Sliten!

TrollmorTilEn*SnartEnTil

Forelsket i forumet
Idag var jeg hos jordmoren for første gang. 
Før timen hos jordmoren så hadde jeg enda ikke fått søkt sykehusplass, og jeg begynte å noie litt om at jeg var så sent ute. Så jeg gledet meg til å endelig komme til jordmoren for å få fikset det, slippe og tenke på det.
Kom til jordmor fikk pratet litt, jeg fortalte at jeg ikke skulle føde her, men i Oslo. Hun skrev på skjemaet mitt, og plutselig så opp på meg og sa "Du får bare skrive på fødeplass, når du vet hvor du skal føde"..
Det stoppet litt opp i hodet mitt og ble litt forvirret. Så jeg spurte jordmoren, men skal ikke du hjelpe meg med og søke? Alle mine venninner har alltid fått hjelp av sine leger/jordmødre. Nei det skulle hun ikke da. Det eneste hun fortalte meg var at jeg måtte bare ringe til fødestedet selv og prate med dem.

Jeg har på en måte under hele svangerskapet måtte gjort ting selv, selv de tingene jeg har følt at jeg egentlig skulle fått hjelp til av legen/jordmor. Istedet for og føle meg trygg har jeg følt meg som et hodeløst kylling, og ikke visst stort mye. Følt meg veldig alene og det har egentlig vært kjempe tungt, og jeg føler at det bare kommer til å fortsette å være tungt.

Må jo si at det hjelper heller ikke at jeg bor så langt unna familie og venner. Her jeg bor så ligger alt så langt fra hverandre og må ta taxi rundt, fordi kjæresten ikke er hjemme + at det ikke går busser her.

Trengte bare og få litt ut her!

det hørtes ikke greit ut.
men hcvorfor har ikke lege søkt for deg, min gjorde det første gang jeg var på kontroll? og hvorfor skal du ikek føde på stedet (beklager hvis det er for intimt spørsmål) ?
vet du hvor du ahr lyst å føde? ta en tlf dit kasnkje du da har en ting mindre å tenke på !

muffinsdronningen skrev:
det hørtes ikke greit ut.
men hcvorfor har ikke lege søkt for deg, min gjorde det første gang jeg var på kontroll? og hvorfor skal du ikek føde på stedet (beklager hvis det er for intimt spørsmål) ?
vet du hvor du ahr lyst å føde? ta en tlf dit kasnkje du da har en ting mindre å tenke på !

Nei jeg har ikke peiling på hvorfor ikke lege søkte når jeg var der første gangen. Fikk en turnuslege, så om det var fordi hun ikke visste hva hun drev med eller hva, aner jeg ikke. Jeg selv trodde det var jordmor som pleide og søke for en, så derfor pratet ikke jeg med legen om det.
Skal uansett flytte hjem, egentlig noen mnd etter. Men jeg velger heller og dra tidligere hjem, og føde hjemme hvor jeg har både familie og venner rundt meg :)
Ja, etter mye slitne tårer fant jeg ut hvor jeg ville helst føde, så ringte dem og fikk sendt inn en søknad på nettet i dag! :)

Så da krysser jeg fingrene for at jeg får plass, på førsteplassen. Håper ikke at det er fullt og jeg ikke fikk plass fordi jeg ikke har blitt informert nok.

Huff, skjønner at du blir sliten og stresset jeg. Skal ikke være lett alltid. Det er legen som skal søke for deg, og dette skjer på første kontroll, men på steder det det bare er et valg på fødested søker man ikke, og legene spør derfor ikke hvis man ikke sier noe selv. Det kunne jo selvsagt ikke du vite!! :) Men du, ring legekontoret i morgen og spør om de kan sende en søknad for deg uten at du kommer innom. Det er fort gjort for legen din h*n har skjemaene ferdig på dataen sin;) Hvor vil du føde forresten? :)

jeg skjønner ikke det at noen må søke om plass for å føde jeg hmmm, jaja du fr ringe til føden å snakke med de da, men ingen kan nekte å ta i mot deg når babyen henger ut av musa uansett ;p hehe

Mims skrev:
Huff, skjønner at du blir sliten og stresset jeg. Skal ikke være lett alltid. Det er legen som skal søke for deg, og dette skjer på første kontroll, men på steder det det bare er et valg på fødested søker man ikke, og legene spør derfor ikke hvis man ikke sier noe selv. Det kunne jo selvsagt ikke du vite!! :) Men du, ring legekontoret i morgen og spør om de kan sende en søknad for deg uten at du kommer innom. Det er fort gjort for legen din h*n har skjemaene ferdig på dataen sin;) Hvor vil du føde forresten? :)

Ja nå har jeg jo sendt en søknad, tror du jeg trenger å spørre om legen gjør det da?
Etter mye tenking så endte jeg opp med og håpe på plass på Ullevål sykehus :)

Liljay skrev:

Mims skrev:

Ja nå har jeg jo sendt en søknad, tror du jeg trenger å spørre om legen gjør det da?

Så det nå:) Nei, jeg tror ikke legen må søke i tillegg. Hvis de mangler noe vil jeg tro at de etterlyser det;) Ullevål er nok et bra valg:) Tror de har en del plasser også, og så lenge det ikke er abc du har søkt får du sikkert plass.

Mims skrev:

Liljay skrev:

Mims skrev:

Så det nå:) Nei, jeg tror ikke legen må søke i tillegg. Hvis de mangler noe vil jeg tro at de etterlyser det;) Ullevål er nok et bra valg:) Tror de har en del plasser også, og så lenge det ikke er abc du har søkt får du sikkert plass.

Har ikke søkt noe spesielt sted på Ullevål, blir det fortere fult på ABC? Er ikke det for de som vil helst føde i vann?

Har du ikke søkt noe spesielt, kommer du på vanlig fødeavdeling:) ABC er for de som ønsker å føde uten medikamentell smertelindring, og har vel litt roligere atmosfære. Føde i vann kan man stort sett overalt tror jeg.

Uff, det er ikke noe greit og komme til noen som ikke forstod deg. Her søkte legen min for meg heldigvis :-)

Huff, kjedelig å komme i sånne dilemmaer når man er gravid. Man har allerede så mye å tenke på å fikse! Håper det ordner seg for deg nå da!
 Men jeg fikk avslag fra Ullevål sykehus i uke 12(begynner jo å bli en god stund siden- er i 25. uke nå), fordi det var fullt der. Så jeg ble sendt videre til Bærum sykehus.. Jeg bor fem min. gåtur fra Ullevål så det var litt merkelig;) menmen.. Hadde da termin 17 mai..

Merkelig at ikke legen sendte søknad med en gang. Forrige gang glemte de å sende inn min søknad og jeg satt og ventet og ventet på svar på fødeplass, til slutt ringte jeg legekontoret og fikk da vite at den ikke var blitt sendt-
Det var da søknad til Ullevål, men fordi jeg ikke fikk sendt søknaden tidsnok så var det fullt, fikk da plass på Bærum sykehus hvor jeg også var og tok UL. Siden jeg var med i et forskingsprosjekt (Stork) om svangerskapsdiabetes som samarbeidet med Ullevål og A-Hus fikk jeg til slutt plass på A-Hus.
Denne gangen søkte jeg på A-Hus igjen og fikk plass. Likte det sykehuset mye bedre, nytt og lyst og fint. Så om du ikke får plass på Ullevål vil jeg anbefale A-Hus. 

Mims skrev:
Har du ikke søkt noe spesielt, kommer du på vanlig fødeavdeling:) ABC er for de som ønsker å føde uten medikamentell smertelindring, og har vel litt roligere atmosfære. Føde i vann kan man stort sett overalt tror jeg.

Jeg har faktisk veldig lyst til å føde i vann, og da får man ikke så mye medikamenter. Men så er jeg åpen for noe smertelindring, HVIS det er sånn at jeg holder på å dø av smerter. Hvis jeg da søker meg inn på ABC, og ikke takler å føde uten smertelindring, hva gjør de da?

Hestejenta skrev:
Merkelig at ikke legen sendte søknad med en gang. Forrige gang glemte de å sende inn min søknad og jeg satt og ventet og ventet på svar på fødeplass, til slutt ringte jeg legekontoret og fikk da vite at den ikke var blitt sendt-
Det var da søknad til Ullevål, men fordi jeg ikke fikk sendt søknaden tidsnok så var det fullt, fikk da plass på Bærum sykehus hvor jeg også var og tok UL. Siden jeg var med i et forskingsprosjekt (Stork) om svangerskapsdiabetes som samarbeidet med Ullevål og A-Hus fikk jeg til slutt plass på A-Hus.
Denne gangen søkte jeg på A-Hus igjen og fikk plass. Likte det sykehuset mye bedre, nytt og lyst og fint. Så om du ikke får plass på Ullevål vil jeg anbefale A-Hus. 

Ja jeg også syns det var veldig merkelig.
Ja, satt A-hus på 3. plass på søket, og siden det er der jeg ville ha blitt sendt ellers er det nok der jeg får fødeplass om jeg ikke kommer inn på Ullevål.. Men jeg håper og krysser fingrene for at jeg kanskje får plass på Ullevål :p

Har du ikke hørt noe fra Ullevål ennå?!?

Hvis du føder på vanlig fødeavdeling på Ullevål får du ikke prøve vannfødsel. De har noen små badekar, men når jeg var der sist gang var det iskaldt på badet så fristet ikke å tilbringe tid der.. ABC klinikken har store hjørnebadekar og de oppmuntrer til vannfødsel, noe de IKKE gjør¨på vanlig føden..Så denne gangen prøver jeg ABC :)

Tror det er lettere å få plass på ABC enn vanlig føden der, jeg søkte om overflytting før Jul (fra vanlig føden til ABC) og fikk svar på noen uker. Hvis du føder på ABC og mener at du ikke klarer det uten smertestillende vil de rulle deg over på vanlig fødeavdeling og du kan fortsette der. 
A-hus har store kar på alle avdelinger tror jeg og har hørt de er veldig for vannfødsel, og det er jo veldig nytt og fint :)

Men hvis du ikke har hørt noe ennå hadde jeg begynt å purre.. 

Chocolate girl skrev:
Har du ikke hørt noe fra Ullevål ennå?!?

Hvis du føder på vanlig fødeavdeling på Ullevål får du ikke prøve vannfødsel. De har noen små badekar, men når jeg var der sist gang var det iskaldt på badet så fristet ikke å tilbringe tid der.. ABC klinikken har store hjørnebadekar og de oppmuntrer til vannfødsel, noe de IKKE gjør¨på vanlig føden..Så denne gangen prøver jeg ABC :)

Tror det er lettere å få plass på ABC enn vanlig føden der, jeg søkte om overflytting før Jul (fra vanlig føden til ABC) og fikk svar på noen uker. Hvis du føder på ABC og mener at du ikke klarer det uten smertestillende vil de rulle deg over på vanlig fødeavdeling og du kan fortsette der. 
A-hus har store kar på alle avdelinger tror jeg og har hørt de er veldig for vannfødsel, og det er jo veldig nytt og fint :)

Men hvis du ikke har hørt noe ennå hadde jeg begynt å purre.. 

Okei, dette var jo akkurat hva jeg hadde håpet på å høre :) Hehe.
Hvor lang tid skal det ta før man hører fra sykehusene om plass? Ringer de eller brev?

legen min spurte hvor jeg ønsket å føde å da sa jeg ahus men så tok han feil å søkte på fr.stad sykehus,var der en gang på ultralyd å sjekk,,men ville jo ha ahus så sendte jeg kopi av helse kortet mitt til dem,så fikk jeg brev i posten en uke eller litt mer ,om at jeg hadde fått føde plass der,så tror nok du får brev hihi:))

rebeccae skrev:
legen min spurte hvor jeg ønsket å føde å da sa jeg ahus men så tok han feil å søkte på fr.stad sykehus,var der en gang på ultralyd å sjekk,,men ville jo ha ahus så sendte jeg kopi av helse kortet mitt til dem,så fikk jeg brev i posten en uke eller litt mer ,om at jeg hadde fått føde plass der,så tror nok du får brev hihi:))

Så bra at du fikk plass der du vil føde! :D
Da håper jeg at brev kommer snart, nå klarer jeg nesten ikke å vente mer. Er så spent!

hehe ja ble ganske så glad da jeg fikk brevet ;o
jaa den kommer nok snart vet du,vent å see hhihh :D

Etter en laaang ventetid fikk jeg endelig brevet om hvor jeg fikk fødeplass..
Kjæresten og jeg hopper i glede av at vi fikk plass på vårt første valg, Ullevål sykehus. Nå kan jeg endelig slappe av og slippe å stresse med "hvor skal jeg føde!?". Happy happy :D

Back
Topp