Sliten i kroppen *sytetråd

Snart3barn

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Kjenner kroppen min begynner å bli veldig sliten. I dag har jeg bare gått på do, laget mat og hjulpet begge gutta med lekser, og jeg er helt skjelven i kroppen og vil bare sove.

Jeg bruker mye energi på å engste meg for veksten til snuppa i magen (-24%). I tillegg har jeg en 1.klassing som ikke vil gjøre lekser, synes alt er slitsomt og teit. Og 4.klassingen har antageligvis lett dysleksi, og har fått en haug med norsklekser for å liksom ta igjen de andre virker det som. Ikke akkurat motivasjon for å bli mere glad i å lese og skrive. Hvordan skal dette gå når snuppa kommer, ser nesten på det med skrekk :( Håper det går seg til litt snart! Dessuten er det vanskelig å skulle få til leksene og at barna skal kunne dra på fritidsaktiviteter/leke med venner. Det er et vanvittig press merker jeg.

Vi har en haug med småting som må ordnes før snuppa kommer og jeg får ikke hjulpet til med noe pga kynnere og det at jeg er helt energiløs. Så da blir det mye på mannen min stakkars.

Dette ble skikkelig sytete, men jeg tenker at det kanskje hjelper å si det høyt at ting er tungt. Og kanskje noen flere også kjenner på at det begynner å bikke litt over.
 
For å si det på den måten. Du er så absolutt ikke alene om å føle det sånn..

Jeg sover dårlig om natta, er ofte våken flere timer i strekk før jeg får til å sove litt igjen.
Føler jeg går rundt som en zombie og ikke får gjort noe som helst annet enn å klage til mannen om alt som skulle vært gjort. Og gjør jeg noe blir jeg også plaget med kynnere.
 
Jeg bøyer meg i støvet :notworthy
Dere om har en eller flere barn i tillegg til den lille i magen, dere er super kvinner :Heartred

Jeg har bare meg selv, mageboer og samboer.
Jeg er sliten og har hatt kynnere hele tiden føles det som i noen dager nå, ekstrem bekkenløsning og høy puls. Ligger for det meste på sofaen eller i sengen fordi jeg ikke har ork til noe. Om jeg hadde hatt en eller to til å passet på, fulgt opp, hjulpet og kost med hadde jeg dauet.

Håper at minsten i magen kommer seg i vekst og at du klarer de siste ukene og ikke minst de første ukene når hun er her :Heartred
 
For å si det på den måten. Du er så absolutt ikke alene om å føle det sånn..

Jeg sover dårlig om natta, er ofte våken flere timer i strekk før jeg får til å sove litt igjen.
Føler jeg går rundt som en zombie og ikke får gjort noe som helst annet enn å klage til mannen om alt som skulle vært gjort. Og gjør jeg noe blir jeg også plaget med kynnere.
Er mye klaging til mann her også, er ikke noe morro.... :(
 
Er mye klaging til mann her også, er ikke noe morro.... :(
Når jeg klager til mannen svarer han "du har valgt det selv"... kjempehyggelig... men så kjøper han middag han vet ikke gir halabrann i neste øyeblikk :)

Jeg er lei. Av vondter og søvn og alt. Kunne godt kommet nå, hvis han ikke hadde blitt prematur. Går jeg på overtid klikker jeg. Fikk heldigvis ferdig det meste i sommerferien. Følte meg bra tidlig ute, men er så glad for det nå!
 
For å si det på den måten. Du er så absolutt ikke alene om å føle det sånn..

Jeg sover dårlig om natta, er ofte våken flere timer i strekk før jeg får til å sove litt igjen.
Føler jeg går rundt som en zombie og ikke får gjort noe som helst annet enn å klage til mannen om alt som skulle vært gjort. Og gjør jeg noe blir jeg også plaget med kynnere.

Våken om natta jeg også, men glimter til med å sove et par timer i strekk noen ganger :smug:

Mannen min får også merke det. Han jobber og står på for å bli ferdig, så klager jeg på at han ikke hjelper meg med barna eller andre ting :hungover:
 
Jeg bøyer meg i støvet :notworthy
Dere om har en eller flere barn i tillegg til den lille i magen, dere er super kvinner :Heartred

Jeg har bare meg selv, mageboer og samboer.
Jeg er sliten og har hatt kynnere hele tiden føles det som i noen dager nå, ekstrem bekkenløsning og høy puls. Ligger for det meste på sofaen eller i sengen fordi jeg ikke har ork til noe. Om jeg hadde hatt en eller to til å passet på, fulgt opp, hjulpet og kost med hadde jeg dauet.

Håper at minsten i magen kommer seg i vekst og at du klarer de siste ukene og ikke minst de første ukene når hun er her :Heartred

Har jo liksom valgt dette selv da :sorry: Var ikke planlagt å skulle få en til, men når jeg først var det er hun jo veldig ønsket. Og vi finner tiden, men jeg kjenner bare at det renner over litt noen ganger.
 
Når jeg klager til mannen svarer han "du har valgt det selv"... kjempehyggelig... men så kjøper han middag han vet ikke gir halabrann i neste øyeblikk :)

Jeg er lei. Av vondter og søvn og alt. Kunne godt kommet nå, hvis han ikke hadde blitt prematur. Går jeg på overtid klikker jeg. Fikk heldigvis ferdig det meste i sommerferien. Følte meg bra tidlig ute, men er så glad for det nå!

Har vært tidlig ute med innkjøp, vask av klær osv. Har hatt bekkenløsning siden i uke 7 eller noe, så begynner å gå skikkelig inn på meg både fysisk og psykisk.

Samboer er veldig støttende og hjelper mye, men han gjør og ting halvveis eller glemmer.
Han har jo mye tanker og stress han også, så jeg har lett for å glemme det selv litt for ofte :-(

Håper jeg slipper overtid også, får bare krysse fingrene.
 
Har jo liksom valgt dette selv da :sorry: Var ikke planlagt å skulle få en til, men når jeg først var det er hun jo veldig ønsket. Og vi finner tiden, men jeg kjenner bare at det renner over litt noen ganger.
Selvom man har valgt det selv og hun er ønsket kan jo det være tøft!

Vi har prøvd i 4 år, ivf to ganger og hatt ett tungt svangerskap så langt med mye vondt, lite søvn, mye bekymringer. Har følt meg fæl mange ganger når jeg har klaget over at jeg er sliten eller lei, er jo å uendelig heldig som skal ha baby, men herregud hvor tungt det kan være til tider.

Så du som har to til har i hvertfall lov til å la det denne over litt :Heartred
 
Wonder Wimen!! Dere damer med flere barn, hvordan får dere det til?

Jeg ble 10 kg tyngere på 10 uker og gravidmagen kom med en gang. 9 uker og det var umulig å skjule babymagen. Grunne til dette tror vi er den ene store og de to små myomene på livmora.
Tidlig bekkenløsning i 12. uke som virkelig slo ut ved symfysen. Kjentes ut som noen tuppet meg i det området. Etter 1-2 uker i senga og rolige turer på gode dager ble det bedre.
Høy vekt tærer på, hevelser fra topp til tå, pakking og flytting, verking i ryggen, svangerskapsdiabetes og tett oppfølging pga høyt blod trykk.... Ja, jeg er sliten!!!:wtf:

Føler meg så nyttelsløs når jeg ser samboer stå på hjemme og organiserer pakkingen og flyttingen samtidig som han han prøver å holde noe orden hjemme. Han fortjener virkelig all den gode oppmerksomheten han kan få! Eneste han ber av meg er at jeg passer på Lillegutt og meg:Heartred

Joda, så var det disse myomene igjen.... de gjør at Lillegutt ikke får snu seg, så han ligger i sete og kommer til å bli der... Blir endel kontroller fremover samtidig med pakking og flytting. 8. sept. skal vi diskutere forløsning med føden. Usikkerheten gjør også at man blir halvsprø og sliten.

MEN.... alt er verdt det. Lillegutt er det beste som har skjedd og jeg elsker han virkelig:Heartblue
 
Når jeg klager til mannen svarer han "du har valgt det selv"... kjempehyggelig... men så kjøper han middag han vet ikke gir halabrann i neste øyeblikk :)

Jeg er lei. Av vondter og søvn og alt. Kunne godt kommet nå, hvis han ikke hadde blitt prematur. Går jeg på overtid klikker jeg. Fikk heldigvis ferdig det meste i sommerferien. Følte meg bra tidlig ute, men er så glad for det nå!

Vi skulle starta tidligere vi også. I hvertfall når man skal pusse opp to rom og en gang...
 
Wonder Wimen!! Dere damer med flere barn, hvordan får dere det til?

Jeg ble 10 kg tyngere på 10 uker og gravidmagen kom med en gang. 9 uker og det var umulig å skjule babymagen. Grunne til dette tror vi er den ene store og de to små myomene på livmora.
Tidlig bekkenløsning i 12. uke som virkelig slo ut ved symfysen. Kjentes ut som noen tuppet meg i det området. Etter 1-2 uker i senga og rolige turer på gode dager ble det bedre.
Høy vekt tærer på, hevelser fra topp til tå, pakking og flytting, verking i ryggen, svangerskapsdiabetes og tett oppfølging pga høyt blod trykk.... Ja, jeg er sliten!!!:wtf:

Føler meg så nyttelsløs når jeg ser samboer stå på hjemme og organiserer pakkingen og flyttingen samtidig som han han prøver å holde noe orden hjemme. Han fortjener virkelig all den gode oppmerksomheten han kan få! Eneste han ber av meg er at jeg passer på Lillegutt og meg:Heartred

Joda, så var det disse myomene igjen.... de gjør at Lillegutt ikke får snu seg, så han ligger i sete og kommer til å bli der... Blir endel kontroller fremover samtidig med pakking og flytting. 8. sept. skal vi diskutere forløsning med føden. Usikkerheten gjør også at man blir halvsprø og sliten.

MEN.... alt er verdt det. Lillegutt er det beste som har skjedd og jeg elsker han virkelig:Heartblue
Høres ut som du har det ganske tungt du også! Håper du får god oppfølging på sykehuset og får svar på alle spørsmål i forhold til forløsningen.
 
Wonder Wimen!! Dere damer med flere barn, hvordan får dere det til?

Jeg ble 10 kg tyngere på 10 uker og gravidmagen kom med en gang. 9 uker og det var umulig å skjule babymagen. Grunne til dette tror vi er den ene store og de to små myomene på livmora.
Tidlig bekkenløsning i 12. uke som virkelig slo ut ved symfysen. Kjentes ut som noen tuppet meg i det området. Etter 1-2 uker i senga og rolige turer på gode dager ble det bedre.
Høy vekt tærer på, hevelser fra topp til tå, pakking og flytting, verking i ryggen, svangerskapsdiabetes og tett oppfølging pga høyt blod trykk.... Ja, jeg er sliten!!!:wtf:

Føler meg så nyttelsløs når jeg ser samboer stå på hjemme og organiserer pakkingen og flyttingen samtidig som han han prøver å holde noe orden hjemme. Han fortjener virkelig all den gode oppmerksomheten han kan få! Eneste han ber av meg er at jeg passer på Lillegutt og meg:Heartred

Joda, så var det disse myomene igjen.... de gjør at Lillegutt ikke får snu seg, så han ligger i sete og kommer til å bli der... Blir endel kontroller fremover samtidig med pakking og flytting. 8. sept. skal vi diskutere forløsning med føden. Usikkerheten gjør også at man blir halvsprø og sliten.

MEN.... alt er verdt det. Lillegutt er det beste som har skjedd og jeg elsker han virkelig:Heartblue
Hjelpes! Du har virkelig fått det! Håper innspurten går bra, og at du får et skikkelig medgjørlig englebarn som sover godt og ikke lager noe krøll for en sliten mamma :) Heia deg!
 
Våken om natta jeg også, men glimter til med å sove et par timer i strekk noen ganger :smug:

Mannen min får også merke det. Han jobber og står på for å bli ferdig, så klager jeg på at han ikke hjelper meg med barna eller andre ting :hungover:
Her klager jeg over at mannen gjør så lite husarbeid. Mens han flyr etter ungen [emoji28]
 
Jeg er klar for å lure fra meg litt mer syting i dag...:happy::hilarious::oops:

Etter påvist svangerskapsdiabetes tirsdag forrige uke skulle jeg i dag bare på en liten kontrolltime på føden og samtale/veiledning hos ei diabetessykepleier. Det lille der endte med innleggelse for observasjon pga høy hjertefrekvens hos Lillegutt og at han på 3 uker har gått fra vekstavvik +6 til ÷10. I tillegg har jeg høyt og ujevn blodtrykk. Legen mener så langt at det ikke er snakk om svangerskapsforgiftning, men at det er noe galt med morkaka som påvirker blodtrykket. :(

Blir ikke klok på dette...o_O Er 34+5 i dag...

Phuuu....takk:confused:
 
Jeg er klar for å lure fra meg litt mer syting i dag...:happy::hilarious::oops:

Etter påvist svangerskapsdiabetes tirsdag forrige uke skulle jeg i dag bare på en liten kontrolltime på føden og samtale/veiledning hos ei diabetessykepleier. Det lille der endte med innleggelse for observasjon pga høy hjertefrekvens hos Lillegutt og at han på 3 uker har gått fra vekstavvik +6 til ÷10. I tillegg har jeg høyt og ujevn blodtrykk. Legen mener så langt at det ikke er snakk om svangerskapsforgiftning, men at det er noe galt med morkaka som påvirker blodtrykket. :(

Blir ikke klok på dette...o_O Er 34+5 i dag...

Phuuu....takk:confused:

Oj heisann , her er det i alle fall lov til å syte litt. Høres ut som om de passer godt på deg, da, det er bra!
 
Jeg er klar for å lure fra meg litt mer syting i dag...:happy::hilarious::oops:

Etter påvist svangerskapsdiabetes tirsdag forrige uke skulle jeg i dag bare på en liten kontrolltime på føden og samtale/veiledning hos ei diabetessykepleier. Det lille der endte med innleggelse for observasjon pga høy hjertefrekvens hos Lillegutt og at han på 3 uker har gått fra vekstavvik +6 til ÷10. I tillegg har jeg høyt og ujevn blodtrykk. Legen mener så langt at det ikke er snakk om svangerskapsforgiftning, men at det er noe galt med morkaka som påvirker blodtrykket. :(

Blir ikke klok på dette...o_O Er 34+5 i dag...

Phuuu....takk:confused:
Hvordan går det?
Jeg hadde høyt blodtrykk og sviktende morkake omtrent fra uke 24 sist. Sønnen min ble født i uke 35 med -33% vekstavvik,men det gikk veldig veldig bra! Send meg en PM om du vil :)
 
Jeg er klar for å lure fra meg litt mer syting i dag...:happy::hilarious::oops:

Etter påvist svangerskapsdiabetes tirsdag forrige uke skulle jeg i dag bare på en liten kontrolltime på føden og samtale/veiledning hos ei diabetessykepleier. Det lille der endte med innleggelse for observasjon pga høy hjertefrekvens hos Lillegutt og at han på 3 uker har gått fra vekstavvik +6 til ÷10. I tillegg har jeg høyt og ujevn blodtrykk. Legen mener så langt at det ikke er snakk om svangerskapsforgiftning, men at det er noe galt med morkaka som påvirker blodtrykket. :(

Blir ikke klok på dette...o_O Er 34+5 i dag...

Phuuu....takk:confused:

Oisann... hvordan går det? Hvor høy var pulsen på babyen?
Slitsomt når det skal bli så mye styr i graviditeten!!
Er nok med morkaka mi også, men de finner ikke ut av det.
 
Back
Topp