Slimproppen

Susmu

Betatt av forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Noen andre som har sett noe til denne? Deler av, eller hele min kom i går (34 uker)... Uten blod, men ganske hard mage i dag uten at det fjør direkte vondt... Håper at jenta holder seg inne i hvertfall 3 uker til :-)

Min kom sannsynligvis for flere uker siden, rundt uke 30. :) Har ikke merket noe spesielt til det siden da, er uke 35 nå i morgen.

Jeg hadde en bitteliten blødning og noe slimlignende uke 33+2, og 2 dager etter må det ha vært slimproppen som kom. Har hatt utflod i svangerskapet, men slimproppen var ganske annerledes, mengdemessig og i konsistens. Uke 35+3 nå, ikke merket noe forskjell på andre områder :)

Tror min kom for et par dager siden, er i dag 30 + 6 og håper baby fortsatt holder seg i magen et par uker til :-)

Hadde guloransje slim i uke 31, kan ha vært den. Reagerte ikke på det før et par uker senere da jeg leste om slimpropper ;)

Har ikke merket noe til min slimpropp, men gjør det ingenting at den går? Bør man kontakte føden eller er ikke det nødvendig? Og hvorfor går den?? *grønn førstegangsgravid* :p

Har ikke merket noe til min slimpropp, men gjør det ingenting at den går? Bør man kontakte føden eller er ikke det nødvendig? Og hvorfor går den?? *grønn førstegangsgravid* :p

Den bygger seg opp igjen gjennom hele svangerskapet, så det er helt normalt å miste deler av den gjennom hele perioden :) Ikke noe å bekymre seg over så lenge det ikke følger med andre tegn på fødsel :)

Forrige gang gikk slimproppen noen dager før fødselen begynte, men det var i uke 39, denne gangen har jeg ikke sett spor til den ennå (uke 32).

Her har slimproppen gått over ett par uker nå. Hadde litt vonde kynnere i natt, og våknet med litt blod i trusa i dag. Er 31+5 i dag, så håper lille holder seg der inne en stund til!
Tidligere har den "gått" ca 1-2 uker før fødsel, men det skal jo normalt sett gå helt fint, og som nevnt over; Den danner seg på nytt gjennom svangerskapet.

Den gikk første gang 31 mai(kommer nok ikke til å glemme dato for rett etter siste eksamen!).
Den har også gått flere ganger etterpå, så Joa sett den nok nå :p
Men uten andre tegn til fødsel slapper jeg helt av da :)

deler av den gikk i uke 31, men trur resten kom i går. Det var relativt mye så kan ikke være noe igjen av slimproppen nå :o
Men er like gravid :P
Med storebror mistet jeg sliproppen i det riene begynte og da ville han ut, så med han så var det et "tegn" men ikke nå! :)

Min gikk 1 minutt før vannet gikk i forrige svangerskap men da var jeg 39 uker på vei og hadde masse maserier hele natten før. Regner med det har lite å si når jeg ser hva de andre her skriver...

Her har slimproppen gått over ett par uker nå. Hadde litt vonde kynnere i natt, og våknet med litt blod i trusa i dag. Er 31+5 i dag, så håper lille holder seg der inne en stund til!
Tidligere har den "gått" ca 1-2 uker før fødsel, men det skal jo normalt sett gå helt fint, og som nevnt over; Den danner seg på nytt gjennom svangerskapet.
Oi. Litt spennende da at det begynner å være tegn på modning :-D Tror du det er ting på gang? Husker jeg feil eller hadde du født alle før termin?

Ingen tegn til slimproppen her. Den kom rundt termin på første, over et par dager, men andre ble tatt med KS så da så jeg ingenting til den.

Back
Topp