Sliten

I går begynte jeg å grine da mannen kom hjem, for jeg var så utrolig sliten og lei. Ikke lei av ungene sånn, altså, men lei av å aldri få et øyeblikk i fred. Klarte å hulke fram at hvis jeg ikke får alenetid snart, så blir jeg gaaaaal! Så ja, selvsagt er det lov å være sliten, det skal du ikke tenke på engang! Sender deg en klem og håper du (og jeg) får både søvn og tid for oss selv snart. Da blir det så mye enklere å nyte tiden vi har med de små. :)

For ett spørsmål!! Trening gir energi, trening gir overskudd, trening gir bedre søvn, trening gir egentid. Trening er super viktig selv om man er sykt sliten ;)

Ja, fullt lov å være sliten!
Hun er stor nok til å være en time eller to uten deg til kvelden. Dra på trening, og far klarer fint å ta vare på henne!

Akkurat! Trening gir overskudd! :)

Ja, han klarer det fint. Har bare vært litt slitsomt nå da hun mens hun er syk plutselig bare skal ha pupp igjen, og da spiser ofte ettersom det er så lettfordøyelig. I tillegg er hun veldig klengete, lite fornøyd og skal sove i senga vår hele natten. Men til uka skal jeg på syklubb treff! Da får hun heller bare grine på armen til pappaen sin (vil tro hun har begynt å spise litt fast føde igjen innen da).
Har vært så slitsomt at hun har vært så totalt avhengig av meg. Og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg faktisk føler jeg blir gal snart hvis ikke jeg får litt tid for meg selv...

Var det jeg lurte på. Om du var sliten mtp søvnmangel eller mer "lei".
Det er jo helt normalt å ville være noe annet enn bare en mamma 24/7. Den beste trøsten jeg kan gi deg er at det bare er for en liten periode. Men det er lett for meg å si nå som bettopp er ferdig med den perioden og ikke midt oppi den:p Har selv vært der nettopp. Yngste på 2 har nettopp begynt å sove igjennom uten mat 3-5 ganger på natten. Hatt mye sykdom i høst og vinter der jeg har fullammet. Og problemer med fast føde, så jeg fullammet i 10-12 mnd og ellers 50/50 mat og pupp fram til 20 mnd. Men nå er dette mitt andre barn, så jeg har taklet det litt bedre denne gangen fordi jeg vet det går over og bare prøvd å kose meg i den perioden jeg er i her og nå. Så det var det som hjalp meg.
Men ja det er lov å være sliten og lei. Prøve å la far ta henne rett etter en amming, så har du kanskje et par timer for deg selv?

Dette er også mitt andre barn. Er nok derfor behovet for litt alenetid har vært veldig sterkt nå, for det er barn hvor enn jeg snur meg :p
Prøver å fortelle meg selv at dette bare er en periode! Men må innrømme at hu frøkna godt kan kutte ned litt på ammingen snart. Jeg begynner å jobbe i midten av mars, så da må vi bare kutte ned...

Det er lov og viktig med litt tid før seg selv. Avkobling og annet miljø er utrolig godt for kropp og sinn. Som småbarnsforeldre blir vi av og til fastlåst i situasjoner som tapper oss litt. Trøsten er at det er verdt alt.

Ja, det tapper litt! Men som du skriver, det er verdt det :) Men litt alenetid må jeg ha snart, eller rabler det for meg :p

Kan du ikke få litt avlastning??? Trening er godt når man er litt sliten i hodet. Håper du vet at det er bare for en periode til tennene kommer ut. Krevende ja, men er dessverre ikke så mye og gjøre med det. Klem

Bare frøkna blir frisk igjen og forhåpentligvis spiser litt fast føde må jeg komme meg ut å få trent litt. Håper bare disse tennene kommer snart! Hun hyler jo ut i smerte rett som det er stakkars:(

Selvfølgelig er det lov og helt naturlig å være sliten. Selv om det bare er en periode så er det utrolig hvor sliten man faktisk kan bli, og man har godt av å få koble av litt. Så om du har mulighet for litt avlastning hadde jeg med god samvittighet fått meg litt trening, det er jo så godt for hode og kropp :)

Må få til det bare hun blir frisk igjen ja :) Får bare håpe hun får smaken på fast føde snart! Hun tror visst at hun ikke trenger noe annet enn pupp :p

Ja når man er litt fastlåst i småbarnslivet som tapper en for energi. Da er det deilig å komme seg ut å gjøre noe annet :) Er forskjell på det og å være så utslitt at man bør prioritere søvn. Det går en grense mellom når trening gir energi eller bare gjør deg enda mer sliten.

Det er sant! For min del trenger jeg litt egentid! Men er heldigvis ikke så mye som skal til. Noen treninger og venninnebesøk hadde gjort underverker :)

Såklart er det lov! Jeg var på klubb igår kveld og var borte i tre timer. Det var som ferie, terapi for sjelen! :P Han våkner ofte på kveld så det sliter meg ut. Ammer sikkert 4-5 ganger mellom 19 og 23.

Jeg skal på syklubb til uka! Det høres ut som himmelrike! Hvordan gikk det i forhold til amming da du var borte da?

Klart det er lov å bli sliten!

Og storebror hos dere krever jo også sitt regner jeg med, så man får jo aldri ro...
Det er i disse periodene man kjenner man har flere barn og at det er tøffere enn når man bare hadde en :-P

Ja, han gjør det! Ja, merker stor forskjell på 1 og 2. Før var det lettere å få litt tid alene! Nå føler jeg det er er barn der uansett hvor jeg snur meg :p

Det er lov å være sliten!! Vi var så slitene her sist helg at vi sendte eldste til besteforeldrene hele helgen, hadde hu minste, men hu er rolig i forhold til han eldste.

Du får ikke reist og trent mellom ammingene da?

De har nok stor glede av turer til besteforeldrene sine :D Er bare vinn vinn at de er der! De får kost seg med besteforeldre og de voksene får det litt rolig :)

Jeg får nok det snart! Bare frøkna blir frisk og begynner å spise litt fast føde igjen! :p

I går begynte jeg å grine da mannen kom hjem, for jeg var så utrolig sliten og lei. Ikke lei av ungene sånn, altså, men lei av å aldri få et øyeblikk i fred. Klarte å hulke fram at hvis jeg ikke får alenetid snart, så blir jeg gaaaaal! Så ja, selvsagt er det lov å være sliten, det skal du ikke tenke på engang! Sender deg en klem og håper du (og jeg) får både søvn og tid for oss selv snart. Da blir det så mye enklere å nyte tiden vi har med de små. :)

Uff! Stor klem til deg ❤️ Vet hvordan det er! Bare å få litt tid for seg selv!! Er nesten så jeg har hatt lyst til å slå hodet i veggen noen ganger.... ja, da hadde det blitt litt lettere å nyte :) Krysser fingrene for at vi begge får litt søvn og tid for oss selv snart ja :)

Jeg skal på syklubb til uka! Det høres ut som himmelrike! Hvordan gikk det i forhold til amming da du var borte da?

Han hadde gitt han flaske, men så ble den tom så han prøvde vann. Guttungen drakk masse, men ville ikke sove igjen, så når jeg kom hjem satt dem begge i sofaen og så TV. :P Ammet han i søvn litt senere, da var det plenty å ta av. :P

Ja, han gjør det! Ja, merker stor forskjell på 1 og 2. Før var det lettere å få litt tid alene! Nå føler jeg det er er barn der uansett hvor jeg snur meg :p
Tenk på meg som i tillegg jobber med barn :-P
Barn 24/7 i hodet mitt :-P

Satser på at snuppa snart roer ned på puppebehovet ;-)

Han hadde gitt han flaske, men så ble den tom så han prøvde vann. Guttungen drakk masse, men ville ikke sove igjen, så når jeg kom hjem satt dem begge i sofaen og så TV. :P Ammet han i søvn litt senere, da var det plenty å ta av. :P

Hehe... Ble litt far og sønn tid foran tv'en da :p
Her tar hun ikke flaske! Men vurderer å pumpe meg litt og ha på tutkopp. Er ikke sikkert hun roer seg med det men!

Back
Topp