• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Sliten og lei.

Nahemah

Elsker forumet
I lengre tid nå har vi vært i konflikt med pappaen til eldstemannen min. Eller man kan kan vel heller si at han skal krangle om alt men jeg orker bare ikke mer. Kjenner jeg blir både lei meg og forbanna hver gang han ringer for han vrir og vender på alt til at ting er min skyld.

Kan gå litt igjennom historien:
Jeg er veldig utrygg på han, stoler ikke på han i det hele tatt og derfor vil jeg ikke at han skal være i nærheten av sønnen sin sånn som han er nå. Jeg vil heller skjerme sønnen min for dette nå og hvis ting blir bedre og mer stabilt senere må de gjerne få masse tid sammen. Men grunnen til at jeg er veldig usikker på pappaen er at han ikke har noe sted å bo, (bor bare hos venner) er psykisk syk og nekter å bruke medisinene han skal ha for han mener at han ikke trenger det, han røyker hasj hver dag, er veldig opp og ned, en dag ringer han og sier at han skal holde seg unna til sønnen vår blir 18, en annen dag sier han at det ikke er han sin sønn, at det er en kamerat av han som liksom er pappaen[8|] og deretter igjen er alt min skyld og det er jeg som er vanskelig.

Han har også tidligere sendt inn en bekymringsmelding til barnevernet om at jeg ikke er skikket som mor for han sier jeg er agressiv og at jeg liksom skal ha daglig kontakt med en som er pedofil(skjønner ikke hvor i all erden han har det ifra) Grunnen til at han sendte inn bekymringsmelding på meg var at han var på døra her en gang, veldig ruset og var agressiv, det endte med at jeg måtte prøve å få han ut med makt men da tok han kvelertak på meg og jeg ringte politiet.

Det er sikkert slemt av meg å holde han borte fra sønnen sin, men jeg kan jo ikke utsette sønnen min for en sånn situasjon som dette. Jeg har bestilt time hos familivernkontoret men det er så lang ventetid. Og pappaen ble selvfølgelig sint for at jeg har tatt kontakt med de og.
Jeg er så sliten nå.[:(] Så lei av den konflikten og jeg kjenner at jeg ikke orker stort mer.
Jeg føler at jeg ikke får nytt graviditeten min for jeg går og uroer meg for at han skal ringe å plage meg og lage mer problemer.

Takk for at du leste.

Uff.. dette hørtes ikke noe greit ut.

Og synes du gjør HELT RETT i å ikke la han ha noen kontakt med sønnen deres. Han trenger jo hjelp.. Nå vet jeg ikke hva slags psykisk lidelse han har.. men når han egentlig skal gå på medisiner.. og kutter ut disse.. da ser jeg på han som ustabil.. Mulig jeg ikke tolker rett men...

Synes du skal stole på magefølelsen din jeg[:)] Du gjør jo ikke dette for å være jævelig mot han.. du gjør det som er best for alle parter! Og ikke minst hva som er best for din sønn![;)]

Klem

HUff, den er lei. Men jeg synes absolutt du gjør det rette. I noen tilfeller er det best for barna å ikke ha kontakt med den ene eller begge foreldrene, desverre....

ORIGINAL: Fridasinmamma

Og synes du gjør HELT RETT i å ikke la han ha noen kontakt med sønnen deres. Han trenger jo hjelp.. Nå vet jeg ikke hva slags psykisk lidelse han har.. men når han egentlig skal gå på medisiner.. og kutter ut disse.. da ser jeg på han som ustabil.. Mulig jeg ikke tolker rett men...

Synes du skal stole på magefølelsen din jeg[:)] Du gjør jo ikke dette for å være jævelig mot han.. du gjør det som er best for alle parter! Og ikke minst hva som er best for din sønn![;)]

Klem
Han er scizofren(vet ikke hvoran det skrives) hører stemmer i hodet sitt og sånn.

Det er en skummel sykdom det. Jeg hadde nok ikke turt å la barnet mitt være alene med en som led av det og ikke brukte medisiner. Men man kan ikke klandre folk for å være syke, så den er vanskelig... Men det at han røyker hasj er absulutt en selvforskyldt greie og noe som ikke hører hjemme hos noen som ønsker å være foreldre, så da har han jo tatt et standpnkt selv da....

ORIGINAL: Nahemah

Klem
Han er scizofren(vet ikke hvoran det skrives) hører stemmer i hodet sitt og sånn.

Vet du.. synes ikke du skal tenke deg om 2 ganger engang jeg.. du gjør det rette[;)] Dette er til det beste.. han føler kanskje at du straffer han.. men dette gjør du for sønnen deres.. og det er det riktige du har gjort![:)]

Klem

Vet du.. synes ikke du skal tenke deg om 2 ganger engang jeg.. du gjør det rette[;)] Dette er til det beste.. han føler kanskje at du straffer han.. men dette gjør du for sønnen deres.. og det er det riktige du har gjort![:)]
Det er akkurat det jeg prøver å si til han, at jeg ikke prøver å være vanskelig men at jeg må tenke på sønnen min oppi dette.

Men det virker egentlig som tror at han er helt normal og at han ikke gjør noe galt i det hele tatt, for her om dagen sa han til meg at jeg må tenke på at sønnen vår står midt oppi dette...[8|]

Klem

Sign[:)]

Syns du, situasjonen tatt i betraktning, gjør det rett for dere alle. Forstår godt du vil beskytte sønnen din. Det bør kunne stilles visse krav til barnefaren for at han skal kunne sees på som skikket til å kunne ha samvær og kontakt med sønnen sin. Å ta opp problemstillingen på familievernkontoret er jo en riktig måte å begynne å gå fram på vil jeg tro. Når dere ikke fram der kan det jo kanskje være aktuelt for deg selv å ta kontakt med barnevernet mtp å beskytte sønnen din.

Takk for svar, godt å høre at jeg ikke er veldig slem som gjør dette.

Du gjør helt klart det rette[:)] gutten din har det bedre uten faren visst han er sånn..
jeg har selv brutt all kontakt med mormoren til Benjamin fordi hun drikker og bruker andre stoffer, for jeg vil ikke at han skal oppleve dette.. så jeg synes du er kjempe flink som gjør dette for gutten din[;)]

Sender over litt energi og en klem, å håper du kommer igennom dette å koser deg masse
med babyen i magen og lille gutten din![:)]

ORIGINAL: Heijdii

Du gjør helt klart det rette[:)] gutten din har det bedre uten faren visst han er sånn..
jeg har selv brutt all kontakt med mormoren til Benjamin fordi hun drikker og bruker andre stoffer, for jeg vil ikke at han skal oppleve dette.. så jeg synes du er kjempe flink som gjør dette for gutten din[;)]

Sender over litt energi og en klem, å håper du kommer igennom dette å koser deg masse
med babyen i magen og lille gutten din![:)]
Takk for det.[:)]

Dette er ikke noe å tenke på en gang. Selvsagt kan ikke den mannen ha kontakt med sønnen din om han hører stemmer i hodet sitt og er scitzofren.

Hva med å ikke svare når han ringer deg. Det er tydelig at dette er en energisluker, og du har ikke godt av å ha kontakt med han. Håper du kommer til hos familievernkontoret så fort som mulig, for dette må være utrolig slitsomt for deg.

Masse masse trøsteklemmer til deg. Og så håper jeg det ordner seg for deg, sånn at du kan begynne å nye den nye babyen som er på vei[:)]

ORIGINAL: Lois Lane

Dette er ikke noe å tenke på en gang. Selvsagt kan ikke den mannen ha kontakt med sønnen din om han hører stemmer i hodet sitt og er scitzofren.

Hva med å ikke svare når han ringer deg. Det er tydelig at dette er en energisluker, og du har ikke godt av å ha kontakt med han. Håper du kommer til hos familievernkontoret så fort som mulig, for dette må være utrolig slitsomt for deg.

Masse masse trøsteklemmer til deg. Og så håper jeg det ordner seg for deg, sånn at du kan begynne å nye den nye babyen som er på vei[:)]
Så lenge jeg ser at det er han som ringer tar jeg ikke telefonen, men noen ganger låner han telefon fra andre eller ringer med skjult nr. Jeg må nesten bare slutte å ta telefonen når den ringer i det hele tatt....[&:]

ORIGINAL: Maiblomst33

Syns du, situasjonen tatt i betraktning, gjør det rett for dere alle. Forstår godt du vil beskytte sønnen din. Det bør kunne stilles visse krav til barnefaren for at han skal kunne sees på som skikket til å kunne ha samvær og kontakt med sønnen sin. Å ta opp problemstillingen på familievernkontoret er jo en riktig måte å begynne å gå fram på vil jeg tro. Når dere ikke fram der kan det jo kanskje være aktuelt for deg selv å ta kontakt med barnevernet mtp å beskytte sønnen din.

sign

Klem

Sier meg enig i dette! Og man har faktisk 700 % større sjanse for å utvikle alvorlige sinnslidelser som schizofreni når man røyker hasj jevnlig, så kanskje ikke så rart at han er psykisk syk....

Et barn skal ikke være sammen med en ruset forelder (eller andre som er ruset for den saks skyld), og det er ikke slemt av deg i det hele tatt!!!

Nå vet ikke jeg så mye om familievernkontoret der du bor, men jeg er i en lignende situasjon som din, og på familievernkontoret her ville de ikke hjelpe meg i det hele tatt. De sammenlignet det å røyke hasj daglig med å ta seg et glass vin, og det var meg som var den slemme som ikke ville sende barnet mitt til faren.

Derimot har jeg fått veldig god hjelp fra helsestasjonen som satte meg i kontakt med noe som heter forebyggende tjenester. De jobber med dette og kan mye om det. Der er de opptatt av barnet og mors sikkerhet, og de har ikke det samme kravet til nøytralitet som de har på familievernkontoret.

Selvfølgelig kan det hende de har en annen holdning på ditt familievernkontor, og jeg håper det for din skyld. Selv ble jeg veldig skuffet da jeg var der, så det finnes andre som kan hjelpe.[:)]

Takk for alle svar. Håper virkelig at jeg blir tatt på alvor hos familivernkontoret.

Back
Topp