Slimproppen gått uke 33?

MinusNinus

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2015
Julibaluba 2017
Fikk etter en telefon til KK pga en slimete klump etterfulgt med masse ferskt blod beskjed om at slimproppen var gått, men at det ikke var noe av betydning. Jeg trodde at når slimproppen gikk var det sjeldent man gikk 7 uker til før fødselen er i gang? Fikk selvsagt ikke spurt jordmor om dette, var mest lykkelig over at det ikke var noe å bekymre seg over ;) noen som vet?

Fikk etter en telefon til KK pga en slimete klump etterfulgt med masse ferskt blod beskjed om at slimproppen var gått, men at det ikke var noe av betydning. Jeg trodde at når slimproppen gikk var det sjeldent man gikk 7 uker til før fødselen er i gang? Fikk selvsagt ikke spurt jordmor om dette, var mest lykkelig over at det ikke var noe å bekymre seg over ;) noen som vet?

Skjedde akkurat det samme med meg på fredag. På natten fikk jeg i tillegg kynnere i to timer, hvert 6 minutt. Men så ga det seg plutselig. Har 5 uker til termin. Ringte Kk jeg og og de sa at det er typisk at man tror fødselen går i gang for så å gi seg. Modning sa de det var. Men både lege og jordmor har sagt at det kan tyde på at det ikke er mange ukene igjen til fødsel. Ikke at det var så eksakt da :p

Skjedde akkurat det samme med meg på fredag. På natten fikk jeg i tillegg kynnere i to timer, hvert 6 minutt. Men så ga det seg plutselig. Har 5 uker til termin. Ringte Kk jeg og og de sa at det er typisk at man tror fødselen går i gang for så å gi seg. Modning sa de det var. Men både lege og jordmor har sagt at det kan tyde på at det ikke er mange ukene igjen til fødsel. Ikke at det var så eksakt da :p
Ja jeg hadde kynnere i forkant av dette, men ikke nå i etterkant. Aldri godt å vite, men tenker det du sier at det kan være baby melder sin ankomst før termin.

Jeg har fått beskjed om at slimproppen kan gå flere ganger før fødsel, og ikke nødvendigvis har noe å si på når jeg blir å føde av jordmor :p

Slimproppen kan gå flere ganger dessverre... Den bygger seg opp igjen. Sist gikk den i uke 35, men måtte bli satt igang 10 dager over termin... Skuffa da ja! Men ja, det kan også være et tegn på at fødsel nærmer seg :) Spennende!

Last edited:
Jeg har fått beskjed om at slimproppen kan gå flere ganger før fødsel, og ikke nødvendigvis har noe å si på når jeg blir å føde av jordmor :p
Er nok litt sannhet i det ja. Til tidligere den går, til mindre betydning har det. Danner seg ofte en ny hvis det er lenge til termin

Min går stadig vekk føler jeg :P kommer små klaser med slim, men det har ikke vært noe blod enda da.. Sist gikk hele 8 dager før fødselen og da var det blod i. Du får bare håpe du kommer deg til uke 37 :) Blir spennende å se fremover da :)

Takk damene! Godt å ha dere! ❤️

Ja nå er det egentlig bare å vente... Ingenting å merke i dag, litt kynnere men det er etterhvert normalt for meg. Det var masse liv i går kveld på den lille, full fest faktisk, som om h*n ville gi beskjed om at alt var vel med ham/henne om ikke annet ;)

Min gikk forje mandag 32+5, masse tykt slim med blod, pluss sterke kynnere i forkant og etterkant, men en del nedpress. Jordmor sa at i mange tilfeller går den et par dager før fødsel, men at den også kan gå noen uker før :) så nå er jeg ikke så stresset lengre :p

Back
Topp