Slimproppen???

Ugleskogen

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Vet at jeg skal ta medisinske spørsmål med jordmor /føden. Men spør her inne fordet:). Kanskje noen har opplevd det før.

i går kom det ut en geleklump/slim som dekket pekefingeren min helt ned til litt under leddet på midten. Det var gulgjennomsiktig isj med litt størknet brunt blod. Kan det ha vært proppen som gikk allerede nå?? Kom en til i dag., men mye mindre variant pluss en dråpe med størknet blod. Noen som har opplevd noe lignende. Jeg er 30 +1
 
Med førstemann kom alt ut på en gang samme dag som han ble født. Med andremann kom det ut i omganger, også samme døgn som hun ble født. Men det begynte som små slimete tråder/klumper. Er du usikker så ring føden og forhør deg. For jeg vet at slimproppen ka. Jo gå flere uker og dager før noe annet er i gjære, men greit å få det avklart om det er propp eller sinnsyk utflod o_O
 
Hørtes ut som min opplevelse av slimpropp med forrige :bag: Den gikk samme uka eller uka før hun ble født. Har hørt proppen kan gå flere ganger? Eller om de bare mener at den går i flere omganger? :)

Men som @Willeikke skriver, så ta en telefon til føden om det bekymrer deg veldig ❤ Har forstått at den beskytter mot infeksjon, men så lenge vannet ikke er gått så kan en leve som normalt :shy:
 
Min gikk litt og litt gjennom helgen før jeg fødte, men de største mengdene kom dagen før fødsel. Mener å huske at det var ganske mye. Så på mengden du beskriver og hva jeg husker selv så har kanskje ikke hele gått? vet ikke om det har så mye å si for når fødselen skjer, da jeg hadde så og si ingen tegn til fødsel før det nærmet seg mens andre igjen går å kjenner på mye forskjellig flere uker i forveien. Jeg ville forhørt meg med føden/jordmor for å være sikker ☺️
 
Med forrige svangerskapet mitt gikk proppen i alt tre ganger.
Først i uke 28, så i uke 32 og deretter noen dager før fødsel :happy:
Jeg fikk beskjed om at den kunne gå hvis man hadde en hyrdestund som kanskje ble for "tøff" :wacky: Men når den går tidlig så vokser den seg opp igjen heldigvis.
Det eneste man bør være forsiktig med er å ha sex en ukes tid etter den er gått sa min jordmor :)
 
Vet at jeg skal ta medisinske spørsmål med jordmor /føden. Men spør her inne fordet:). Kanskje noen har opplevd det før.

i går kom det ut en geleklump/slim som dekket pekefingeren min helt ned til litt under leddet på midten. Det var gulgjennomsiktig isj med litt størknet brunt blod. Kan det ha vært proppen som gikk allerede nå?? Kom en til i dag., men mye mindre variant pluss en dråpe med størknet blod. Noen som har opplevd noe lignende. Jeg er 30 +1
Hvordan går det, Ugleskogen? Er det kommet mer?
 
Takk for alle svar! Det har ikke kommet noe mer heldigvis. Men har hatt litt utflod med gammelt blod i etterkant. Jeg har ikke hatt sex :wacky: . Skulle gjerne hatt., men den mannen min slutter på et tidspunkt å ha lyst på når jeg er gravid:hilarious:. Jeg er på hytta i høstferien så ble plutselig litt nervøs for at noe plutselig skulle skje. Godt å høre at den kan Gro på plass igjen. Når jeg leser deres erfaringer er jeg temmelig sikker på at det var en del av proppen som datt ut. Men satser på at det drøyer litt lenger før noe viktig skjer:happy:
 
Takk for alle svar! Det har ikke kommet noe mer heldigvis. Men har hatt litt utflod med gammelt blod i etterkant. Jeg har ikke hatt sex :wacky: . Skulle gjerne hatt., men den mannen min slutter på et tidspunkt å ha lyst på når jeg er gravid:hilarious:. Jeg er på hytta i høstferien så ble plutselig litt nervøs for at noe plutselig skulle skje. Godt å høre at den kan Gro på plass igjen. Når jeg leser deres erfaringer er jeg temmelig sikker på at det var en del av proppen som datt ut. Men satser på at det drøyer litt lenger før noe viktig skjer:happy:

Her kommer det rett før fødsel, egentlig første tegn begge ganger. Men da kommer også alt. Min søster mistet litt og litt i flere uker :)
 
Haha, er det bare jeg som tenker på historien om «at slimproppen blir referert til som mannen» når jeg leser overskriften hver gang?:hilarious:

Leste en gang en sånn morsomme fødselshistorier, og en jordmor spurte den fødende om slimproppen hadde gått, hvorpå den fødende kvinnen kontrer med at «han kommer snart, han er å parkerer bilen»:hilarious:
 
Haha, er det bare jeg som tenker på historien om «at slimproppen blir referert til som mannen» når jeg leser overskriften hver gang?:hilarious:

Leste en gang en sånn morsomme fødselshistorier, og en jordmor spurte den fødende om slimproppen hadde gått, hvorpå den fødende kvinnen kontrer med at «han kommer snart, han er å parkerer bilen»:hilarious:
Hahaha jeg dævver. Husker Pernille Sørensen også hadde et poeng med akkurat det på en forestilling:hilarious:
 
Hahaha jeg dævver. Husker Pernille Sørensen også hadde et poeng med akkurat det på en forestilling:hilarious:
Kan mye mulig være derfra. Aner ikke hvor jeg har lest/hørt det. Men tenker alltid på det når jeg leser ordet «slimproppen»:hilarious:
 
Her kommer det rett før fødsel, egentlig første tegn begge ganger. Men da kommer også alt. Min søster mistet litt og litt i flere uker :)
Her kom den også rett før fødsel begge ganger og hørtes ut som du beskriver så hadde helst tatt en telefon til jordmor for å høre :)
Håper lille velger å bli litt til i magen
 
Back
Topp