Sliten...

Mamma til 2

Glad i forumet
Herregud jeg er så sliten fysisk og psykisk. Lyst å bare sette meg ned å grine etter jobb noen ganger....Å så må jeg holde ut i 6 mnd til :( Gi meg styrke!

Skjønner følelsen og jeg har vært hjemme i 2 uker! Tenker det kan være lurt å vurdere gradert sykmld om du føler deg så sliten... Lett å få depresjon om man presser seg for hardt... :-(

Blir bare så oppgitt. Har fått ny ass sjef på jobb og hun er skikkelig bitchy, klager på at jeg jobber for tregt osv. Men jeg er så tom for energi. Står/går 8 timer om dagen uten pause og alikevel går det så sinnsykt tregt med arb oppgavene selv om jeg stresser og skynder meg. Har hatt ubehagelige stikk og press i magen idag....

Blir bare så oppgitt. Har fått ny ass sjef på jobb og hun er skikkelig bitchy, klager på at jeg jobber for tregt osv. Men jeg er så tom for energi. Står/går 8 timer om dagen uten pause og alikevel går det så sinnsykt tregt med arb oppgavene selv om jeg stresser og skynder meg. Har hatt ubehagelige stikk og press i magen idag....

Då hadde eg ikkje nølt med å ta ut gradert sjukemelding. Evt sånn der du er i jobb, men med tilrettelagte oppgaver. Du skal faktisk kunne leve utenom jobb også! Ta det i ditt tempo, ikkje stress.

Arbeidsmiljøforhold som kan vere uheldige for den gravide kvinna, og i blant også for barnet (lista er ikkje fullstendig):

• langvarig arbeid i ståande stilling
  • arbeid som inneber tunge løft og fysisk tungt arbeid
  • vibrasjon/risting
  • arbeid som krev god balanse, smidigheit eller snøggleik (stillas, leiderar)
  • arbeid ved høge temperaturar
  • arbeid med risiko for surstoffmangel
  • ulagleg arbeidstid, skiftarbeid og nattarbeid
  • lange arbeidsreiser
  • arbeid utan moglegheit for kvilepausar
Arbeidstilsynet har utarbeidd ei eiga rettleiing om risikoforhold knytte til svangerskap og fødsel. Denne rettleiinga ligg i menyen til høgre. http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78194#Eksempel_p%E5_forhold

Du har krav på tilrettelegging slik som nevnt over her.
Om de ikke kan tilrettelegge for dette kan du faktisk ha krav på svangerskapspenger.mye bedre enn sykemld som man kan risikere og "bruke opp"

Man kan også få graderte svangerskapspenger :)

Back
Topp