Slimproppen

Ibjorlow

Andre møte med forumet
Hei, hvor lang tid tok det før dere mistet slimproppen til dere var i aktiv fødsel?
Min datt ut i dag og jeg har holdt på med modning nå i 1 uke.
 
Vel, jeg innså i ettertid at den nok gikk lille julaften. Eller var det dagen før ?
Aktiv fødsel.... Vel, vannavgang ca hovmesteren og gevinnen, rier fra midt i julegave åpningen, baby 25 12 kl 00.02, etter at mannen hadde sagt "nå er det ikke julaften lenger".

Jeg kan ikke huske noe slimpropp fra de to eldste, men det var nok den, like før jul. Men 2015, så jeg husker desverre ikke eksakt. Men det var ikke lenge
 
Ble så nedstemt. Kom inn på sykehuset i går med så sterke rier at jeg ble tvunget ned på allee fire. 3 cm åpning. Jordmor sa at det blir nok bebi i natt.

Det ble det ikke etter å holdt på fra 19.00-03 så sluttet alt plutselig.
 
Min fødsel var igangsatt, men slimproppen gikk iallefall 2.mars og så var hun ute rett over midnatt 4.mars :)
 
Hvordan har det gått med deg? :Heartred

Sånn om noen googler og finner tråden:
Første fødsel: Kom som en stor klump èn gang, og 2 dager etterpå var jeg i aktiv fødsel.
Andre fødsel: Gikk jevnt og trutt over flere dager, og rundt 1uke etter den begynte å gå var jeg i aktiv fødsel.
 
Ble så nedstemt. Kom inn på sykehuset i går med så sterke rier at jeg ble tvunget ned på allee fire. 3 cm åpning. Jordmor sa at det blir nok bebi i natt.

Det ble det ikke etter å holdt på fra 19.00-03 så sluttet alt plutselig.
Jeg hadde rier og 4 cm åpning med mellomste, det startet sånn i 6 tiden på morgenen. Og kl 12 hadde jeg altså 4 cm, men riene var borte.
Hun bør føst neste natt.

Babyen din kommer snart om den ikke allerede er kommet
 
Hvordan har det gått med deg? :Heartred

Sånn om noen googler og finner tråden:
Første fødsel: Kom som en stor klump èn gang, og 2 dager etterpå var jeg i aktiv fødsel.
Andre fødsel: Gikk jevnt og trutt over flere dager, og rundt 1uke etter den begynte å gå var jeg i aktiv fødsel.
Dessverre ingen bebi enda, jeg trur jeg nå har gjort alle kjærringråda i boka. er i uke 39 +3 idag.

Jeg sa til samboeren min at hvis den ikke er ute eller ihvertfall aktiv fødsel før neste uke så setter jeg meg på hesten å rir en god tur.

Har hatt ett ganske tøft svangerskap for andre gang, så begynner å bli mektig lei.
 
Jeg hadde rier og 4 cm åpning med mellomste, det startet sånn i 6 tiden på morgenen. Og kl 12 hadde jeg altså 4 cm, men riene var borte.
Hun bør føst neste natt.

Babyen din kommer snart om den ikke allerede er kommet
Dessverre er den ikke kommet.

Med min første fødte holdt jeg på i aktiv fødsel i 48 timer. Måtte bli strippet fra 1 cm til 8. Ble sendt hjem fra sykehuset fordi jeg ikke hadde noen åpning og de mente jeg bare hadde kynnere. 6 timer etterpå hadde jeg rier hver 30 sekund og fremdels bare 1 cm åpning.

Når ho kom ut var det rett inn på intensiven fordi ho ikke pustet.

Så får litt små angst.
 
Dessverre ingen bebi enda, jeg trur jeg nå har gjort alle kjærringråda i boka. er i uke 39 +3 idag.

Jeg sa til samboeren min at hvis den ikke er ute eller ihvertfall aktiv fødsel før neste uke så setter jeg meg på hesten å rir en god tur.

Har hatt ett ganske tøft svangerskap for andre gang, så begynner å bli mektig lei.
Uff, det er virkelig både mentalt og fysisk tungt på slutten! Føles ut som at fødsel aldri vil finne sted. Sender deg mange styrketanker! Har pløyd gjennom de fleste kjerringråd uten effekt med mine andre, men hest har jeg til gode å prøve! Håper det funker for deg, men håper selvsagt at fødsel er i gang lenge før den tid :Heartred
 
Jeg håper på det!
Hvis ikke ungen er ute I morgen, så tar jeg meg en god og humpete ride tur på tirsdagen. så kan jeg heller oppdatere hvordan det har gått.
 
9 Måneder gravid, 5 dager til termin. får se om dette setter igang noe.
 

Vedlegg

  • VideoCapture_20240430-121113.jpg
    VideoCapture_20240430-121113.jpg
    467,7 KB · Visninger: 24
Back
Topp