Slimproppen gikk uke 34

Cupcake90

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Slimproppen min gikk nå nettopp. Er i uke 34. Ifølge det jeg googler kan det ta dager/uker før fødsel er i gang. Men nå svirrer tankene og alle tegn blir over analysert! Andre som har vært borti det samme?
 
Den kan gå mange ganger, det dannes raskt en ny....veldig dårlig indikasjon på nært forestående fødsel...
 
Ja den kan gå flere ganger og betyr ikke i seg selv at noe er på gang. Men om du derimot kjenner andre tegn som kraftige regelmessige tak, så bør du ringe føden :)
 
Slimproppen min gikk nå nettopp. Er i uke 34. Ifølge det jeg googler kan det ta dager/uker før fødsel er i gang. Men nå svirrer tankene og alle tegn blir over analysert! Andre som har vært borti det samme?

Min gikk i uke 30/31, altså et par uker siden nå. Var plaget av kynnere et døgn, så roer det seg litt ned. Hadde regelmessige maserier et døgn noen dager senere, men det har også roet deg ned.
Ringte føden og fikk beskjed om at slimproppen alene eller med kynnere betydde lite. Om maserier/rier blir vondere og oftere eller blodig utflod så måtte jeg komme inn med en gang.
Opplever generelt økt utflod, mer press, flere vonde kynnere i senere tid, men det har ikke startet noe. Man skal også følge med på om baby fremdeles er aktiv i magen, noe den er her.
 
Min gikk i uke 30/31, altså et par uker siden nå. Var plaget av kynnere et døgn, så roer det seg litt ned. Hadde regelmessige maserier et døgn noen dager senere, men det har også roet deg ned.
Ringte føden og fikk beskjed om at slimproppen alene eller med kynnere betydde lite. Om maserier/rier blir vondere og oftere eller blodig utflod så måtte jeg komme inn med en gang.
Opplever generelt økt utflod, mer press, flere vonde kynnere i senere tid, men det har ikke startet noe. Man skal også følge med på om baby fremdeles er aktiv i magen, noe den er her.

Takk, alt dette var veldig betryggende å lese. Skal passe på å følge med på dette :)
 
Takk, alt dette var veldig betryggende å lese. Skal passe på å følge med på dette :)
Ja, leser på samme tingene selv og følger nøye med på alt av symptomer. Av det jeg har lest kan jeg gå med maserier av og på i flere uker uten at det har noe å si også.
 
Min gikk i uke 24 (tror jeg), men tror den har blitt lagd på ny. Har hatt en del utflod i perioder og idag (34) litt blodig, tolker det som tegningsblødning.. men ingen tegn til fødsel hverken da eller nå :)
 
Last edited:
Sniker

Jeg har trodde at slimpropp hadde gått flere ganger som gravid, men det var nok heller at den fornyes seg og deler ramlet ut. Da slimproppen faktisk gikk var det mye slim blandet med rødt og brunt blod. Dette som kom før det var mer gul/grønngule slimklumper (sorry tmi)
Dette gjaldt for min del i 2 svangerskap.
 
Sniker jeg også..

Jeg har lenge mistet små deler av slimproppen, og er kun kommet til uke 28 :) Den fornyer seg hele tiden. Men skjønner spenningen, i og med at du har kommet så langt!

I mitt forrige svangerskap gikk den 40+0, men da med blodstriper i. Fødselen startet 40+1 med rier og gutten var født 40+2 ☺️
 
Sniker

Jeg har trodde at slimpropp hadde gått flere ganger som gravid, men det var nok heller at den fornyes seg og deler ramlet ut. Da slimproppen faktisk gikk var det mye slim blandet med rødt og brunt blod. Dette som kom før det var mer gul/grønngule slimklumper (sorry tmi)
Dette gjaldt for min del i 2 svangerskap.

Noe som ligner en snørrklyse og mengde med en full teskje kan være slimproppen. Det må ikke bestandig være med blod. Forrige gang prippen gikk her så inneholdt det ikke noe blod, men fødsel ble det likevel.
 
Min har gått 2 ganger nå, bare litt av den sikkert. Kom blod/noe brunt når den gikk siste gangen med førstemann når fødselen allerede var i gang:smug:
 
Noe som ligner en snørrklyse og mengde med en full teskje kan være slimproppen. Det må ikke bestandig være med blod. Forrige gang prippen gikk her så inneholdt det ikke noe blod, men fødsel ble det likevel.

Helt sant, men her deler jeg MIN erfaring ;)
Noen ser aldri noe til proppen og den er som sagt ikke noen god indikasjon alene på fødsel
 
Vannet mitt gikk for 1,5 t siden. Så nå ligger jeg på føden hvor de tar prøver av meg
 
Takk alle sammen ♥️ må bli liggende i 3 døgn med antibiotika. Så hvis ikke riene starter av seg selv blir jeg sendt hjem
 
Takk alle sammen ♥️ må bli liggende i 3 døgn med antibiotika. Så hvis ikke riene starter av seg selv blir jeg sendt hjem
Ok, hvor langt er du? 33+ noe?
håper baby blir inne noen dager til ❤️ er nok det beste selvom fødsel såpass “lite” før pleier å gå veldig greit
 
Back
Topp