Sliten

Jodlesmurf

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Er det flere her som er skikkelig slitne? Jeg jobber fulle dager, kommer hjem til barna,hjelper med lekser og middag,legger dem, og sovner selv! Sover kanskje ti timer hver natt. Får ikke gjort noe annet. I går slutta jeg tidlig på jobb, da sovnet jeg på dagen,mens barna var våkne.

Lurer på om energinivå snart øker. Er slitsomt å ikke ha noe tid etter klokka åtte om kvelden. Jeg er helt utslitt både når jeg legger meg og står opp. Flere som.merker noe av dette?

Jeg er forresten 22+2:)

Samme her. Var hos jordmor i går og hun sa noe som fikk meg til å tenke at det nesten var litt koselig å være så sliten, Hehe. Hun sa at hvis kroppen mener at du må legge inn en strekk eller to på sofaen i løpet av dagen så skal du det, for kroppen forbereder seg på at en liten en skal komme, og da får du ikke sammenhengende søvn lenger, for da er det den som bestemmer. Da er det bare å sove når barnet sover, og være våken når det er våken :) jeg synes det var en veldig koselig forberedelse hvis det er slik kroppen fungerer! Men skjønner at det ikke er særlig praktisk når man har barn fra tidligere. Jeg er førstegangs, og har mulighet til å ta de pausene jeg trenger når jeg ikke er på jobb. Men enig meg deg, det blir ikke mye igjen av dagen! Hehe

Kjempe sliten. Lurer selv på om jeg skal bli hjemme fra skolen i dag, men har ikke samvittighet til det :( Får spare på "sykedagene" frem mot eksamen ;) :P

Men jeg skjønner deg veldig godt. Alt som frister når jeg komme hjem er senga :P

Jeg har begynner å merke det. Sliten på kvelden og etter jobb. Kan til å bli trøtt når jeg er på jobb. Jobber full stilling. Men vurdere å høre med legen å sykemelde meg 50 så jeg jobber 50. Har 3 barn som krever sitt også... så er greit å ha litt overskudd. Er 24+2 uker

Har også vært sliten de siste ukene, selv om jeg går på svangerskapspenger og styrer dagene selv. Viste seg at jeg mangler jern, så skal begynne på tabletter :) Er vel normalt med jernmangel under svangerskap, så det hadde kanskje vært lurt å sjekke :)

Jeg er også en del sliten til tross for at jeg har vært 50 % sykemeldt de siste 2 ukene og 60% sykemeldt fra i morgen. Er oppe ihverfall 1-2 ganger ila natten og sover ofte urolig og dårlig. Men dagene varierer og avhenger også hvordan dagen på jobb er

Kroppen har brukt opp alle energilager her så sliter bare med å gå opp trappa fra kjellern. Blir andpusten av den minste lille stigning. Men skylder på lavt blodtrykk, tror ikke det er jernet for har tatt tilskudd underveis. 100% sm denne og neste uke og sannsynligvis lenger....

Jeg jobber bare 30% nå, men er trøtt og sliten hele tiden fordet. Har ei på 2 som også krever sitt, så når jeg har jobbet noen timer en dag, er det rett hjem på sofaen å sove til jeg skal hente henne i barnehagen..

Jeg har ingen andre barn, men er supersliten hele tiden! I dag sovnet jeg etter jobb og sov i 3 timer. Akkurat samme i går :p

Da er det ikke bare meg. Jeg synes det er slitsomt å ha det slik. Klarer ikke være med barna på noe som helst om dagen. Heldigvis er det bare ei uke igjen til høstferien. Etter d er d ti uker igjen til juleferie;) Og etter det er det permisjon. Får bite tenna sammen, og holde ut så lenge jeg klarer. Trives veldig godt i jobben, så tiden går fortest om jeg klarer å være der:)

Veldig sliten her óg. Vert mest sannsynleg sykemeldt denne veka og framover (må berre få meg time hjå legen).
Slit med dårleg samvit, tykkjer på ein måte det er flaut å vere så slapp og yte så lite. Og kva med jobb? Eg er lærar og har jo mange elevar som må ha vikar. Flaut at eg må vere så mykje borte :(

Veldig sliten her óg. Vert mest sannsynleg sykemeldt denne veka og framover (må berre få meg time hjå legen).
Slit med dårleg samvit, tykkjer på ein måte det er flaut å vere så slapp og yte så lite. Og kva med jobb? Eg er lærar og har jo mange elevar som må ha vikar. Flaut at eg må vere så mykje borte :(

Jeg jobber også i skole,men som barne- og undomsarbeiderassistent på barn med spesielle behov. Det er en hverdag der man ikke har mulighet til å ta seg småpauser når d trengs! Håper energien kommer tilbake snart. Synes det er tidlig å ryke på sykemelding allerede nå!

jeg er snart 24 uker på vei med ei lita jente. Jobber 100% som ped.leder i bhg, og vil si at den lille energien jeg har blir brukt på jobb. Når jeg endelig kommer hjem føler jeg at alt blir et ork. Har vært heldig i svangerskapet hittil, holdt meg frisk og uten "plager", men det begynner å ta på. Vil jo ikke klage, for viktigste er at tulla har det bra, men veldig uvant å være sliten, har i tillegg dratt på meg én og annen sykdom de siste helgene, jeg som ALDRI blir syk. Tror nok, som en skriver her, at kroppen sier ifra når vi trenger pause og den forbereder seg på en ny "sjef" i huset. Kan legge til at jeg sover utrolig dårlig om nettene, da er tulla mest aktiv, og drømmer helt sinnsyke drømmer, som ikke akkurat hjelper på energi nivået. Men får ta til takke med at vi bærer på små mirakler og jeg ikke ville vært foruten <3

Jeg merker også at jeg er mye mer sliten nå enn til vanlig (særlig på kveldene). Jeg jobber 100 prosent, så etter jobb er det middagslaging, oppfølging av våre to barn ift. lekser, fritidsaktiviteter, kjøring og henting hos venner, husarbeid etc. Faller sammen som et slips i sofaen når ungene er i seng. Jeg har fått påvist lite jern (Fe), så skal ta jerntabl. fremover. Jeg våkner også en del om nettene, men enn så lenge går det å jobbe fullt.
Jeg er 25+3 i dag.

Dere som er sykemeldt, hvordan fikk dere sykemelding?
Jeg er gravid med nr 3 og allerede med nr 2 så kjente jeg belastningen på kroppen med en krevende "kontor/adm.jobb" i 100 % stilling og mamma til en liten 2 åring på hjemmebane.
Legen ville ikke sykemelde så lenge jeg "kun var trøtt og sliten" og ikke syk.
Siden den gang har jeg byttet lege og blitt gravid med nr 3. Dvs jeg har 2 små barn hjemme fra før (1 og 3 år) som absolutt krever. I tillegg jobber jeg 100% i en adm stilling hvor det er liten tid til å "sveve ut". Jeg er trøtt og gjesper meg gjennom arbeidsdagen, sover dårlig om natten, utslitt den tiden jeg er hjemme og sovner for kvelden når barna legger seg. Husarbeidet er nedprioritert i stor skala og legges til helger. Mannen må ta de små tingene som oppvask og klesvask. Heller ikke den nye legen vil sykemelde siden graviditet hverken er en sykdom eller skade (som NAV krever), som det heter seg. Så jeg spør, dere som ikke har kvalme og bekkenløsning, men har fått sykemelding "bare" fordi dere er trøtte. Hvordan la dere det frem for legen?

Dere som er sykemeldt, hvordan fikk dere sykemelding?
Jeg er gravid med nr 3 og allerede med nr 2 så kjente jeg belastningen på kroppen med en krevende "kontor/adm.jobb" i 100 % stilling og mamma til en liten 2 åring på hjemmebane.
Legen ville ikke sykemelde så lenge jeg "kun var trøtt og sliten" og ikke syk.
Siden den gang har jeg byttet lege og blitt gravid med nr 3. Dvs jeg har 2 små barn hjemme fra før (1 og 3 år) som absolutt krever. I tillegg jobber jeg 100% i en adm stilling hvor det er liten tid til å "sveve ut". Jeg er trøtt og gjesper meg gjennom arbeidsdagen, sover dårlig om natten, utslitt den tiden jeg er hjemme og sovner for kvelden når barna legger seg. Husarbeidet er nedprioritert i stor skala og legges til helger. Mannen må ta de små tingene som oppvask og klesvask. Heller ikke den nye legen vil sykemelde siden graviditet hverken er en sykdom eller skade (som NAV krever), som det heter seg. Så jeg spør, dere som ikke har kvalme og bekkenløsning, men har fått sykemelding "bare" fordi dere er trøtte. Hvordan la dere det frem for legen?

Hva med å ta det opp med JM? min er heller ikke enkel å få til å skrive ut sm, men når jeg sa at jm hadde gitt meg beskjed om å sykemelde meg så skrev han ut uten å mukke. JM har ganske stor påvirkningskraft på legene :)

Nå har jeg ferie og hverdagen er noe helt annet. må selvfølgelig slappe av mye,men når jeg ikke er på jobb om dagen, slipper jeg den intense trøttheten på aftenen. Denne ferien skal jeg nyte, også får jeg bare bli flinkere til å koble ut når jeg er veldig sliten på jobb. Rett og slett gå unna, og få slappa av. .

Her er jeg og mye sliten og har mye smerter. Jobber kun 30 %, men bare det er et ork. Men nå har jeg noen plager/skader fra tidligere som har blusset opp i tillegg og gjør sitt. Får vel bare bite tenna sammen som de sier og glede meg over at jeg i det hele kan bli gravid og har muligheten til å bære frem et barn:)

Back
Topp