Sliten. *klage*(lang)

17mai mamma

Glad i forumet
Jeg må bare få luftet tankene mine litt til dere mai jentene jeg nå altså.

Jeg er som sagt gravid, er 14 uker i dag faktisk[:D], men formen er det værre ned[&:]. Når jeg skulle ha mathias var jeg i tipp topp form under hele svangerskapet!!!! Men det er for mye å be om denne gangen.

Jeg har vært dårlig nå i 12 uker, null energi, kvalm, "vondt i magen" og null matlyst, jeg gledet meg veldig til de magiske 12 ukene for da sier alle at det blir bedre, men akk nei ikke her i huset.

Har utrolig mye å gjøre på jobben siden det er skolestart og jeg jobber på skolekontoret så det er ikke akkurat bare å være hjemme heller[:@][:(]

Men det jeg er mest "lei" meg for er at jeg ikke orker å gjøre noen ting med lille prinsen min, han er jo bare helt herlig, når jeg ligger å slapper av så kommer han bort til meg å gir meg en kos og stryker meg på hodet og sier mamma [;)] herlig gutt altså. Noen som kanskje har noen tips om hvordan man kan få mer energi, kosttilskudd ol som man kan ta når man er gravid?

Trenger virkelig noen gode råd av dere mai jentene nå altså.

Takk for at dere tok dere tid ti[;)]l å lese klagetråden min.

Ha en fin kveld jenter[:D]

Huff,jeg forstår veldig godt hvordan du har det...[&:]
Hadde det akkurat som deg i starten av svangerskapet, og det er ikke så mye bedre nå på slutten heller...Bekkenløsning,null energi og blir så vanvittig lite tålmodig med snuppa..Hun er jo høyt og lavt hele dagen og jeg klarer ikke helt å henge på lenger...
Men det var noen gode uker i midten da,om det er noen trøst...Håper kvalmen din også slipper snart slik at du får samlet litt krefter..
Ang kosttilskudd så er jeg ikke sikker,har ikke tatt noe selv men det hadde sikkert ikke vært så dumt!!
Hva med mulitvitaminer? De er hvertfall ikke skadelig når man er gravid![:)]
God bedring,og lykke til med svangerskapet![:)]

Uff da snuppa!
Høres veldig kjent ut, men jeg fant ikke noe annen "kur" for kvalmen og matlysta enn å leve på mariekjeks og sjokkomelk, så spørs om jeg er til hjelp der...[8D]
Pass på å send gubben på hytteturer så du får sovi ut litt og slappet av, han er jo flink til å stille opp han K.! Så koselig at M. kommer å passer på deg når du slapper av. Du kan jo legge deg på gulvet med han å lese litt bøker eller pussle, noe som ikke krever messe bevegelse og energi, så får dere litt tid sammen[:)]

Gratulerer så masse med 14 uker, snart er du to barns mamma, det hadde du ikke regna med for noen få mnd siden det[:D]

ORIGINAL: *LillMi*

Uff da snuppa!
Høres veldig kjent ut, men jeg fant ikke noe annen "kur" for kvalmen og matlysta enn å leve på mariekjeks og sjokkomelk, så spørs om jeg er til hjelp der...[8D]
Pass på å send gubben på hytteturer så du får sovi ut litt og slappet av, han er jo flink til å stille opp han K.! Så koselig at M. kommer å passer på deg når du slapper av. Du kan jo legge deg på gulvet med han å lese litt bøker eller pussle, noe som ikke krever messe bevegelse og energi, så får dere litt tid sammen[:)]

Gratulerer så masse med 14 uker, snart er du to barns mamma, det hadde du ikke regna med for noen få mnd siden det[:D]

Takk takk jenter[:)] Snille dere altså[:)]

Nei det er helt sant LillMi hadde virkelig ikke regnet med dette for noen måneder siden[8D] Jeg ligger litt på gulvet med M når han kommer fra bhg, koser oss masse, mne han har jo ikke ro i stumpen sin i det hele tatt. he he sjarmisen min altså[:D]

Den kurer din har jeg prøvd, ingen suksess gitt, he he

Ja kenneth er veldig flink med M det kan jeg ikke klage på, han skal ta han med seg en tur på momarkedet til lørdag så jeg får slappet av. Snille mannen min det[;)]

Hvordan går det med N og OJ og deg da selvfølgelig?

Jeg kan relatere meg litt til det du sier.

Det første svangerskapet mitt var supert. Ikke en eneste vondt (utenom at magen var en kul forran som "hang fast" i litt hud føltes det ut som) før riene kom. Var på topptur i marka på termindaton.

Med lillesøster var jeg kvalm/uvell lenge. Prøvde å drikke ingefær te men det funka ikke. Hadde mye halsbrann og da var det bare Novaluzid som funka om noe funka. Var redusert. 4mnd før fødsel lå jeg syk en uke og etter det kom jeg meg ikke helt så var veldig sliten og slapp. I tillegg fikk jeg en god del isjas-lignende-smerter. Fra 4mnd før fødsel var jeg mye sykemeldt.

Om du har lite oveskudd syns jeg du skal be legen din om en gradert sykemelding. Sånn at du kan ha kortere dager eller noen fridager, det som passer best for at du skal kunne holde ut i jobben lengst mulig av svangerskapet. Ingen er tjent med at du skal bruke all energien din, pluss litt til, nå for så å kanskje bli helt tom og bli sykemeldt de siste måndene - om man kan unngå det selvsagt, men man vet jo aldri.

Jeg skulle nok ha innrømmet for meg selv at jeg var litt sliten og fått en gradert sykemelding tidligere i svangerskapet enn jeg gjorde. Da hadde ikke belstningen blitt like stor på kroppen (jobber som lærer på barneskolen) og kanskje jeg ikke hadde fått fult så mye eller sterke isjas-smerter.

Kunne du tenkt deg en gradert sykemelding? Litt kortere eller færre dager per uke?

Hvordan går det med N og OJ og deg da selvfølgelig?

N koser seg i barnehagen om dagen, det er helt supert! OJ jobber masse med firmaet, huset begynner å ta form og jeg venter på at en jobb skal dette ned i fanget mitt[8D]

Jeg vet akkurat hvordan du har det! Har vært kvalm og kastet opp siden jeg var 6 uker på vei, nå er  jeg 17+5....så har ingen gode råd! Men jeg har vært 100% sykemeldt hele tiden....hadde aldri i verden klart å jobbe. Så kan hende du hadde hatt godt av å slappe av litt...eller jobbebare 50% evt.? Jeg blir hvertfall MYE værre når jeg er sliten..

Back
Topp