Slipper brystet

anne29

Andre møte med forumet
Hei! Datteren min er nå snart 3 uker gammel, og ved de siste måltidene har hun fått for seg å stadig slippe brystet mens hun suger. Virker som hun blir helt frustrert og sint inni mellom når hun slipper brystet og skriker i tillegg. Hun har tatt igjen fødselsvekten sin. Hva kan dette skyldes?

Det kan være at hun blir litt irritert fordi melka ikke kommer fort nok? Men vet ikke jeg altså, sønnen min på 3mnd gjør det samme...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Hei! Datteren min er nå snart 3 uker gammel, og ved de siste måltidene har hun fått for seg å stadig slippe brystet mens hun suger. Virker som hun blir helt frustrert og sint inni mellom når hun slipper brystet og skriker i tillegg. Hun har tatt igjen fødselsvekten sin. Hva kan dette skyldes?
Hei!
Det kan ha flere årsaker at din datter slipper brystet når hun ammes. Det kan være at hun blir utålmodig for at melken ikke kommer fort nok. Det kan også være at melken strømmer så fort at hun ikke klarer å svelge unna, og derfor må ha en liten pustepause. En annen årska an være at hun ikke legges godt nok inntil brystet, ogat det derfor kan være anstrengende for henne å die. Det kan derfor være nyttig å passe på at ansiktet hennes snus godt inn mot brystet, slik at hennes mage ligger mot din mage. Den første tiden etter fødsel, kan det også være godt å legge ne pute under barnet for å henne godt opptil brystet. Etterhvert som hun vokser til, og blir lengre og sterkere i kroppen, vil det ikke være nødvendig med støtte av pute lenger. Det høres ellers ut som du er godt i gang med ammingen og at hun får tilstrekkelig med melk i seg. Lykke til i tiden som kommer! Hilsen Elin

Back
Topp