Slimhoste....

Tara08

Flørter med forumet
Har en 3 åring her som hele livet sitt har sliti med reflux og oppkast.. Men nå har hun blitt kvitt refluxen, men så fort hu får en antydning til forkjølelse, så vises dette med hosting, hosting og atter hosting.. Hele døgnet og oppkast (slim) så fort hu legger seg ned!! Legene sier d samme hver gang at d må bare gå over av seg selv og vi kan bruke bisolvon som er slimløsende, men dette hjelper overhode ikke. Må legge til at hu er ikke forkjøla på noe som helst annen måte, ikke snørrete, ikke feber, ikke slapp.. Kun hosting! Og dette varer i 2-3 uker av gangen som regel. Hu blir jo aldeles utslitt av mangel på søvn pga d og liker ikke å legge seg fordi hu veit at hu kommer til å kaste opp..
Stakkar jenta mi.. Er helt rådvill og syns d er helt bak mål at legene ikke kan prøve å hjelpe oss...
Vi har også prøvd astmaspray som ikke virket og bricanyl som heller ikke virker..

Har dere noen råd som har virket på deres barn???

Jeg ville forlangt å få en utredning hos en barnelege for å se om det er astma.
Sønnen min var sånn som liten, og Singulair tabletter var det eneste som virket på ham.

La henne "sitte" og sove, gjerne i en bilstol, eller bygg opp sengen, og ha det kaldt i rommet er generelle gode råd mot hoste.
Hold brystkassen avkjølt, ikke dyne og pysj der. Legg eventuelt noe kjølende på brystkassen ved hosteanfall. Det hjelper på "vanlig" hoste i alle fall.

Alias skrev:
Jeg ville forlangt å få en utredning hos en barnelege for å se om det er astma.
Sønnen min var sånn som liten, og Singulair tabletter var det eneste som virket på ham.

La henne "sitte" og sove, gjerne i en bilstol, eller bygg opp sengen, og ha det kaldt i rommet er generelle gode råd mot hoste.
Hold brystkassen avkjølt, ikke dyne og pysj der. Legg eventuelt noe kjølende på brystkassen ved hosteanfall. Det hjelper på "vanlig" hoste i alle fall.

Ja lurer på om jeg er nødt til å få en  skikkelig utredning altså.. De har jo satt henne på astma spray (ventoline og flutide), men d hadde ingen virkning! Men kanskje sånne tabletter hadde vært noe...Takk for svar:)

Back
Topp