Slimproppen

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
I går kveld gikk slimproppen, ingen tvil om det. En stor geleaktig klump blandet med blod (beklager detaljer). Det var jo greit, og visste jo at det ikke alltid er tegn på fødsel, i hvert fall ikke med en gang :) men i dag har jeg hatt masse lysebrunt slim hver enste gang jeg har vært på do, og det er ikke lite heller. Er dette normalt og fortsatt en del av slimproppen? Hvor mye slim skal det egentlig være i en sånn propp i så fall? :P hvor lang tid tok det for deg fra slimproppen gikk til fødsel startet? Her er jeg 10 dager på overtid, så håper jo på NÅ ;)

Jeg kan ikke huske at det kom noe særlig mer slim etter slimproppen, men har forstått at det er veldig forskjellig fra person til person:)

Hos meg gikk den omtrent samtidig som riene begynte så smått, og det gikk vel 17-18 timer fra den gikk til lille gutten min var ute:) 2,5 time av dette var aktiv fødsel!

Skjedd noe mer? Rier?unormalt mange dobesøk? Kvalme? Jeg krysser fingrene for at det sparket i gang for deg i og med at du er såpass på overtid. Lykke til ;-)

Skjedd noe mer? Rier?unormalt mange dobesøk? Kvalme? Jeg krysser fingrene for at det sparket i gang for deg i og med at du er såpass på overtid. Lykke til ;-)
Veldig mye mer nedpress, og generelt menssmertevondt, men ikke noe regelmessig eller som jeg mistenker er rier :( ekstra kvalm og svimmel, men faktisk blitt hard i magen til forskjell fra hva jeg normalt pleier å være :-/ merkelig! Ja får håpe det skjer snart i hvert fall :) takk!

Kan ikke huske at det kom noe mer etter første runde med slim.. Er også usikker på mengden, men jeg var ikke i tvil. Kan godt hende det kom mer de to timene jeg var på sykehuset før han kom, det vet jeg ikke.

Men altså, forrige fødsel startet med kynnere/rier, slimpropp og løs mage i den rekkefølgen. Omtrent samtidig her altså, og han var ute åtte timer etter første tegn.

Håper det starter ordentlig for deg nå!

Sniker fra september ;) Da slimproppen min gikk med førstemann, tok det 2-3 timer før riene begynte. Og fra første rie til han var ute, så tok det 5 timer ;)

Jordmor sa til meg at dersom slimproppen gikk og det var blod i den så kunne man godt ringe inn til føden for å høre. For det kan bety at babyen ligger veldig langt nede og presser på. Men samtidig så kan det jo gå lang til fra slimproppen går til fødselen starter. Rimelig sikker på at den har gått her også, men over lenger tid.

Sniker fra juli :) slimproppen min gikk i uke 33 og da hadde jeg blod med slim i 1,5 uke :P fødte ikke før 41+0 :P men siden du er så langt over tiden så kommer det nok raskt :P

Nå må det snart være din tur, krysser fingrene for at dette er starten på fødselen og at du er i fødsel nå, eller har født ☺☺ Masse lykke til ☺

Når min gikk med forrige, var det bare mye slim en gang. Ikke noe blod. Men så kom heller ikke riene i gang heller. Tror dette er like individuelt som fingeravtrykk :p

Back
Topp