Slimproppen...

SofieSofie

Lillegutt <3
Januarhula 2014
Blei litt overraska i stad da jeg oppdaga at slimproppen hadde gått. Har også liggi med kraftige kynnere i et par netter og har ikke klart å sove ett eneste minutt den siste natta... flere som har det sånn som meg?

Er jo "bare" i uke 35 og håper jo han holder seg i magehuset sitt til etter nyttår :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Min slimpropp har gått i bruddstykker de siste dagene! Begynte forsividt med litt rosa utflod forrige mandag, så var det rolig en uke før det startet igjen nå på mandag, da kom det mer blod og brunt... Trodde jeg var ferdig i går, men har hatt det litt i dag også. Føler meg også sliten i korsryggen, selv om jeg både har slappet av og vært i bevegelse i dag (stivner lett i ryggen) Så her er det modning på gang. Er straks 37 fullgåtte uker :D Har lest at slimproppen kan gå alt fra dager til uker før fødselen starter, så det trenger egentlig ikke bety noe annet enn at kroppen gjør seg klar :)

Skjønner jeg begynner å bli utålmodig når jeg også har lyst på en slimpropp som gåro_O
Slimproppen kan gå lenge før fødsel og er ikke et tegn på at fødsel starter. Mye bedre om vannet går :) Da er du sikker på at det ikke er lenge til du får møte den lille :)

Hadde noe 'propplignende' greier igår morges, med litt ferskt blog, og veldig sterke ryggsmerter delar av natta og mesteparten av dagen. Men det vart med det. Har hatt litt vondt innimellom idag og, men rekner med det berre er modning på gang. Er 34+4 idag :)

Husk at slimproppen kan gå opptil flere ganger, og lenge før fødsel. Greit å ikke få de store forhåpningene! :P
Den gjendanner seg gjerne også hvis den går tidlig. :)

Ja, det at den kan gå lenge før fødsel ser det ut til at alle har skjønt, men gøy at det skjer ting uansett ;)

Hadde noe 'propplignende' greier igår morges, med litt ferskt blog, og veldig sterke ryggsmerter delar av natta og mesteparten av dagen. Men det vart med det. Har hatt litt vondt innimellom idag og, men rekner med det berre er modning på gang. Er 34+4 idag :)

Sniker jeg... om vondtene ikke gir seg ville jeg ringt føden. Mine premature rier begynte sånn i uke 34+6:o

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Slimproppen kan gå lenge før fødsel og er ikke et tegn på at fødsel starter. Mye bedre om vannet går :) Da er du sikker på at det ikke er lenge til du får møte den lille :)
Sannhet med modifikasjoner. Vannet mitt gikk i uke 17 og gutten kom uke 27 +1

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Sannhet med modifikasjoner. Vannet mitt gikk i uke 17 og gutten kom uke 27 +1

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Prøvde de da å stoppe fødsel siden det var så tidlig? At vannet ditt gikk i uke 17? Samt lungemodningssprøyte osv

Jeg er bare en dag bak deg :) Jeg hadde det samme greiene i natt... bare enda vondere! Og det har ikke gitt seg ennå. Hvordan har du hatt det?

Sniker jeg... om vondtene ikke gir seg ville jeg ringt føden. Mine premature rier begynte sånn i uke 34+6:eek:

Da må jeg bare spørre.. åssen vet man at det er rier? Selv har jeg jo så vondt at jeg har ikke sovet på to døgn for det føles ut som ryggen skal knekke og har noen skikkelige tak foran i magen, som menssmerter. Men de er ikke regelmessige... at all... Og merka du at babyen oppførte seg annerledes? :)

Jeg er bare en dag bak deg :) Jeg hadde det samme greiene i natt... bare enda vondere! Og det har ikke gitt seg ennå. Hvordan har du hatt det?
Smertene var veldig uregelmessige, og gav seg heldigvis etter ei stund :) Har ikkje hatt smerter i natt og til no idag, satser på at det heldt seg sånn til over nyttår!

Da må jeg bare spørre.. åssen vet man at det er rier? Selv har jeg jo så vondt at jeg har ikke sovet på to døgn for det føles ut som ryggen skal knekke og har noen skikkelige tak foran i magen, som menssmerter. Men de er ikke regelmessige... at all... Og merka du at babyen oppførte seg annerledes? :)
Det er sånt modningstull som livmora driver med! :p Kan starte og stoppe mange ganger før det virkelig setter igang på ordentlig. Da blir det mer regelmessig. :)

Rier kommer med bare 5-6 min mellomrom og varer i ca 1 min. De starter svakt,så bygger de seg opp tkl å bli veldig vonde,for så å bli svake igjen og gi seg.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg hadde 3 dager med sånt før vannet gikk.(det gikk fordi jeg har unormal form på livmora) Uregelmessige vonde kynnere, tak i ryggen.. babyen var litt mindre aktiv:)

Prøvde de da å stoppe fødsel siden det var så tidlig? At vannet ditt gikk i uke 17? Samt lungemodningssprøyte osv
De gjorde ingenting før jeg kom inn med blødninger i uke 23+5.Da fikk jeg lungemodningssprøyter første gang. Det var bare vannet som gikk, ikke fødsel som startet :) Lekket vann frem til fødsel i uke 27+1. Da prøvde de å stoppe fødsel uten hell.

Har sterke kynnere hver natt, ønsker hver gang at det skal være rier :(

Jeg hadde 3 dager med sånt før vannet gikk.(det gikk fordi jeg har unormal form på livmora) Uregelmessige vonde kynnere, tak i ryggen.. babyen var litt mindre aktiv:)

Hm.. Jeg har hatt det helt likt de siste dagene, men heldigvis i natt så var det stille. Babyen var tilbake til sitt normale. Hehe. Litt til og fra, men ikke på langt nær så ille og vondt som det har vært. Det var nok bare litt modning på gang trur jeg :)

Back
Topp