Sliten mor

MiaDenPia

Elsker forumet
To dager med dårlig i formen, oppkast å feber ,
Får ikke sove, og sliter med tåkesyn til tider ( tror det er slitne øyne) søvnen har jeg slitt med i flere år og gått på ulike medikamenter for å få sove, nå har legen skrevet ut cirkadin og vallergan til meg, skal ta en av hver men har ikke fått meg til å prøve den mixen enda, så tar 5 mg vallergan (men det later ikke til å hjelpe så mye)

Dette skulle være akkutt hjelp

Så har bestilt ny time til legen i håp om att han kan videre sende meg til søvn senteret v mitt lokale sykehus (håper de kan finne ut hva som er galt )

Oppå det hele er mini vond å legge, sovner ofte oppå oss og våkner etter kort tid

Mannen mener at hvis han har fått mat og ren bleie og ingentinh tilsier att noe annet er galt skal han bare gråte litt så sovner han sikkert (jeg vet ikke)

Men når han tilslutt sovner , da ofte sammen med oss, sover han upåklagelig, våkner en gang pr natt

Noen som har vært der?

Jeg er hvertfall utslitt

Var noe overvektig før svangerskapet men har gått ned 10 kg iløp av svangerskapet

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Veldig trist at du er sliten, føler med deg. På babyens vegne må jeg bare få korrigere din mann: Så små babyer som vi har, skal ikke gråte seg i søvn. De kan få varige skader. Gråten er babyens språk, og betyr noe.

Var her før så sniker bare litt. Dattera vår må sovne på oss men vi kan legge hu ned etterpå. I dag er det bare pappa som er godkjent til søvn. Men trur de er veldig avhengige av kos og nærhet. For legger vi hu ned skrikerhu rett ut. Men sovner hu på oss og legges ned sover hu godt hvis hu får smokken ett par ganger. Men det er veldig slitsomt spesielt hvis man er dårlig selv. Føler med deg. Har selv problemer med søvn til tider og har akkurat vært gjennom en runde med søvn problemer. Men grier fortsatt ikke å sovne før langt på natt og står opp igjen 08.00 når hu våkner. Kjempe glad for at mannen min har ferie nå. Ble kjempe sliten. Men jeg la meg i sengen sammen med hu på dagtid og sov i ett par timer for å ikke bli gal.

Veldig trist at du er sliten, føler med deg. På babyens vegne må jeg bare få korrigere din mann: Så små babyer som vi har, skal ikke gråte seg i søvn. De kan få varige skader. Gråten er babyens språk, og betyr noe.
Det er jeg igrunnen enig i men her vet vist mannen best (han har en unge på 13 fra før)

Var her før så sniker bare litt. Dattera vår må sovne på oss men vi kan legge hu ned etterpå. I dag er det bare pappa som er godkjent til søvn. Men trur de er veldig avhengige av kos og nærhet. For legger vi hu ned skrikerhu rett ut. Men sovner hu på oss og legges ned sover hu godt hvis hu får smokken ett par ganger. Men det er veldig slitsomt spesielt hvis man er dårlig selv. Føler med deg. Har selv problemer med søvn til tider og har akkurat vært gjennom en runde med søvn problemer. Men grier fortsatt ikke å sovne før langt på natt og står opp igjen 08.00 når hu våkner. Kjempe glad for at mannen min har ferie nå. Ble kjempe sliten. Men jeg la meg i sengen sammen med hu på dagtid og sov i ett par timer for å ikke bli gal.

Høres ikke noe greit ut nei, jeg føler med deg også

Her sover jeg elendig, aner ikke hvor mye jeg sover, føler meg aldrig utvilt

Har itillegg slitt med att jeg må ofte på toalettet om natten (selv om det bare kommer en skvett)

Så nå har jeg bestilt meg time til akupunktør (maila nå nettopp )

Er ikke super glad i nåler men er nesten villig til å prøve alt

Her i hus bor det 2 unger , mini på snart 2 mndr og storebror (min stesønn) på 13 (har adhd)

Jeg er hjemmeværende, mannen jobber

I vanlig hverdag må jeg opp mel 07 og 0730 for å sende storebror til skolen

Mini våkner mellom 05 og 07 (får mat og ny bleie på sengen hvis den ikke ble byttet på natta , mini kan da av og til sovne igjen og sove til alt fra mellom 08 og 10
Når han sovner om kvelden varierer veldig
Og kan være alt fr 19 til 23
Storebror legger seg kl 21 (22 i helgene)

Jeg legger meg av og til sammen med ham å døser, andre ganger prøver jeg å få gjort noe

Husarbeide er meg og gubben sammen om, begge gjør alt

Last edited:
Det er jeg igrunnen enig i men her vet vist mannen best (han har en unge på 13 fra før)

Nei, din mann vet ikke best her.!! Babyen kan bli en person som aldri føler seg trygg på andre mennesker hvis han ikke blir hørt og får hjelp når han griner..!!

Nei, din mann vet ikke best her.!! Babyen kan bli en person som aldri føler seg trygg på andre mennesker hvis han ikke blir hørt og får hjelp når han griner..!!

Jeg er helt enig, derfor sitter jeg med mini på fanget, som sover, tulla ham inn i ett av hans strillepledd, la ham just over i senga nå i pleddet og foreløpig ingen lyd

Last edited:

Funnet noe som hjelper?

Fikk mail tilbake fra akupunktøren fått hastetime i morgen formiddag,

Gru gleder meg

Min søster skal passe mini i mens (skjærer det seg kunne jeg ta ham med, men best uten)

Det er feil, DU vet best :-) Fordi du er mammaen, og er mest følsom for lilles behov. Dessuten støttes denne påstanden av fagfolk, blant annet Gro Nylander, som er veldig anerkjent her til lands.

Det er bevist at babyer som gråter uten å bli plukket opp skiller ut stresshormoner. Hvis man lar de ligge til de slutter å gråte av seg selv, over flere kvelder/ netter så kan det være at de gråter mindre men skiller ut like store mengder stresshormoner. Det er ikke bra for den lille. Den " gir litt opp" liksom.

Mener artikkelen jeg leste om dette stod her, på babyverden.

Da er mini hos min søster , jeg er utbrendt, skal til legen kl to, medisinene hjalp ikke, bortsett fra å gi meg magevondt og kvalme!

Noen som vet om man kan be om akutt innleggelse på sykehus?

Dette er gått for langt

Da er mini hos min søster , jeg er utbrendt, skal til legen kl to, medisinene hjalp ikke, bortsett fra å gi meg magevondt og kvalme!

Noen som vet om man kan be om akutt innleggelse på sykehus?
app

Hva sa legen? Håper du får det bedre snart! Stor og varm klem til deg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva sa legen? Håper du får det bedre snart! Stor og varm klem til deg :)
Takk, skal ta 1 circadin og 1 vallergan ved leggetid (i håp om å få noe søvn)

Og på mandag reiser mini og jeg bort noen dager til familie, skal til min lege til uka å be om hennvisning videre , kan jo ikke ha det sånn

Altså komme seg vekk litt, å kunne få avlastning midt i uka å, hjelpe meg å ivareta mini sånn att jeg kan komme til hektene
Mannen hjelper nå, men han er på jobb i verdagen

Legen idag var enig i att man ikke kan gå på medisiner hele livet men han er ikke min fastlege og kjenner meg derfor ikke så godt så jeg må til min egen lege for henvisning og dit skal jeg til uka

Blir dog ikke så langt vekke hjemmefra , hjemmet er bare en busstur unna

Men hvordan ville dere ha forklart det til storebror , han er jo ett barn selv om han er 13

Hva hadde dere gjort,

Er nå alene hjemme med mini ett par timer, mannen er å henter ved , min moder skulle egentlig passe mini mens mannen henter ved, men de kom seg så sent igang med dagens gjøremål, mannen hev seg avgårde for å komme fortere tilbake

Planen var å reise til mor på mandag med mini for å komme meg bort litt og så kan de avlaste meg

Men så skal jeg til legen i begynnelsen av uka, har fått time 23eller 24 men skal be om time kjappere hvis mulig

Nå sitter jeg å vurderer om jeg skal høre om mor kan ha mini fra i morgen og hvertfall ei natt

Så krysse fingrene for rask legetime og att legen skjønner att noe må gjøres!

Hva hadde dere gjort?

Hvis du synes det er greit å være borte fra mini en natt så. Hvis ikke kan kanskje din mor vi hos dere en natt? Så har du mini rett i nærheten, men allikevel ikke måtte ta "ansvar" for andre enn deg selv?
Håper du får time tidligere!

Problemet er å lage noen grei soveplasd til mor og mini her, mini har ikke eget rom her ennå og gjesterommet er kombinert tvstue røykerom så der kan ikke mini sove

Jeg hadde barnevakt til mini noen timer i går og forgårs

Jeg vet jo att mini blir ivaretatt hos mor

Far er trøtt, (har hatt mini i natt - mini sov hele natta, men fra ca 23 til 0745) mor er utslitt.

Mor min har sagt hun gjerne kan passe jr, og far og mor trenger litt tid sammen, samt att far trenger å sove ut kanskjd,

For i helgene tar far hånd om mini natterstid og i uka er det jobb

Vi trenger det så veldig ! Men jeg vet jeg kommer til å savne minimannen min!

Ble att mini Sover over nå skaI
jeg prøve å slappe av og hente meg inn litt

Back
Topp