Slim. Treng svar. *lang*

Sofie.

Forumet er livet
Tobias slit veldig med slim når han skrik. Nu har han nettopp hatt en 2 timers økt m skriking. [:(]
Va på legevakta me han i forrige uke. Legen der påsto at han ha astma, men gav han ikke medisin eller noe for å se om det hjalp.. Bare lytta litt på lungene og diagnotiserte han sånn uten videre og sendt oss heim.
E e en hysterisk mamma som feiltolka da slimet eller kan en liten gutt på 2 mnd ha astma??? E ska t fastlegen min med han på fredag, så da ska e be om full sjekk på Tobias.
Har aldri hørt eller opplevd så små babyer med astma, men at de kan ha rs-virus og få inhalasjon for det... (Jobba i 4 år på barnemedisinsk avd.)
Bi han urolig igjen så bi e å kle på han og så dra en tur på sykehuset for eventuelt å få sugd opp slimet.
Men for øyeblikket har han søvna og pusta helt fint.. Så ka da e førr nåkka må føglan vet..
Ene lege/helsepersonell si at da e pga tarman ikke e utvikla at han har så mye slim, en annen si at han har astma, en tredje si at han bare har litt slim i halsen(enda e kjenn at da dura i lungene hans når han skrik) og en fjerde si at han har kolikk[&o][&o][:(]
Har sprøytet saltvann i nesa på han og gitt han mm, men virka ikke som noe hjelp når han skrik sånn. Men så når han bi rolig igjen så e han helt fin. Hør ikke at han surkla eller nåkka[8|]

Vanskelig å si... trodde heller ikke de fikk astma så tidlig... [&:] Eldstegutten min fikk astma da han var 2 år. Men trodde de var beskyttet når de var så små. Håper legene blir enige etterhvert da, og at du får en grundig sjekk av han på sykehuset. Så de kan gi noen svar..

Han søv helt t kl 06.10 i mårrest, så vanskelig for å tru at da e astma. Da burde han være tett hele tiden...

krev at en barnelege sjekka han du. Det gjorde vi etter utallige legevakt besøk å en brøte med teoria om karfor han fekk feber heile tida. Følg vertfall magefølelsen din.

Ja. Har heldigvis en veldig flink fastlege som tar pasientene seriøst[:)]
Så han bi nok å send oss videre t undersøkelse. Har time hos han i mårra.
Men da som e litt merkelig e at da e kun når Tobias skrik at han bi slimåt, så i følge min magefølelse så e da kun at han produser mye slim når han skrik, har ikke følelse for at han har astma (ingen i min eller bf sin familie har astma. Kun fostersøster, men det gjelds ikke)

Ikke for å være frekk mot de ansattae på legevakten, men de legene kan jo veldig lite om barn og babyer!! Ville fått barnelege på barneklinikken til å sjekke ham jeg. Ville heller ikke tro at det er astma siden det kun er når han skriker at han sliter med slimet - men så er ikke jeg lege heller...RS virus ville vel gitt symptomer hele tiden, ikke bare ved skriking? Få en henvisning til barnelege du, om du ikke har en legevaktordning på barneklinikken der du bor - slik at du bare kan kontakte de med en gang..Du kan jo eventuelt og bare ringe barneklinikken??

Han gulpa opp slim og spytter det ut, så ja e ser slimet. Kjenn også at da durer i lungene og at han får problemer med å svelge når han e så slimåt. Men så roa alt seg når han søvna. Så e har ikke pepling på ka som plaga gutten min. Her har vi fått beskjed hos hs at vi ska dra rett på barneavd på sykehuset hvis babyene bi syk a nåkka slag.
E har jobba i 4 år der så e kjenn nesten alle på den avdelingen (Noen har begynt der etter at e slutta der) så e veit at vi får hjelp hvis da trengs. [:D] Og e kjenn alle barnelægan der, så e ska få fastlegen min t å skriv henvisning t sykehuset.

Hvis du kjenner alle der ville jeg bare reist på en visitt og sjekket opp i det samtidig! Stress å måtte vente på henvisning

Ja, men samtidi så vell e ikke ta han me på ei avd som e full av smitte[&o] Og risiker en annen sykdom... Valgets kvaler.. Ska t legen i morgen så e får se om korsen kvelden bi. Førr da e kun litt på kvelden at han bi slimåt og surklåt.

ORIGINAL: Sofie.

Ja, men samtidi så vell e ikke ta han me på ei avd som e full av smitte[&o] Og risiker en annen sykdom... Valgets kvaler.. Ska t legen i morgen så e får se om korsen kvelden bi. Førr da e kun litt på kvelden at han bi slimåt og surklåt.

Tenkte jeg ikke på nei! Nei da er det best å gjøre det på annet vis ja![;)]

Ska be om full sjekk. Har klaget på mye slim til flere leger samt hs, men alle har ment på det e skrev på første innlegget[&o]
Nu søv han formiddagsluren sin, og ikke antydninger til at han har slim i halsen eller kor da sitt... Heller ikke hatt antydninger t det i natt, da han søv 9 tima i strekk... Blid og fornøyd gutt som væks og legg på seg, så litt rart også hvis han har rs-virus.... Ikke snørråt eller hoste.

Hm -er det ikke litt vel lenge å sove 9 timer i strekk når de er så små? Har du snakket med helsesøster/lege om det? At det ikke er at han er syk som gjør at han sover så mye? At han blir slapp og dorsk?

nix ikke lenge. hs sa at det va helt normalt og at vi va heldi som ha en så snill unge som søv heile natta.[:)]. gutten e frisk som en fisk[:D]

ha snakka m legen på helsestasjon om det også. han syntes det va bra at tobias søv om natta, og han undersøkt han og fant ikke noe unormalt.

Min eldstemann var plaget med slim/surkling fra han var nokså liten baby, og til han var omtrent 1,5 år. Ingen leger som kunne gi meg noen god forklaring, annent enn at noen barn hadde det slik. Vi hevet hodeenden på senga, det hjelpte når han sov. Men var visst helt ufralig, bare ubeghagelig.

Håper dere finner ut av hva som feiler deres barn.

Broren min fikk astma veldig tidlig. Var innlagt på sykehuset med pustevansker før han var året.. men husker ikke når desverre:( Ta en tur til legen å undersøk han. Det kan jo være noe helt annet en astma da =)
Håper i allefall det, for fysj! Astma er ikke noe særlig på så små barn, i allefall ikke hvis dem er sterkt plaget av det. Husker ambulansen kom hit flere ganger, og det var ikke noe gøy å stå igjen på trappa å se mamma og bror reise! [:(]

Innerst inne så trur e ikke at da e astma. Da sku han ha surkla meir. Han surkla bare når han bi skikkelig sint og skrik masse og lenge. Men ska nu bi godt å få da undersøkt skikkelig!!

Da ha mammaen rett[:D]
Tobias har IKKE astma, blir bare litt masse slim/spyttproduksjon når han skrik, og sia han ikke har lært å kremte så får han det ikke bort, dermed blir han surklat og skrik masse.

Fikk en resept på en salve for å smøre han ved det ene øret(på kinnet) 3 ganger for dag, pga en slags eksem eller noe sånt. Legen sa at det fjerna kløen og rødheten fort og kom neppe tilbake. (Han har tatt seg til det ene øret og klødd og gnudd masse på det sia han ble født, e har smurt han m brystvortekrem etter beskjed fra barnelege og hs, men har ikke syntes det har hjulpet, så vi får sjå nu når e ska smør han. Må bare hent den ut fra apoteket først..)

Åååh så bra!![:)][:)] 

Back
Topp