Slimproppen?

mw87

Blir kjent med forumet
Ble litt usikker nå, hvordan ser slimproppen ut? Var på do i sta, og så at i truseinnlegget hadde jeg en geleaktig klump. Den var blank, og størrelsen med en tikroning eller noe. Har aldri hatt sånt før, kun vanlig utflod.
Kan det være slimproppen som ha gått? Er i uke 34 i morgen.

Kan være en del av den, men den kan gå flere ganger før du faktisk går i fødsel :)
Så lenge den er blank, tror jeg ikke det var så farlig. Har kunn hatt små deler som har kommet her. Tidligere sv.skap har jeg ikke sett noe til den.

Det kan godt hende at det er en del av slimproppen ja :)
Men det trenger ikke nødvendigvis bety at du går i fødsel de nærmeste dagene. Men jeg tror at du nå må begynne å passe på hygienen, mener å ha hørt at man må passe på når slimproppen begynner å gå.
Du kan jo evt ringe føden og si ifra om at du tror slimproppen går. De vet nok bedre enn oss hva det kan bety :)

Her er det litt og litt som går om dagen :)
Men, selvom den går betyr det ikke at man føder snart - men om du tror den er gått så skal du holde deg unna offentlige bad (pga. fare for infeksjoner) :)

Det hørres ut som slimproppen ja :-)
Enten hele, eller deler av den. Og det er ingen fasit på ka farge den skal ver.
Noen er med blod, andre uten. Men du ser lett forskjell på det og evt utflod.
Vist du e voldsomt usikker, så kan du googla "mucus plug" :-P hehe

Takker for svar folkens :)  googla det mucus plug greia, og det ser ut til at det var slimproppen gitt :p   var farlig likt noe iallefall :p
Skal på gravidtreff i morgen, jeg får ta meg en prat med jordmora da å høre hva hun sier :)

sist gikk deler av min en uke før fødselen startet, for noen tar det jo enda lenger tid, mens andre kommer den ikke før selve fødselen er i gang..

Er spennende når det begynner å skje litt! hehe Selv om det kan ta lang tid fortsatt!

Her var det ingen tvil da slimproppen gikk. Visste veldig lite om den på forhånd, men hele kom på en gang. den var helt blank med blodstriper og veldig seig! Den kom vel ca 4-5 timer før vannet gikk.

Tror også min gikk for to dager siden og var på kontroll hos jordmor i dag. Jeg har my stikkninger i underlivet og hun mente de to tingene kunne være et tegn på at fødselen kunne starte innen to uker, men behøvde ikke å skje heller. Her tyder alt på seteleie så hun ville helst ta en ultralyd for å sjekke, så skal inn til dette neste uke. Jeg er 33+ 3.

Jeg sa til jordmor at jeg trodde kanskje at en del av slimproppen ha gått, og fortalte litt hvordan det så ut.
Hun kunne si til meg at det kanskje var en del utflod å sånt, men jeg sa at jeg ha aldri hatt sånn utflod før. Og jeg har hatt det hele svangerskapet egentlig.
Så det kunne være en del av slimproppen, men syntes også at det var litt tidlig. Men så lenge det ikke lakk fostervann så gikk det bra :)

Back
Topp