig å ha barn her på overnatting men ikke når det kunn gjelder ene veien [;)]
 
ORIGINAL: Kathrin

Joda men det går mest bare en vei men,å det gidder jeg ikke lenger.
Jeg syntes det er koselig å ha barn her på overnatting men ikke når det kunn gjelder ene veien [;)]


Det er da du må være flink å si i fra - TYDELIG - at DU trenger hjelp og ikke å bli utnyttet!
Du går til dem og ber om avlastning, og sier at du kanskje kan være barnevakt for dem "en gang eller så" til gjengjeld, og så passer du på at DE passer dine unger FØRST hver gang. [;)]
 
Back
Topp