Sliten i dag.

Skravlebøtta

Forumet er livet
jentene i juni13
Det er slitsomt å være sliten..
Kjenner det er deilig å være 50% sykemeldt og bare jobbe 2 dager i uka. Men så har jeg dårlig samvittighet de dagene jeg er hjemme,fordi jeg faktisk har overskudd. Tenker at jeg da kunne vært på jobb. Men så er det vel nettopp fordi jeg ikke er på jobb at jeg har overskudd,fordi jeg kan ta det helt med ro og ikke stresse. Sette meg ned og hvile når det passer.

Så har jeg dager som i går,hvor jeg hadde ganske mye energi.
Mamma var her og hjalp til med å tømme et garderobeskap som skulle kastes. Og få alle tinga inn i kurver istedenfor. Mamma gjorde igrunn alt,men jeg laget sein lunsj til oss.
Mannen var hjemme halv 6,men siden jeg hadde hatt sein lunsj ble det sein middag.

Ble liksom aldri sulten så jeg laget bananmuffins istedenfor.
Vi hadde en del bananer rundt omkring for vi må hjemme de ellers vil junior bare ha banan hele tiden. Noe upraktisk siden de plutselig blir litt brune.
Oppskriften jeg fant var til 2 bananer. Laget en røre og stekte. Så fant jeg 4 bananer til og laget dobbel røre. Til sammen 45 muffins.

Så var det middag. Og innen vi hadde spist og jeg hadde ryddet og vasket på kjøkkenet var klokka 22.45.
Jeg laget meg en koffeinfri latte og tok en muffins og slappa av i sofaen før jeg la meg.
Ble vekket av junior når han og mannen sto opp halv 7,men fikk sove litt av og på til kl.10

Har ikke gjort annet enn å spise frokost og ryddet leker sammen med junior før han skulle sove kl.12,men så var jeg helt pumpa.
Han dreiv å surra oppi senga fra 12-13.30,men så ble det stille. Det virker som han sover fremdeles og jeg burde ha vekket han seinest kl.14,men trengte å hvile.

Blir så frustrert når det er sånn.
Hadde tenkt meg til byen i dag,ta en tur på kafé og kose meg,men det hadde jeg ikke energi til.

Sorry,dette ble langt.. igjen

huff :( det er så synd når man er sliten snuppa... håper du får mer energi snart :) <3 klem <3

Jeg også.. og gjerne litt system i det hadde vært fint. Skjønner jo egentlig at jeg er sliten i dag da,siden jeg gjorde så mye i går. Men ikke såå sliten da. Blæh

Jeg også.. og gjerne litt system i det hadde vært fint. Skjønner jo egentlig at jeg er sliten i dag da,siden jeg gjorde så mye i går. Men ikke såå sliten da. Blæh
jeg er helt tom for energi om dagene så vet hva du mener :p jeg kommer til å legge meg åtte på søndag xD

Forstår deg godt.

Dete r noe herk å være utslitt å tappa for energi, vil bare sitte i sofaen å ikke løfte en finger..
Håper du snart får gløden å energien tilbake :D

Men duuuu, kan ikke du legge ut Bananmuffins oppskrift æ???
FIKK ILLE LYST PÅ DET NÅ.. MMMMM

Mmmmm, bananmuffins <3 Jeg har endelig begynt å få litt energi, idag har jeg vasket klær, laget vafler og pakket ned julepynten som sto så pent oppsamlet på spisebordet og venta på at jeg skulle få ut fingeren:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

jeg fikk lyst på noen sure muffins jeg :p sitrus muffins <3

Sorry hvis det er vanskelig å tyde.fant oppskriften på detsoteliv.no og skribla den ned.

Vedlegg

• 1358614551438.jpg
    1358614551438.jpg
    63,5 KB · Visninger: 9
Aha, jammen søte liv jaa, der er jeg jo stamtitter :P hihi.

Da skal jeg ta en titt innom siden.

Skjønner deg veldig godt. Jeg er 100% sykmeldt, men med to barn fra før og husarbe, så blir jeg fryktelig sliten før kvelden kommer. Er stygt å si det, men er enkelte dager da jeg bare gleeeder meg til unga legger seg, så jeg kan få slappet av litt:P I dag har vi hatt bursdagsfeiring av gubben, og er så sliten, og så jævelig vondt i bekkenet. Hadde det ikke vært for ei kjempe god venninne, som hjalp meg med å ordne i stand, så hadde jeg vært helt kaputt nå. Ikke ha dårlig samvittighet for de dagene du har fri, og ta vare på deg sjøl :)

Skjønner deg veldig godt. Jeg er 100% sykmeldt, men med to barn fra før og husarbe, så blir jeg fryktelig sliten før kvelden kommer. Er stygt å si det, men er enkelte dager da jeg bare gleeeder meg til unga legger seg, så jeg kan få slappet av litt:P I dag har vi hatt bursdagsfeiring av gubben, og er så sliten, og så jævelig vondt i bekkenet. Hadde det ikke vært for ei kjempe god venninne, som hjalp meg med å ordne i stand, så hadde jeg vært helt kaputt nå. Ikke ha dårlig samvittighet for de dagene du har fri, og ta vare på deg sjøl :)

Høres feil ut,men godt det ikke bare er meg.
Føler liksom at de dagene jeg er sykemeldt er ment til å slappe av. Ikke gjøre noe faktisk "være syk" liksom.

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Høres feil ut,men godt det ikke bare er meg.
Føler liksom at de dagene jeg er sykemeldt er ment til å slappe av. Ikke gjøre noe faktisk "være syk" liksom.

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app
Ser den. Er enkelte dager da jeg er i bedre form, at jeg kanskje hadde klart å jobbe. Men er liksom ikke bare på jobben jeg skal fungere, er jo hjemme å. Så har bestemt meg for å fungere hjemme og klare å holde meg oppegående, ikke baaare for meg sjøl, men for unga å. Og for resten av svangerskapet. Første gangen så hadde jeg så vondt, at jeg gikk på krykker de to siste mnd, klarte omtrent ikke å gå over kjøkkengulvet uten å krabbe tilbake. Og har ikke tenkt å gjøre det igjen, derfor går jeg heller hjemme og gjør ting i mitt eget tempo. :)

Ser den. Er enkelte dager da jeg er i bedre form, at jeg kanskje hadde klart å jobbe. Men er liksom ikke bare på jobben jeg skal fungere, er jo hjemme å. Så har bestemt meg for å fungere hjemme og klare å holde meg oppegående, ikke baaare for meg sjøl, men for unga å. Og for resten av svangerskapet. Første gangen så hadde jeg så vondt, at jeg gikk på krykker de to siste mnd, klarte omtrent ikke å gå over kjøkkengulvet uten å krabbe tilbake. Og har ikke tenkt å gjøre det igjen, derfor går jeg heller hjemme og gjør ting i mitt eget tempo. :)

Uffda det hørtes ikke godt ut nei.
Jeg har slitt med formen lenge før jeg ble gravid. Siden sommeren 2011. Begynte vel egentlig på våren. Var forkjøla hele tida,og det ble ikke bedre da junior begynte i bhg. Han dro med seg alle basilusker hjem til meg,uten å egentlig bli syk selv.
Toppa seg på sommeren,da var jeg sikker på jeg hadde ME. Var konstant utslitt og ble aldri bedre selv om jeg hvilte hele tiden utenom jobb. Gjorde ikke stort på jobb heller,og føler ikke jeg har gjort jobben min som jeg skal siden.
Legen fant aldri noe galt,men jeg fikk hjelp hos en akkupunktør og han mente jeg hadde virus.
Det har gått opp og ned siden det. Mye sliten,og har sjelden energi til overs.

Får dårlig samvittighet nå fordi jeg faktisk har litt energi til overs når jeg har fri. Kan ikke huske sist jeg faktisk orka å bake og ikke bare gjorde det fordi jeg hadde lyst selv om jeg visste jeg kom til å bli sliten.
Tenker at jeg kanskje bare trengte litt fri,at det var det som skulle til. Men så jobber jeg jo bare 80% og har ikke en veldig krevende unge.

Folk sier at jeg sikkert bare er utbrent,men det er da ikke mulig.
Jeg er ikke noe sånn veldig ja menneske,jeg har lært å passe på meg selv,høre på kroppen og ta det med ro når jeg trenger det.
Så skjønner ikke hvordan jeg skulle bli utbrent liksom.
Tror fremdeles det er noe feil med kroppen min,men ingenting vises på prøver så jeg er visst frisk.
Føler meg jo bare som en hypokonder da. Eller pingle,når legen sier jeg må ta det med ro. Kan jo ikke ta det mer med ro enn det jeg gjør og likevel er jeg sliten.

Jeg er glad jeg har graviditeten å "skylde på" nå.
Både for min egen del og for amdgd rundt. Lettere å forstå seg på at gravide er slitne liksom.. og for at legen ikke har noe problem med å sykemelde meg.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette her..

Uffda det hørtes ikke godt ut nei.
Jeg har slitt med formen lenge før jeg ble gravid. Siden sommeren 2011. Begynte vel egentlig på våren. Var forkjøla hele tida,og det ble ikke bedre da junior begynte i bhg. Han dro med seg alle basilusker hjem til meg,uten å egentlig bli syk selv.
Toppa seg på sommeren,da var jeg sikker på jeg hadde ME. Var konstant utslitt og ble aldri bedre selv om jeg hvilte hele tiden utenom jobb. Gjorde ikke stort på jobb heller,og føler ikke jeg har gjort jobben min som jeg skal siden.
Legen fant aldri noe galt,men jeg fikk hjelp hos en akkupunktør og han mente jeg hadde virus.
Det har gått opp og ned siden det. Mye sliten,og har sjelden energi til overs.

Får dårlig samvittighet nå fordi jeg faktisk har litt energi til overs når jeg har fri. Kan ikke huske sist jeg faktisk orka å bake og ikke bare gjorde det fordi jeg hadde lyst selv om jeg visste jeg kom til å bli sliten.
Tenker at jeg kanskje bare trengte litt fri,at det var det som skulle til. Men så jobber jeg jo bare 80% og har ikke en veldig krevende unge.

Folk sier at jeg sikkert bare er utbrent,men det er da ikke mulig.
Jeg er ikke noe sånn veldig ja menneske,jeg har lært å passe på meg selv,høre på kroppen og ta det med ro når jeg trenger det.
Så skjønner ikke hvordan jeg skulle bli utbrent liksom.
Tror fremdeles det er noe feil med kroppen min,men ingenting vises på prøver så jeg er visst frisk.
Føler meg jo bare som en hypokonder da. Eller pingle,når legen sier jeg må ta det med ro. Kan jo ikke ta det mer med ro enn det jeg gjør og likevel er jeg sliten.

Jeg er glad jeg har graviditeten å "skylde på" nå.
Både for min egen del og for amdgd rundt. Lettere å forstå seg på at gravide er slitne liksom.. og for at legen ikke har noe problem med å sykemelde meg.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette her..
Ingen regare likt på å bli utbrent el da. Før jeg og ble gravid, så jobbet jeg en sommer 3uker i strekk....hadde kanskje 2fri dager på de 3ukene, og tror meg, jeg var ikke langt om å være utbrent....og noen ganger så føler meg meg nesten slik igjen, uten å ha gjort så mye el. Jeg syns du bare skal nyte fridagene dine med det du vil og trenger å gjøre, og bruke den energien :) Ta vare på deg sjøl og den lille i magen :) Og som deg, så er jeg og glad for å kunne skylde på graviditeten, sjøl om det sies at det ikke er en sykdom, så kan det ta på en del ja.

Ingen regare likt på å bli utbrent el da. Før jeg og ble gravid, så jobbet jeg en sommer 3uker i strekk....hadde kanskje 2fri dager på de 3ukene, og tror meg, jeg var ikke langt om å være utbrent....og noen ganger så føler meg meg nesten slik igjen, uten å ha gjort så mye el. Jeg syns du bare skal nyte fridagene dine med det du vil og trenger å gjøre, og bruke den energien :) Ta vare på deg sjøl og den lille i magen :) Og som deg, så er jeg og glad for å kunne skylde på graviditeten, sjøl om det sies at det ikke er en sykdom, så kan det ta på en del ja.

Joa,men jeg jobber jo "vanlig",ikke noe ekstra. Før jeg fikk junior hadde jeg kun 50 % fast og var avhengig av å ta ekstravakter for å tjene nok. Og så sier man jo gjerne ja så mye tom mulig for da er det lettere for å bli ringt igjen. Til og med da jeg var gravid og kvalm og omtrent ikke fikk i meg mat på 9 mnd jobba jeg over 100 % noen av månedene. Har aldri skjønt hvordan jeg klarte det. Men da var jeg jo ikke sliten. Ikke sånn. Bare sånn "shit,nå har jeg jobba mye - sliten". Ikke sliten hele tida,tilsynelatende uprovoserert.

Så med den jobbinga jeg har nå så skjønner jeg ikke hvordan jeg kan bli utbrent.

Dermed må det jo i så fall ha skjedd noe i kroppen min som gjør at jeg plutselig tåler mye mindre. Men det er tydeligvis bare jeg som tenker det for legen min sier jeg bare må slappe av og hvile når jeg kan. Og selvfølgelig komme meg ut da og få litt mosjon. Har prøvd å si at jeg hviler hver sjanse jeg får,men at det kun hjelper en kort stund. og at jeg prøver å komme meg ut å gå tur når jeg orker.
Føler meg avfeid av legen fordi hun ikke finner noe på prøvene. Skjønner at hun ikke kan behandle noe som ikke er der,men hun har seriøst bare tatt 4 prøver og siden de er fine så mener hun jeg er frisk.
Dette er når jeg ikke er gravid altså.
Føler meg bare som en hypokonder som prøver å finne en unnskyldning for å være lat :(

Back
Topp