slimproppen? * oppdatert*

Heidi10+12

Gift med forumet
lurer litt på om den har gått her nå.. ?!

var på do i stad og da kom det en litt stor klump med slim*sorry detaljer*
den var litt glu/hvit og det var litt røde tråder i den..
men ikke no blod...

kan det ha vært slimproppen??
hva skal jeg gjøre i så fall..? er det farlig likkom?

ringte føden nå og de sa det hørtes ut som slimproppen.
trente ikke komme inn å skjekke det nå, men skulle være veldig obs og ringe igjen hvis det var noe som helst av endringer.. allså mer kynnerer, nedpress, smerter i ryggen ol.

JM sa at slimproppen ikke var noen direkte tegn på fødsel..men at den kunne starte dom andre tegna.. ??? som vannavgang og rier..

jaja.. får bare vente å se/kjenne da..[:)]

Ville ringt føden og spurt, for jordmoren min sa at slimproppen løsner senest to uker før fødsel.. Og det er jo ikke to uker til 23.mai. :) Men det kan jo være utflod-oppsamling og.. Vet virkelig ikke, men ville nok ringt for sikkerhets skyld! :) Lykke til:)

Den kan komme i mange former og behøver ikke indikere på start av fødsel. Har hørt flere har gått 3-5 uker i allefall etterpå, Noen sier også at den kan gå flere ganger eller i flere omganger.[:D]
Hos meg gikk den i uke 39 sist og den var veldig tynnflytende. Siden hodet ikke var festet og de var usikre på om det var vannavgang, måtte jeg inn til sjekk. På vei inn startet riene- Så det kan bety så mangt med denne proppen. Ta en tlf til føden om du er usikker. Ikke noe å tape på det[;)].Lykke til!!!

Sist gang gikk min slimpropp etter at riene startet. Den såg ut som et rompetroll med blod... [:'(]

Jeg hadde tatt en tlf til føden og sjekket med dem [:)]

hei...sniker fra juni jeg

-Ville bare si at du burde sjekke med føden om dette kan være slimproppen (det hørtes sånn ut - ser ut som en svær snørrklump - med litt blod i), de vil sikkert sjekke deg.
- ikke sikkert det er et tegn på start på fødselen, men det kan være (bare til info gikk jeg 10 uker etter at min gikk, det kom ny sa de...[&:]).

Ønsker deg lykke til!

Jeg har hatt en del slimklumper inni mellom, men det har aldri vært røde tråder i eller blod. Så hos meg har det nok bare vært slimoppsalmlinger.
Dersom du er usikker så kan du jo prate med jordmor i morgen.
Fødselen trenger ikke starte på mange uker enda selv om det var den som gikk nå. Så jeg hadde ikke bekymret meg[:)]

da ser jeg ann i natt så får jeg ringe å høre i mårra..
vil helst ikke inn på føden i natt..

ORIGINAL: TITTIN72

hei...sniker fra juni jeg

-Ville bare si at du burde sjekke med føden om dette kan være slimproppen (det hørtes sånn ut - ser ut som en svær snørrklump - med litt blod i), de vil sikkert sjekke deg.
- ikke sikkert det er et tegn på start på fødselen, men det kan være (bare til info gikk jeg 10 uker etter at min gikk, det kom ny sa de...[&:]).

Ønsker deg lykke til!

ja det var akkurat sånn den så ut [&:] veldig ekkel..

Har hatt slimklumper flere ganger, men de har vært hvite - ikke noe blod i (jeg har termin 4.5). Skader jo ikke å ringe å høre [8|]

Hadde jeg mistenkt at slimproppen hadde gått ville jeg ringt til føden for å snakke med de. Siden du har hatt så mye kynnere og betydelig svekket livmorhals er det ikke sikkert det blir dannet en ny slimpropp til deg (om det var den som kom)

jeg har lest at slimproppen til noen såg omtrent sånn ut .
du burde kanskje ringe å sjekke.

forresten så kan den gå også tettne seg. eller at det går litt og litt.

Min slimpropp så sånn ut da den kom ut da jeg gikk med jenta mi sist, husker ikke akkurat hvor lenge det var før fødselen, men det var en god stund før... Ring føden i mårra du, så lenge det ikke finnes andre tegn til fødsel hadde jeg også venta og fått meg ei god natt søvn i egen seng! Lykke til!

slimproppen min gikk for tre dager siden, og den er som du beskriver [;)] men så lenge jeg ikke fikk noe spesielt med kynnere eller lignende av det så gidder jeg ikke gjøre noe med det... den kan gå mange ganger i et svangerskap som regel danner det seg en ny en [:)] forrige svangerskap gikk slimproppen på dagen på termindato, og hun kom på natten , så  det kan bety så mangt, men du har vel hatt litt småkomplikasjoner fra før har du ikke det ? (mulig jeg er helt på jordet) men da ville jeg vel kanskje ringt inn i det minste, og holdt veldigøye med forandring i kynnerne osv... lykke til [:D] det går nok bra :)

Det hørtes ut som slimpropp, ja.. Det er ikke farlig og du trenger ikke å gjøre noe spesielt. 

Må få høre hvordan det går - hva de sier på føden[:)]
Høres ut som slimproppen, uten at det trenger bety at det blir fødsel med det første. MEN med din utvikling se siste ukene, vil de nok sikkert ha deg inn for en sjekk? (Det var du som hadde mye kynnere og forkortet livmorhals??)

har oppdatert på toppen [:)]

Back
Topp