Slimpropp

Frublomsterpotte

Betatt av forumet
Hei alle gravide :) jeg er i uke 27, og har sittet i badekaret og sett på serier i 1,5 time nå. (så deilig!!) når jeg gikk ut og skulle inn i dusjen for å spyle av meg skummet kom samboeren min ned, da ser han på meg og sier "har du på deg ob?" da jeg kikker ned henger det en hvit slimete greie ned mellom bena.. jeg tok den vekk og måtte jo selvfølgelig se på den - den var veldig seig og slimete. Jeg kunne tøye og dra i den ganske langt uten at den "sprakk". Jeg bare lurer på om dette kan være slimproppen? Den var lys/gul/gjennomsiktig.

Andre med erfaring?

Har opplevd så seig utflod før, tror ikke det nødvendigvis er slimproppen

Jeg har ofte veldig seig utflod. Kan komme ut som en tjukk klump og jeg kan strekke den ganske langt, som el slim. Jordmor sier det er helt normalt pga alle hormonene.[emoji5] Slimproppen husker jeg som glass/geleaktig, og det var myye av den!

Det minner litt om eggløsningsslim på en måte.. tenker litt på dette med at man ikke skal bade osv når den er gått!? Håper ikke det gjorde noe da, om det var den. Merker jeg noe etterpå? Noe utflod eller lignende som forandrer seg om den er gått?

Høres veldig ut som når slimproppen gikk med sønnen min [emoji849] Satt leenge i badekar, og da jeg gikk ut ramla samme sakene ut. Var på sykehuset da (to dager før fødsel, for snart 10 år siden) og jordmor sa dette var slimpropp.

Men, trenger ikke være farlig. Hørt at det kan dannes ny [emoji849] Jeg hadde nok hørt med jordmor for å være helt sikkert!

Jeg mistet min/deler av min i uke 23, og den var som en liten glassmanet. Kunne tørke den matt på en måte. Men de kan helt sikkert se forskjellige ut. Ut fra klumpen var det en lang tråd som var ganske tjukk, med gjennomsiktig tjukt slim rundt og "tråder" innvendig. Legen min sa det var helt ufarlig, det dannes ny dersom den går veldig tidlig, men vær forsiktig med å bade i klorvann den første iden etter. :) har ikke merket noe forskjell egentlig, men etter dne gikk har jeg blitt veldig øm nedentil, gjør vondt å ta av trusen liksom :p men det trenger jo ikke å has ammenheng heller :)

Jeg mistet min/deler av min i uke 23, og den var som en liten glassmanet. Kunne tørke den matt på en måte. Men de kan helt sikkert se forskjellige ut. Ut fra klumpen var det en lang tråd som var ganske tjukk, med gjennomsiktig tjukt slim rundt og "tråder" innvendig. Legen min sa det var helt ufarlig, det dannes ny dersom den går veldig tidlig, men vær forsiktig med å bade i klorvann den første iden etter. :) har ikke merket noe forskjell egentlig, men etter dne gikk har jeg blitt veldig øm nedentil, gjør vondt å ta av trusen liksom :p men det trenger jo ikke å has ammenheng heller :)

Det var en veldig fin forklaring på hvordan den så ut. Skal ringe jordmor bare sånn i tilfelle, om det er noe jeg må foreta meg. :) skal klare å holde meg unna offentlige bad en liten stund. Hihi jeg har ikke noe vondt heldigvis.

Samme skjedde med meg i dag. Jeg hadde ikke badet da. Men funderte i om det var den :p
Dannes ny likevel, så kommer ikke til å tenke mer på akkurat det. 27 uker i morgen..

Back
Topp